• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Ok, så vi andra kan lära oss... Beskriv i detalj vad som är fel (förotom tagen som jag ser ser annorlunda ut)
Inte för att jag är expert men om du ser den vita boxen så ser du att märket Omega är dit klistrat och inte alls ser ut som det ska. innerboxen är i "fel" röd färg. Tagen är fel. Boken är fel ska ej vara med hård rygg, Certer som sticker upp ser ut som ett sådant här
fake.JPG
 

SwedishMade

Cartier
Inte för att jag är expert men om du ser den vita boxen så ser du att märket Omega är dit klistrat och inte alls ser ut som det ska. innerboxen är i "fel" röd färg. Tagen är fel. Boken är fel ska ej vara med hård rygg, Certer som sticker upp ser ut som ett sådant här
fake.JPG
Om jag skall spela djävulens advokat...
(det är möjligt att variationerna nedan INTE förkommer hos Omega, det vet inte jag)
Vita boxen tycker inte jag kortet är tillräckligt bra för att man skall kunna se om Omegamärket är klistrat eller inte.
RÖda färgen kan bero på kamera och ljussättning
Tagen kan vara ändrad, t.ex. beroende av marknad klockan säljs
Det följer med en pocketbok med mjuk rygg också

DÄREMOT, stämmer urverket? Eller har de lärt sig att kopiera det också?

Och vad exakt är fel med garantikortet tycker du?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Om jag skall spela djävulens advokat...
(det är möjligt att variationerna nedan INTE förkommer hos Omega, det vet inte jag)
Vita boxen tycker inte jag kortet är tillräckligt bra för att man skall kunna se om Omegamärket är klistrat eller inte.
RÖda färgen kan bero på kamera och ljussättning
Tagen kan vara ändrad, t.ex. beroende av marknad klockan säljs
Det följer med en pocketbok med mjuk rygg också

DÄREMOT, stämmer urverket? Eller har de lärt sig att kopiera det också?

Och vad exakt är fel med garantikortet tycker du?
Det förekommer jäkligt mycket kopior tyvärr och denna anmälde pga av det jag redan skrivit. Jag har haft typ 10 Omegor alla nya och flera köpta i USA,Italien, Spanien samt Sverige. Jag har då aldrig sett eller hört talas om att man använder olika boxar cert etc för olika marknader. Har jag fel ang denna annons äter jag upp mina Omega kepsar :)
 
Senast ändrad:

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Och vad exakt är fel med garantikortet tycker du?[/QUOTE]
Rätt märkligt med ett förtryckt försäljningsdatum som dessutom är ofullständigt.
 

SwedishMade

Cartier
citat:"Och vad exakt är fel med garantikortet tycker du?"
Rätt märkligt med ett förtryckt försäljningsdatum som dessutom är ofullständigt.
Jag tror mig ha sett ett flertal cert med försäljningsdatum satt till år + månad. Då bjussar säljaren på några dagar extra, viktigt t.ex. om det är en present, alternativt vid gråhandel så tar det ju ett tag innan allt kommer fram. Etc..
Ett printat datum på garantin kan man tänka sig beror på att AD:n har en kortskrivare som de skriver ut garantin i. Är inte t.ex. Rolex digitalt aktiverade numera, dvs med dator inblandat, dock kanske ej i just printningen.
 

Porsan

Efraim
2-Faktor
Jag tror mig ha sett ett flertal cert med försäljningsdatum satt till år + månad. Då bjussar säljaren på några dagar extra, viktigt t.ex. om det är en present, alternativt vid gråhandel så tar det ju ett tag innan allt kommer fram. Etc..
Ett printat datum på garantin kan man tänka sig beror på att AD:n har en kortskrivare som de skriver ut garantin i. Är inte t.ex. Rolex digitalt aktiverade numera, dvs med dator inblandat, dock kanske ej i just printningen.
Rolexcerten aktiveras genom att certet dras i den vanliga kortläsaren som används vid betalning, hur det funkar rent tekniskt vet nog bara Rolex själva, i dagsläget är det enbart Rolex som har tillgång till den infon ej ADs. Datumet skrivs fortfarande i för hand.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Jag tror mig ha sett ett flertal cert med försäljningsdatum satt till år + månad. Då bjussar säljaren på några dagar extra, viktigt t.ex. om det är en present, alternativt vid gråhandel så tar det ju ett tag innan allt kommer fram. Etc..
Ett printat datum på garantin kan man tänka sig beror på att AD:n har en kortskrivare som de skriver ut garantin i. Är inte t.ex. Rolex digitalt aktiverade numera, dvs med dator inblandat, dock kanske ej i just printningen.
Den typen av cert vi ser på bilden ovan har väl figurerat i faketrådar tidigare.
Mig veterligt så skriver AD ut försäljningsdatumet för hand, är det någon som kan påvisa motsatsen så är det välkommet.
 

SwedishMade

Cartier
Tråkigt att han behöver sälja sin samling, men han lär aldrig få 3000 kr per klocka för en hel samling om han gett 5000 kr själv. Affärslogiken håller inte.
 

Linkan

Rolex
@KenKun, måste varit blind när jag tittade missade sifforna (fast att dom var röda), sifforna stämmer, men har ingen aning om certet är på USB men det stämmer säkerligen
 
Topp