• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Detta var en ful jävla annons....
http://www.blocket.se/stockholm/Original_Rolex_116610_Sub_4_ars_Gar__15_65747178.htm?ca=11&w=1
Klockan är från Juni 2015 och har såldes 2 års Rolexgaranti, men DrWatch lämnar 4 års garanti... Snacka om att han vill lura någon stackare... :rage:
Skärmavbild 2016-03-15 kl. 11.34.51.png

Han har för övrigt på sms bekräftat att det jag säger stämmer...
Så officiell garanti i två år och sedan står han för fiolerna de återstående två åren?

Så officiell garanti i två år och sedan står han för fiolerna de återstående två åren?
Ja men uppenbart att han vill få det att verka som att det är riktig garanti iom att han inte säger att den är från juni, och inte heller säger att det är han som står för garantin... Hur mycket kan man sedan lita på garantin från en gråhandlare...?

Ja men uppenbart att han vill få det att verka som att det är riktig garanti iom att han inte säger att den är från juni, och inte heller säger att det är han som står för garantin... Hur mycket kan man sedan lita på garantin från en gråhandlare...?
Han kanske inte ens finns kvar efter de två första åren har passerat. Då är den efterföljande garantin värdelös antar jag.

Jo brukar kosta runt 90-110k beggade
Nja, en 10-årig möjligen neråt 90.. 110 möjligen för en färskare begagnad hos gråhandlare. Bortsett från Norge då ;)
Jag skulle då inte kränga min sena 2015 för 110k; då skulle potentiella köpare vara välkomna att i stället blicka utomlands..

Vad gäller annonsen är det givetvis blåsning så det sjunger om det..

Senast ändrad:
Bilderna tagna från nätet även om det har klippts lite i dem. Jag svarade på annonsen mest för att se nästa steg men har inte hört något ännu. Kan posta här om jag får svar.
Nu har svar kommit, klipper in:
Hej,
Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till München, Tyskland för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Jag är ledsen för min svenska och snälla, kontakta mig på engelska om du kan.

Vänliga hälsningar,

Bra pris och gratis leverans kan det bli bättre?

Nu har svar kommit, klipper in:
Hej,
Jag måste säga, från början, att jag har flyttat till München, Tyskland för att jag är klar med mitt arbete kontrakt. Jag har arbetat där, i ett år och nu kom jag hem igen. Jag hoppas att detta inte är en olägenhet. Om du är intresserad av att köpa, då jag kommer att besvara dina frågor och jag kan ordna en leverans till din plats, naturligtvis utan kostnad.

Jag är ledsen för min svenska och snälla, kontakta mig på engelska om du kan.

Vänliga hälsningar,

Bra pris och gratis leverans kan det bli bättre?
Nästan komiskt att det är i stort sett samma text på alla scams numera, "säga från början, flyttat utomlands, fixar leverans bla bla". Nigeriabrev 2.0...

men tavlan passade nästan i boetten...
HAHA!
Jag håller med, det är hopplöst att browsa bland klockan på Tradera nuförtiden.. Känns som var 5e annons är någon jävla Jaragar eller Kronen&Söhne eller något annat skräp. Borde inte Tradera ta tag i detta och köra någon slags kontroll på att klockan hamnat i rätt kategori?
För inte kan man väl säga att det är rent subjektivt om en klockan är en "exklusiv klocka" eller en "klassisk märkesklocka"?
Ett nyproducerat skitur från kina kan i mina ögon aldrig falla in i någon av kategorierna.
De får helt enkelt införa en ny kategori; "Nytt skräp".

PastedGraphic-2.png

"I mitt hem bor katter och betalning önskas inom 5 dagar efter auktionens slut." . Undrar vad som menas. Vill man inte ha ett stansverktyget fullt med katthår behöver man raska på med betalningen?
Jag började skratta högt vid mitt skrivbord när jag läste att det bor katter i säljarens hem. Dagens underhållning!

Tillbaka
Topp