• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Man kanske skulle införa "håll käften" som ett allmänt positivt tillrop/adjektiv.
"Nobelpriset i fysik går till forskaren bakom denna håll-käften-upptäckt."
"Prognosen för östra svealand visar att det blir ett riktigt håll-käften-väder till helgen."
"Håll käften på födelsedagen!"
Nu slog det mig. Danskarna använder väl hold kæft! Det betyder ju inte håll käft utan mer lägg av (med förvåning typ).

Håll käft Psykel!

Man kanske skulle införa "håll käften" som ett allmänt positivt tillrop/adjektiv.
"Nobelpriset i fysik går till forskaren bakom denna håll-käften-upptäckt."
"Prognosen för östra svealand visar att det blir ett riktigt håll-käften-väder till helgen."
"Håll käften på födelsedagen!"

"Håll käften" kommer väll från Danmark där det används som förstärkningsord.
Där har vi det. Håll käften vad bra du är André!

Den här får väl gå in under kategorin "tokiga annonser". Saxat från Frontmen.com's nyhetsbrev.
Vad som räknas som ett "riktigt häll-käften-ur" är ju högst subjektivt får man väl säga. :happyhappy:

Triwa.JPG
Håll-käften-jag-vet-att-jag-har-ett-skit-ur

Direkt från carlphilippe.se

"Historien bakom Carl Philippe fick sin början då Johan, grundaren av Carl Philippe mötte en Magnus Ericsson. Lorden som på ett inspirerande sätt visade upp sin gentlemannamässiga men ändå avslappnade och anspråkslösa stil. Hans klocka bar han upp på ett gammalt snyggt NATO-band. En stark vänskap tog form och Johan inspirerades inte bara av mannens livshistoria utan även över hans tidlösa och klassiska stil, och starka kopplingar till kungahuset.

Både Magnus och Johan ansåg att det fanns ett tomrum på marknaden för klockor utöver det vanliga. Det var det som inspirerade Johan att starta Carl Philippe.

Vår vision är att stilmedvetna män såväl som kvinnor ska förknippas med Carl Philippe. Carl Philippes linje av klockor står för kunglig design och en stilmedveten tillhörighet."

Ja, vad säger man ? Det var väl bra att dom upptäckte det tomrummet :D
Inte bara klockorna är lika, utan även storyn bakom. Har för mig att jag läste att bakgrunden till Daniel Wellington var att grundaren av DW hade träffat denne Daniel på en resa i Asien(?), och han bar en Rolex sub med natoband.
Edit. https://www.danielwellington.com/se/our-story/

Senast ändrad:
Är reden i förhandling med en eventuell köpare så ja väntar med svar till andra, Jag är inte otrevlig bara jävligt försiktig då världen inte har någon respekt eller heder längre. Har varit ute med folk från forumet och haft kul men är försiktig inte otrevlig, sen hir du uppfattqr det är upp till dig och är inget mer att snacka om.
Du dillar om respekt, men kan samtidigt inte respektera reglerna som vi har här på KS?
Sen när var det ok att ta bort all info i sin annons efter att man har sålt klockan? Du tillför verkligen ingenting.
Snälla, håll dig till Blocket nästa gång.

https://klocksnack.se/threads/rolex-116610.51220/
Screen Shot 2016-03-08 at 12.48.41.png

Tillbaka
Topp