• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

https://klocksnack.se/threads/rolex-116610.51210/
Inte en jävla krona under 55k och en snutfan med vid affären minsann.

Kul ändå, @TouchingEvil försökte ju prompt byta den mot en Breitling i några månader och retade upp en del skribenter med sitt ständiga bumpande. Nu, när han har den till försäljning, kan det nog gå undan. Och man får väl hoppas att polismannen inte är i tjänst om han är närvarande under affären :)

Vänligen
Forumets undersköterska
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Jo, jag tänkte också på det. Men förutom bristen på fantasin (plagieringen av DW) så är ju "historiken" om denne "Lord Magnus" så skrattretande att inte ens en sjuåring skulle finna den trovärdig.

Vänligen
Forumets undersköterska
Vilket tok! Man blir ju förvånad hur fantasilösa folk är. Lord Magnus? Jo, jag tackar. Hade väl på sin höjd köpt att han träffar en greve eller friherre med pompöst klingande efternamn, men detta blir ju tragiskt fel och okunnigheten lyser igenom.
 

Zingo

Rolex
Om jag någonsin säljer min keeper klocka, Carl Phillippe klockan, så är minimikravet minst 30 000 inlägg, minst 60 000 likes, krav på medlemskap hos KS sedan 1999. Inte att glömma att affären endast görs F2F där regnbågen träffar marken den 30 februari (dvs endast då det är skottår). Kommer även ha med mig fem fd Spetznaz soldater (som självklart kommer vara beväpnade). Litar inte på Swish och sedlar kan gå sönder så betalningen görs med mynt, enbart 1 kronor. Kan även tänka mig byte mot en Bratte Navitimer men som den ska se ut så har inte tillverkas och jag vill bara ha original. Svarsbrevet, som självklart är på papper, ska vara stämplat med kungligt sigill, annars svarar jag inte.
 

TouchingEvil

Cartier
Är inte speciell, vet bara att runt 25% av de som är här på forumet är scoutare och inget annat. Jag är försikig och inget annat. Ni får såga vad ni vll men vill ni bli knivhuggna och rånade på er klocka som hänt ett flertal gånger så varsegod.

Sen att en vän kan hjälpa mig som råkar va polis ser ja som en fördel och inget problem.
 

RobVintage

Panerai
Är inte speciell, vet bara att runt 25% av de som är här på forumet är scoutare och inget annat. Jag är försikig och inget annat. Ni får såga vad ni vll men vill ni bli knivhuggna och rånade på er klocka som hänt ett flertal gånger så varsegod.

Sen att en vän kan hjälpa mig som råkar va polis ser ja som en fördel och inget problem.
Men 1000 inlägg kompis? Du har ju inte ens hälften själv!
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Är inte speciell, vet bara att runt 25% av de som är här på forumet är scoutare och inget annat. Jag är försikig och inget annat. Ni får såga vad ni vll men vill ni bli knivhuggna och rånade på er klocka som hänt ett flertal gånger så varsegod.

Sen att en vän kan hjälpa mig som råkar va polis ser ja som en fördel och inget problem.
Har det någonsin hänt via KS? Källa på det tack.
Din annons var dessutom otrevligt skriven. Vad gör du ens här om du inte litar på andra här på forumet.
Blocket är kanske mer du?
 

TouchingEvil

Cartier
Har det någonsin hänt via KS? Källa på det tack.
Din annons var dessutom otrevligt skriven. Vad gör du ens här om du inte litar på andra här på forumet.
Blocket är kanske mer du?
Tillit är något man förtjänar och inte via en affär, vet faan i te hur du lever ditt liv men du lever faan inte på planeten jorden som tror alla är goda och släpper dem nära.
 

KenKun

Patek
2-Faktor
Tillit är något man förtjänar och inte via en affär, vet faan i te hur du lever ditt liv men du lever faan inte på planeten jorden som tror alla är goda och släpper dem nära.
Vi har en referens-del här på KS, använd den. Hänvisa gärna en källa där folk har blivit rånade via KS.
Och vad var poängen med att skriva en otrevlig annons?
Kör Blocket, passar dig och din attityd bättre.
 

Zingo

Rolex
Varför sälja privat med tanke på alla rövare som finns här på KS och inte minst med beaktande på alla som blivit knivhuggna i Sverige vid klockförsäljning? :hilarious: Varför inte lämna in den på Kaplans eller sälja den på pantbank för att minska risken?
 

TouchingEvil

Cartier
Vi har en referens-del här på KS, använd den. Hänvisa gärna en källa där folk har blivit rånade via KS.
Och vad var poängen med att skriva en otrevlig annons?
Kör Blocket, passar dig och din attityd bättre.
Sa ja att det hade hänt via ks NEJ så vakna för faan. Ja sa att runt 25% är scoutare som kollar runt efter lovliga byten, rån har hänt men inte via ks än. Jag är försiktig då jag har barn och familj
 
Tillit är något man förtjänar och inte via en affär, vet faan i te hur du lever ditt liv men du lever faan inte på planeten jorden som tror alla är goda och släpper dem nära.

Det köps och säljs klockor dagligen på KS av medlemmar sinsemellan utan problem. Din annons är avvikande och det rejält. Borde inte det betyda att problematiken ligger hos dig ?

Jag tror många här gärna hjälper dig om du har frågor och funderingar om hur du rent praktiskt ska gå tillväga när du säljer en klocka. Fråga först och skriv din annons efter det så blir det nog mycket bättre, skulle jag tro. Som din annons ser ut just nu framstår du som en mycket besynnerlig individ och det gör nog att många som annars skulle kunna tänka sig att köpa din klocka hellre avstår.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är inte speciell, vet bara att runt 25% av de som är här på forumet är scoutare och inget annat. Jag är försikig och inget annat. Ni får såga vad ni vll men vill ni bli knivhuggna och rånade på er klocka som hänt ett flertal gånger så varsegod.

Sen att en vän kan hjälpa mig som råkar va polis ser ja som en fördel och inget problem.

Jag har bara aldrig varit med om något liknande. Hänger i huvudsak på TTT där jag har gott om referenser och gjort många, många smärtfria affärer.
Tycker bara hela din annons och du är otrevlig. Du har nu ändrat den 3 ggr på ett dygn, jag har svarat att jag gärna köper den alla 3ggr. Du ger mig inte ens ett svar.
Mycket märkligt!!
 

TouchingEvil

Cartier
Jag har bara aldrig varit med om något liknande. Hänger i huvudsak på TTT där jag har gott om referenser och gjort många, många smärtfria affärer.
Tycker bara hela din annons och du är otrevlig. Du har nu ändrat den 3 ggr på ett dygn, jag har svarat att jag gärna köper den alla 3ggr. Du ger mig inte ens ett svar.
Mycket märkligt!!
Är reden i förhandling med en eventuell köpare så ja väntar med svar till andra, Jag är inte otrevlig bara jävligt försiktig då världen inte har någon respekt eller heder längre. Har varit ute med folk från forumet och haft kul men är försiktig inte otrevlig, sen hir du uppfattqr det är upp till dig och är inget mer att snacka om.
 
Topp