• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Är reden i förhandling med en eventuell köpare så ja väntar med svar till andra, Jag är inte otrevlig bara jävligt försiktig då världen inte har någon respekt eller heder längre. Har varit ute med folk från forumet och haft kul men är försiktig inte otrevlig, sen hir du uppfattqr det är upp till dig och är inget mer att snacka om.
Men kom igen nu. Om ett flertal tycker att du är otrevlig så är sannolikheten rätt stor att du faktiskt är det och du kanske borde fundera på hur du författar dina inlägg och annonser.

Skulle inte ens köpa en begagnad plastpåse av dig.

Är reden i förhandling med en eventuell köpare så ja väntar med svar till andra, Jag är inte otrevlig bara jävligt försiktig då världen inte har någon respekt eller heder längre. Har varit ute med folk från forumet och haft kul men är försiktig inte otrevlig, sen hir du uppfattqr det är upp till dig och är inget mer att snacka om.
Ok! Tyckte bara det var skumt med polis och allt. Jag ville ju ge dig begärt pris några minuter efter första annonsen publicerades. Kunde möts på en polisstation om du så vill. Men skitsamma, lycka till med försäljningen och hör av dig om du vill göra affär.

Med vänlig hälsning, Johan

Du är helt hemmablind!
Klagar på att världen är respektlös, och lägger samtidigt upp en annons som indirekt dissar medlemmarna här på KS.
Om du hade lagt ned lite tid på hur Goodguy-trådarna fungerar här, så hade du inte behövt komma med absurda krav på att man måste ha 1000 inlägg för att ens få svar. Antalet inlägg säger ingenting egentligen, men referenser från andra kända användare är guld värda.

Kika även gärna på andras annonser, så ser du hur man lägger upp en bra annons. Man behöver varken svära eller dissa andra medlemmar för att få sin klocka såld.

Och till er andra, köp Säljaren!

Du är helt hemmablind!
Klagar på att världen är respektlös, och lägger samtidigt upp en annons som indirekt dissar medlemmarna här på KS.
Om du hade lagt ned lite tid på hur Goodguy-trådarna fungerar här, så hade du inte behövt komma med absurda krav på att man måste ha 1000 inlägg för att ens få svar. Antalet inlägg säger ingenting egentligen, men referenser från andra kända användare är guld värda.

Kika även gärna på andras annonser, så ser du hur man lägger upp en bra annons. Man behöver varken svära eller dissa andra medlemmar för att få sin klocka såld.

Och till er andra, köp Säljaren!
Detta leder väl knappast till något. Annonsen är ändrad.

Jag fick tips om en intressant blocket-annons av en kollega igår. Det handlade om en samling från ett dödsbo. Den ska i princip ha legat och skräpat de senaste tolv åren utan att få någon uppmärksamhet eftersom ägaren lämnat jordelivet redan 2004. Hans son ville först nu avyttra hela samlingen till det facila priset av 2000 kronor. Lyckades trots idoga försök inte få köpa den utan säljaren hade lovat att hålla den till någon som skulle komma och titta på den senare samma kväll. Erbjöd mig att komma på studs men blev nobbade. Om samlingen är riktig så innehåller den bl. a. en Pepsi GMT Master, en Datejust i solitt guld och en sub "bluesy", vilket torde vara en i vitguld om den är som den ska vara. Vad ska man säga om detta? Har knappt kunnat sova inatt pga den missade chansen och undrar verkligen om det kan finnas så okunniga personer i världen eller om det är nåt skumt med det hela. Vad tror ni?
Screenshot_20160229-020430.png

Jag fick tips om en intressant blocket-annons av en kollega igår. Det handlade om en samling från ett dödsbo. Den ska i princip ha legat och skräpmat de senaste tolv åren utan att få någon uppmärksamhet eftersom ägaren lämnat jordelivet redan 2004. Hans son ville först nu avyttra hela samlingen till det facila priset av 2000 kronor. Lyckades trots idoga försök inte få köpa den utan säljaren hade lovat att hålla den till någon som skulle komma och titta på den senare samma kväll. Erbjöd mig att komma på studs men blev nobbade. Om samlingen är riktig så innehåller den bl. a. en Pepsi GMT Master, en Datejust i solitt guld och en sub "bluesy", vilket torde vara en i vitguld om den är som den ska vara. Vad ska man säga om detta? Har knappt kunnat sova inatt pga den missade chansen och undrar verkligen om det kan finnas så okunniga personer i världen eller om det är nåt skumt med det hela. Vad tror ni?
Denna annons har diskuterats någon sida tidigare här. Svårt att säga något utan bättre bilder;)

Jag fick tips om en intressant blocket-annons av en kollega igår. Det handlade om en samling från ett dödsbo. Den ska i princip ha legat och skräpat de senaste tolv åren utan att få någon uppmärksamhet eftersom ägaren lämnat jordelivet redan 2004. Hans son ville först nu avyttra hela samlingen till det facila priset av 2000 kronor. Lyckades trots idoga försök inte få köpa den utan säljaren hade lovat att hålla den till någon som skulle komma och titta på den senare samma kväll. Erbjöd mig att komma på studs men blev nobbade. Om samlingen är riktig så innehåller den bl. a. en Pepsi GMT Master, en Datejust i solitt guld och en sub "bluesy", vilket torde vara en i vitguld om den är som den ska vara. Vad ska man säga om detta? Har knappt kunnat sova inatt pga den missade chansen och undrar verkligen om det kan finnas så okunniga personer i världen eller om det är nåt skumt med det hela. Vad tror ni?

Dem är fejk, GMTn har ju ett dykarinsert tex..

"vitgulds" subben ser förjävlig ut. Så fake det kan bli och du kan vara glad att du sparat 2000kr

Ok, då blir jag betydligt lugnare... Skulle ju ha varit helt galet att skicka äkta grejer till det priset. I kombination med att han inte hade box och papper på klockorna gör ju sitt till... Fast jag undrar om det inte är några gamla omega i lådan också. De finns det väl inga kopior av eller?

Ni verkar säkra på er sak och det var ju faktiskt mycket som var skumt. Ingen träff i hitta.se på numret, gubben som sålde "visste inte vad Rå-ålekks", pepsin gick inte ens osv. Ja ja, ska försöka släppa detta. En sak till bara. Säljaren sa att han fick 9700 kr för hela klabbet och att köparen kollat upp serienumret (eller vad det heter) på gmt:n och hävdade att den var äkta. Verkar vara mycket skitsnack där...

Ni verkar säkra på er sak och det var ju faktiskt mycket som var skumt. Ingen träff i hitta.se på numret, gubben som sålde "visste inte vad Rå-ålekks", pepsin gick inte ens osv. Ja ja, ska försöka släppa detta. En sak till bara. Säljaren sa att han fick 9700 kr för hela klabbet och att köparen kollat upp serienumret (eller vad det heter) på gmt:n och hävdade att den var äkta. Verkar vara mycket skitsnack där...
gmt'n har inte ens datum...

CP trodde jag nte längre var PK att prata om... tycker 1000:- är rätt dyrt ändå när de verkar dela ut dem gratis mot en Facebook prestation.

Jag har inte fattat det där med håll-käften-ting. Håll-käften-hamburgare, håll-käften-klocka.
Jag kanske bara är för gammal i själen.
Det gäller nog för mig med i såna fall för jag brukar inte slänga mig med den typen av uttryck men skulle jag få för mig att göra det skulle det nog inte komma i samband med en Triwa. :)

Tillbaka
Topp