Det får någon annan avgöra, men modellen har funnits sedan tidigare. Otroligt tråkig klocka enligt mig.Så klockan är äkta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det får någon annan avgöra, men modellen har funnits sedan tidigare. Otroligt tråkig klocka enligt mig.Så klockan är äkta?
Certen är på vanliga kort med magnetremsa, däremot får man med en kortläsare som man kan koppla in i datorn med USB och registrera klockan mm.Classic fusion ska väl inte ha några siffror, plus, ska inte certet vara på ett USB-minne?
Den typen av cert vi ser på bilden ovan har väl figurerat i faketrådar tidigare.
Mig veterligt så skriver AD ut försäljningsdatumet för hand, är det någon som kan påvisa motsatsen så är det välkommet.
Ser mer ut som en stämpel än ett tryck, rätta mig gärna om jag har fel.Sprillans ny klocka köpt av mig personligen i Omega-boutique. Passningen var något dålig, dock.
![]()
Stämpel, så klart. Det var mer en betraktelse om hur det ser ut från AD när det inte är handskrivet. Förtryckt känns ju onekligen lite suspekt.Ser mer ut som en stämpel än ett tryck, rätta mig gärna om jag har fel.
Det där är en batteriklocka...Fake vad säger ni ?
![]()
![]()
http://www.blocket.se/malmo/Patek_Philppe_Nautilius_18k_Gold_60734901.htm?ca=23_11&w=0
![]()
Hej.
Kollar intresse angående min Patek Philippe Nautilius 18k Guld.
Klockan är i jätte fint skick och har alla papper som visar att klockan är original.
Vikt: 124gr
Äktenskapbevis
34mm men ganska stor i storleken Model: 3900/1
Årsmodell: 1991
Original Patek Philippe box
Helst byte med den Rolex Daytona eller liknande. Helt i guld eller i läder armband.
Ser ni?![]()
Har varit uppe tidigare i tråden - Äktenskapbevis...
Såg också denna annons, verkar helt klart väldigt mysko.
Min första tanke är fake. pga att jag tycker datumets glas ser konstigt ut, Samt att visarna inte ser sumeriska ut mot varandra :S Men är inte jätte hajj på rollar
Om den är fejk så måste det vara en ganska bra en. Annonsen såg inte pålitlig ut, sitter säkert ett Quartz verk i den
Nu är den borta från Tradera, någon här som anmält den för granskning?
Jag anmälde för granskning - utan att vara säker. Förmodligen har säljaren inte lyckats övertyga Tradera. Men - den kan dyka upp igen.Nu är den borta från Tradera, någon här som anmält den för granskning?
Hittade den här sidan med en likadan (samma?) klocka. Där anges länken till 6251. Googlar man lite på det så dyker det mest upp bilder på vanliga ladies jubilee men en o annan "slaktad" jubilee med "superstretch" dyker upp. Vet inte om rolex någonsin gjort dam jubilee länkar med "lösa" ändstycken eller om det är en fejklänk.Vad är detta för länk ? Någon som vet ? Enligt mitt tycke gräsligt ful - förutom stretch.
En annons på Tradera idag. Säkert ok - men vad är länken ?
Det ex var en pärla jämfört med den på Tradera. Kan inte finnas ngn länk som blir så skitig som denna. Borde bifoga en ultraljudmaskin. Toppen i alla fall att säljaren utfärdar garanti och äkthetsbevis. Förtroendegivande .....Hittade den här sidan med en likadan (samma?) klocka. Där anges länken till 6251. Googlar man lite på det så dyker det mest upp bilder på vanliga ladies jubilee men en o annan "slaktad" jubilee med "superstretch" dyker upp. Vet inte om rolex någonsin gjort dam jubilee länkar med "lösa" ändstycken eller om det är en fejklänk.
http://www.acsilver.co.uk/shop/pc/S...ies-Watch-Vintage-1981-p6315.htm#.VZ-N6oZeCrV
Fick just svar från säljaren att det är gastons ur som utfärdat äkthetsintyget....Dagens franken? En 5513 i TT ombyggd till datum med ett 1570 verk.... Vilken urmakare har utfärdat det intyget?
http://www.tradera.com/item/190120/...riner-vintage-guld-stal-akthetsintyg-ref-5513
![]()
Jag reagerade tidigare idag på " allt i original ". Konstigt efter ombyggnad....Fick just svar från säljaren att det är gastons ur som utfärdat äkthetsintyget....