• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

JohnDoe

Rolex
Jag reagerade tidigare idag på " allt i original ". Konstigt efter ombyggnad....
Det fina är att TT sub kom först 84 med ref 16803. Serienr är från ca 66 och 1570 urverket med datumet satt i 1680. Så hur man får ihop en nodate 5513 med TT och datum och 1570 urverk fattar jag inte. Möjligtvis är visarna rätt.... Hur gaston sedan kan utfärda ett intyg... Spännande. Är det ens möjligt att pussla ihop ett 5513 hus med en tt bezel och en tt länk osv... Någon?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Det fina är att TT sub kom först 84 med ref 16803. Serienr är från ca 66 och 1570 urverket med datumet satt i 1680. Så hur man får ihop en nodate 5513 med TT och datum och 1570 urverk fattar jag inte. Möjligtvis är visarna rätt.... Hur gaston sedan kan utfärda ett intyg... Spännande. Är det ens möjligt att pussla ihop ett 5513 hus med en tt bezel och en tt länk osv... Någon?
Lustigt, har de frankensteinat ihop så pass att bara boetten är kvar och bytt till TT länk, guldkrona och bezel??
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Något skumt eller bara ett riktigt bra pris?
image.jpg
 

Norpan

Omega
Hittade den här annonsen på Blocket för några veckor sedan. Var tvungen att ta en skärmdump och anmäla.
Ärligt talat så kan jag inte så mycket om klockor, men jag är rätt säker på att armbandsuret inte är från 1700-talet.

Screenshot_2015-07-14-01-46-57 (1).png
 

poormans

Rolex
Jag reagerade tidigare idag på " allt i original ". Konstigt efter ombyggnad....
fast alla delar är troligtvis original rolex delar därav intyget sen att modellen aldrig funnits och att den ej sett ut så ifrån start är något helt annat
Tror ärligt talat att det är superfejk. För mycket jobb och kapitalförstöring att bygga om en 5513.
bara för att man inte sett något tidigare behöver det inte vara fejk
mängder av helstål/plexi klockor har byggts om till TT klockor av AD's de brukar kallas för conversionjobs och var mkt poppis på 80 och 90 talet då TT klockorna blev superheta
här är en av min första rootbeer's som jag köpte runt 2003 eller 2004 det som direkt avslöjar denna som ett conversionjob är givetvis PCG caset oavsett en väldigt trevlig klocka


 

JohnDoe

Rolex
fast alla delar är troligtvis original rolex delar därav intyget sen att modellen aldrig funnits och att den ej sett ut så ifrån start är något helt annat

bara för att man inte sett något tidigare behöver det inte vara fejk
mängder av helstål/plexi klockor har byggts om till TT klockor av AD's de brukar kallas för conversionjobs och var mkt poppis på 80 och 90 talet då TT klockorna blev superheta
här är en av min första rootbeer's som jag köpte runt 2003 eller 2004 det som direkt avslöjar denna som ett conversionjob är givetvis PCG caset oavsett en väldigt trevlig klocka


Jo det är många byggen på 70-80 talet. Särskilt DD med bling... Inget rolex AD servar längre eftersom rolex är überhysteriska när det gäller ickeoriginal nu. Omöjligt för andra att få delar. Så ur AD ögon nuförtiden är de frankenbyggen.
 

poormans

Rolex
Jo det är många byggen på 70-80 talet. Särskilt DD med bling... Inget rolex AD servar längre eftersom rolex är überhysteriska när det gäller ickeoriginal nu. Omöjligt för andra att få delar. Så ur AD ögon nuförtiden är de frankenbyggen.

Skitnödiga AD'S kanske inte rör dem men Rolex urmakare med parts account fixar dem och de finns ju som tur några kvar än så länge
 

deralte

Breitling
Stoppa pressarna! Här vankas det supererbjudande. Nu kan du köpa en 16700 från -98 (http://www.tradera.com/item/1927/237452031/rolex-gmt-master-pepsi-16700) eller en Yachtmaster II från -14 (http://www.tradera.com/item/1927/237452642/rolex-yachmaster-ii-helguld-2014) för bara en spottstyver.

För den som inte orkar gå in på länkarna kommer ett litet axplock på bilder:
pepsi.jpg

I am not a smart man - men det där är ingen 16700. :)

yachmaster.jpg


"Pris i butik idag: 371.900kr." med utgångspris 20 000 kr. Vilket klipp! :D
 

JohnDoe

Rolex
Stoppa pressarna! Här vankas det supererbjudande. Nu kan du köpa en 16700 från -98 (http://www.tradera.com/item/1927/237452031/rolex-gmt-master-pepsi-16700) eller en Yachtmaster II från -14 (http://www.tradera.com/item/1927/237452642/rolex-yachmaster-ii-helguld-2014) för bara en spottstyver.

För den som inte orkar gå in på länkarna kommer ett litet axplock på bilder:
pepsi.jpg

I am not a smart man - men det där är ingen 16700. :)

yachmaster.jpg


"Pris i butik idag: 371.900kr." med utgångspris 20 000 kr. Vilket klipp! :D
Lustigt nog är säljaren helt ny på tradera, kör en kort tvådagarsauktion och har lagt in under klockor övrigt för att slippa gå via klarna. Vadå, var det någon som sa bedrägeri....
 

Greven

Audemars
Stoppa pressarna! Här vankas det supererbjudande. Nu kan du köpa en 16700 från -98 (http://www.tradera.com/item/1927/237452031/rolex-gmt-master-pepsi-16700) eller en Yachtmaster II från -14 (http://www.tradera.com/item/1927/237452642/rolex-yachmaster-ii-helguld-2014) för bara en spottstyver.

För den som inte orkar gå in på länkarna kommer ett litet axplock på bilder:
pepsi.jpg

I am not a smart man - men det där är ingen 16700. :)

yachmaster.jpg


"Pris i butik idag: 371.900kr." med utgångspris 20 000 kr. Vilket klipp! :D

Lustigt nog är säljaren helt ny på tradera, kör en kort tvådagarsauktion och har lagt in under klockor övrigt för att slippa gå via klarna. Vadå, var det någon som sa bedrägeri....
Såg annonserna och tänkte också bedrägeri, men någon annan hann före och anmäla dem. Tänker på att några ändå hann gå in och börja buda. Kunde blivit en dyr affär det där... Bra att det finns uppmärksamma klocknördar som bevakar! ;)
 

Greven

Audemars
De borde ha bättre "autoblock" på annonser med ord som rolex som ligger "fel"
Bra tanke! Detta är kanske lite OT i sammanhanget men ligger det inte lite väl mycket märken under "Exklusiva klockor-kategorin" på Tradera som inte riktigt borde klassas som Exklusiva? Det måste finnas en bättre kvalificering på vad som är ett Exklusivt klockmärke...tycker jag då liksom...
 
Topp