• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Fick samma mail. Känns verkligen oseriöst skött. Särkilt då de har en webshop där man kan köpa klockor. Redan där borde de ju ingått bindande avtal med dem som köpte klockan...?

Tänk vad osmart agerat. Om de hade släppt den för 26 hade folk troligen fått uppfattningen att det är ett seriöst företag med låga priser. Nu tycker alla att det är ett skojarföretag med priser som ändå inte gäller...

Hej alla glada, och alla något besvikna.
Det hör inte till vanligheterna att det är så många som samtidigt vill köpa en klocka som jag har till försäljning. Detta beror så klart på priset, och visst var det ett bra pris men det var min uppriktiga uppskattning av marknadsvärdet med tanke på klockans befintliga skick. Det handlar alltså inte om något lockpris.
Eftersom jag lade ut den till försäljning så sent på kvällen hade jag inte möjlighet att ta bort den och min webbutik hanterar dessvärre inte lagersaldo, som någon nämnde tidigare. Därför var det många som hade möjlighet att beställa den. Dock hade jag redan innan haft kontakt per mail med flera spekulanter och bestämt möte dagen efter. Jag meddelande direkt alla som gjort beställningar online per mail eller sms om rådande omständigheter.
Ang priset. Jag får mer eller mindre alltid ta emot bud på mina begagnade klockor, och det är väl inte alltid som jag får högre bud än begärt pris, denna gången gick förhandlingarna på andra hållet...

Vänligen
Christian Ståhle
Urverket Förmedling

Det hör inte till vanligheterna att det är så många som samtidigt vill köpa en klocka som jag har till försäljning. Detta beror så klart på priset, och visst var det ett bra pris men det var min uppriktiga uppskattning av marknadsvärdet med tanke på klockans befintliga skick. Det handlar alltså inte om något lockpris.
Eftersom jag lade ut den till försäljning så sent på kvällen hade jag inte möjlighet att ta bort den och min webbutik hanterar dessvärre inte lagersaldo, som någon nämnde tidigare. Därför var det många som hade möjlighet att beställa den. Dock hade jag redan innan haft kontakt per mail med flera spekulanter och bestämt möte dagen efter. Jag meddelande direkt alla som gjort beställningar online per mail eller sms om rådande omständigheter.
Ang priset. Jag får mer eller mindre alltid ta emot bud på mina begagnade klockor, och det är väl inte alltid som jag får högre bud än begärt pris, denna gången gick förhandlingarna på andra hållet...

Vänligen
Christian Ståhle
Urverket Förmedling

bla bla bla bla...allt jag hör är "jag valde 5 lax iställer för god stil"
Inget fel med bud men då ska det ju framgå att ett högsta bud vinner...

bla bla bla bla...allt jag hör är "jag valde 5 lax iställer för god stil"
Inget fel med bud men då ska det ju framgå att ett högsta bud vinner...
Instämmer med tillägget att handlar man med enstaka begagnade klockor som företag så ska man fan ha en webshop som klarar lagersaldon. Annars kan man sälja via tradera eller via olika forum.

Okej?

www.blocket.se/lund/Rolex_Submariner_no_date__14060___1995_59682415.htm?ca=8&w=3

Rolex Submariner no date, 14060 - 1995

3063741222.jpg

.

Är det bara jag som tycker att lumen ser ut att ha flutit ut på flera utav index:en. Främst klockan 7, 10 och 11. Men det kanske bara är en synvilla i bilden.

Jävligt oseriöst gjort. Sätter man ett fast pris så ska det givetvis gälla och då först till kvarn. Oseriös firma som jag personligen aldrig kommer använda mig av. Smart drag? Du tjänade sex lax på en sketen klocka men förlorade troligen 200 presumtiva kunder. Marknadsföring kan inte vara din grej va?

Jävligt oseriöst gjort. Sätter man ett fast pris så ska det givetvis gälla och då först till kvarn. Oseriös firma som jag personligen aldrig kommer använda mig av. Smart drag? Du tjänade sex lax på en sketen klocka men förlorade troligen 200 presumtiva kunder. Marknadsföring kan inte vara din grej va?
Vänta nu? Drog de igång en budgivning? Klockan låg väl med fast pris på deras hemsida och även C24?

Vänligen
Christian Ståhle
Urverket Förmedling
Äh, antingen är det fastpris eller auktion. En privatperson som råkar lägga upp något svinbilligt på blocket kan agera som du gjorde men ganska sniket som företag. Ni/ du borde väl kunna värdera era klockor korrekt?

Han som köpte klockan var den som först la beställning online. Det var även han som var först med att, på eget initiativ, meddela att han var intresserad av att betala ett högre pris. Det var flera andra som, också helt på eget initiativ, la bud. Jag mottog ännu högre bud men valde att göra affären så här, vilket köparen var nöjd med. Jag har inte uppmuntrat eller dragit igång en budgivning, men visst blev det en mer gynsam affär för mig.
Den som kan vara lite besviken är killen som tittade på klockan först eftersom vi kommit överens om det innan den blev beställd i butiken. Men han hade defakto inte gjort någon beställning och var heller inte beredd att matcha det bud jag fått av köparen.

Således, han som först beställde fick också köpa, och han är mycket nöjd med vår affär.

Att det finns en brist i min webshop som gjort att många kunnat beställa samma vara är beklagligt och jag kan bara be om ursäkt till alla besvikna beställare. Jag meddelade som sagt dock omständigheterna till alla inblandade så fort jag bara kunde.

Han som köpte klockan var den som först la beställning online. Det var även han som var först med att, på eget initiativ, meddela att han var intresserad av att betala ett högre pris. Det var flera andra som, också helt på eget initiativ, la bud. Jag mottog ännu högre bud men valde att göra affären så här, vilket köparen var nöjd med. Jag har inte uppmuntrat eller dragit igång en budgivning, men visst blev det en mer gynsam affär för mig.
Den som kan vara lite besviken är killen som tittade på klockan först eftersom vi kommit överens om det innan den blev beställd i butiken. Men han hade defakto inte gjort någon beställning och var heller inte beredd att matcha det bud jag fått av köparen.

Således, han som först beställde fick också köpa, och han är mycket nöjd med vår affär.

Att det finns en brist i min webshop som gjort att många kunnat beställa samma vara är beklagligt och jag kan bara be om ursäkt till alla besvikna beställare. Jag meddelade som sagt dock omständigheterna till alla inblandade så fort jag bara kunde.

Jag vet inte vad du snackar om. Är du en seriös företagare så agerar du därefter. Du tar den FÖRSTA som hört av sig om klockan och är villig att köpa den och säljer den för utsatt pris. Svårare än så är det inte. Hur många härifrån tror du vill göra affärer med dig nu?

Fan, det här är ju värsta affärsidén för alla seriösa ad's som har beställningar på finklockor. Alla kunder som står i kö för beställning av samma typ och modell kan dom ju starta budkrig emellan för att se vem som verkligen vill ha klockan mest.

Som jag misstänkte, lockpriser och trafikmagnet. Nu får det här säkert motsatt effekt då det kommer komma upp en massa negativa kommentarer kring urverket.se om någon presumtiv köpare kollar upp säljaren.

Min egen fundering är hur ni/du kan värdera klockan till 26´? Om det nu inte var ett lockpris vad var det som gjorde att den gick ut så pass lågt i förhållande till marknaden i övrigt. Är/var det något fel på den?

Tillbaka
Topp