• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Nu duggar klippen tätt! Är brorsan igång igen?
image.png
 
Åter igen... Varför gör man såhär? Han påstår sig köpt klockan 2015-10-23 och vill nu tre veckor senare sälja klockan? Varför lämnar han inte tillbaka den? Kan det vara så att han delbetalar klockan och sedan vill få loss pengar till kapital? Jag menar är man så osäker på klockan kanske man ska ha lite mer is i magen!!!??
Skärmavbild 2015-11-16 kl. 10.47.28.png
 
Åter igen... Varför gör man såhär? Han påstår sig köpt klockan 2015-10-23 och vill nu tre veckor senare sälja klockan? Varför lämnar han inte tillbaka den? Kan det vara så att han delbetalar klockan och sedan vill få loss pengar till kapital? Jag menar är man så osäker på klockan kanske man ska ha lite mer is i magen!!!??
Skärmavbild 2015-11-16 kl. 10.47.28.png
Inget ovanligt beteende och behöver inte betyda att något är konstigt. Finns folk som sitter på sina klockor under ännu kortare tid. :)
 
Åter igen... Varför gör man såhär? Han påstår sig köpt klockan 2015-10-23 och vill nu tre veckor senare sälja klockan? Varför lämnar han inte tillbaka den? Kan det vara så att han delbetalar klockan och sedan vill få loss pengar till kapital? Jag menar är man så osäker på klockan kanske man ska ha lite mer is i magen!!!??
Skärmavbild 2015-11-16 kl. 10.47.28.png

Han kanske har fått riktigt bra rabatt alternativt köpt på firma och vill få cash privat, köpt med kontanter etc etc, möjligheterna är många om man är kreativ :cigar:
 
Åter igen... Varför gör man såhär? Han påstår sig köpt klockan 2015-10-23 och vill nu tre veckor senare sälja klockan? Varför lämnar han inte tillbaka den? Kan det vara så att han delbetalar klockan och sedan vill få loss pengar till kapital? Jag menar är man så osäker på klockan kanske man ska ha lite mer is i magen!!!??
Skärmavbild 2015-11-16 kl. 10.47.28.png
Brukar du hänga på KS? Här flippar ju folk sina "keepers" efter ett par veckor ;)
 
Nej, jag har märkt detta. Frågan är ju bara varför man då gör så?? Men men. Den diskussionen får jag ta i en annan tråd antar jag :D Jag tycker det är tokigt!
Nu vet jag inte om nya date justs är svårsålda i butik? Men det kan ju vara någon som fått en vettig rabatt på klockan och nu vill göra en slant. Annars finns det ju faktiskt personer som gillar att testa nytt ofta och flippar klockor rätt frekvent.
 
Åter igen... Varför gör man såhär? Han påstår sig köpt klockan 2015-10-23 och vill nu tre veckor senare sälja klockan? Varför lämnar han inte tillbaka den? Kan det vara så att han delbetalar klockan och sedan vill få loss pengar till kapital? Jag menar är man så osäker på klockan kanske man ska ha lite mer is i magen!!!??
Skärmavbild 2015-11-16 kl. 10.47.28.png
Det går inte att förneka att sådant där är ett väldigt vanligt sätt för suspekta individer att tvätta stålar.
 
Brukar du hänga på KS? Här flippar ju folk sina "keepers" efter ett par veckor ;)

Vill hänga mer :D Visste inte att det var så vanligt! Jag kan ju förstå att man flippar snabbt om man köper begagnat. Men att köpa nytt och sedan flippa efter tre veckor verkar som brist på respekt för pengar :D Dock är det bra för oss andra som inte har lust att köpa nytt! Hatten av antar jag!
 
Vill hänga mer :D Visste inte att det var så vanligt! Jag kan ju förstå att man flippar snabbt om man köper begagnat. Men att köpa nytt och sedan flippa efter tre veckor verkar som brist på respekt för pengar :D Dock är det bra för oss andra som inte har lust att köpa nytt! Hatten av antar jag!
Till en början var jag lika förvånad, folk skapar trådar om hur de har trånat efter en viss klocka. Sparar, säljer av andra klockor, och gör till slut en paketöppning om sin nya keeper. Ett par veckor senare slängs den upp på Köp&Sälj... Ridå :)
 
Till en början var jag lika förvånad, folk skapar trådar om hur de har trånat efter en viss klocka. Sparar, säljer av andra klockor, och gör till slut en paketöppning om sin nya keeper. Ett par veckor senare slängs den upp på Köp&Sälj... Ridå :)

Hahah :D Magiskt! Tack för er visdom!
Visdom kanske är ett sätt att beskriva patologiska flippare... Inte ett sätt jag hade valt men det är tur att vi alla är olika och ändå lika :)
 
Tillbaka
Topp