• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Fler än jag som tycker den här boxen ser ut som fejk.
image.png

Inte bara annonsörer som är knas på Blocket. Vad sägs om det här annonssvaret, ska jag slå till? Om han är så framgångsrik så är det ju märkligt att han inte kan betala med vanliga pengar...

(Klockan är ute för 16')

"Om du önskar, så kan vi byta rakt av mot viktigaste basfakta för att bli
en TRADER inom valutor/ädelmetaller utan flera års startsträcka - som
med ganska ringa insats tjänar 5 till 50 tkr extra i månaden.
Bl a ingår mina "lärpengar" motsvarande ca. 300 tkr och över 2500 timmar
research i ämnet. Intresserad?
Vänliga hälsningar, Mats
(med rekordet 24 vinnande trades på raken)"

Inte bara annonsörer som är knas på Blocket. Vad sägs om det här annonssvaret, ska jag slå till? Om han är så framgångsrik så är det ju märkligt att han inte kan betala med vanliga pengar...

(Klockan är ute för 16')

Vänliga hälsningar, Mats

Om han kan bevisa vad han säger så kanske det inte är så fel ändå. Byta varor mot tjänster har ju gjorts i tusen år tidigare.

Om han kan bevisa vad han säger så kanske det inte är så fel ändå. Byta varor mot tjänster har ju gjorts i tusen år tidigare.
Om man bortser från de oseriösa vibbarna man får av att någon vill byta en sådan tjänst mot en klocka så kvarstår tidigare argument, vore det inte mycket lättare att bara slänga upp degen för klockan man vill ha om man nu tjänar så bra på trading?

Inget fel på klockan i sig, är väl en skaplig instegsklocka i det prissegmentet. Däremot är det kul att en klocka för under tusenlappen jämförs kvalitétsmässigt med "liknande modeller" från en klocktillverkare som börjar på Ro och slutar på ex:cigar::rolex: det är dessutom svårt att hitta en mer tidlös klocka än denna...
image.jpg

image.jpg

Inget fel på klockan i sig, är väl en skaplig instegsklocka i det prissegmentet. Däremot är det kul att en klocka för under tusenlappen jämförs kvalitétsmässigt med "liknande modeller" från en klocktillverkare som börjar på Ro och slutar på ex:cigar::rolex: det är dessutom svårt att hitta en mer tidlös klocka än denna...
image.jpg

image.jpg

+1
Fast man får väl ge säljaren att hen verkligen fått till en säljande text. Kul med folk som anstränger sig lite:)

Om han kan bevisa att han har den kunskapen han säger sig ha, dokumenterad erfarenhet av trading och att göra pengar. Så är det ju som att byta en tjänst mot en vara. Något man har gjort i världen i tusen år. D.v.s inte bara pengar mot pengar utan en tjänst mot pengar. Är han så duktig som han säger så kanske det är värt det.

Senast ändrad:
Om han kan bevisa att han har den kunskapen han säger sig ha, dokumenterad erfarenhet av trading och att göra pengar. Så är det ju som att byta en tjänst mot en vara. Något man har gjort i världen i tusen år. D.v.s inte bara pengar mot pengar utan en tjänst mot pengar. Är han så duktig som han säger så kanske det är värt det.

Han vill alltså, mot en klocka som är till salu för 15" , byta tjänster vilka han värderar till 300". Förutom att det solklart är någon form av pyramidspel så är det märkligt som fan. Tycker du inte?

Han vill alltså, mot en klocka som är till salu för 15" , byta tjänster vilka han värderar till 300". Förutom att det solklart är någon form av pyramidspel så är det märkligt som fan. Tycker du inte?

Det är märkligt uttryckt och ett konstigt sätt att svara på. Men har han kunskapen och kan bevisa det så varför inte.

Det är märkligt uttryckt och ett konstigt sätt att svara på. Men har han kunskapen och kan bevisa det så varför inte.

Varför skulle någon byta något värderat till 300" mot något för 15" rakt av? Blocket är fullt av dessa tomtar, går knappt att annonsera där längre. Bara scammare och märkligheter kvar.

Varför skulle någon byta något värderat till 300" mot något för 15" rakt av? Blocket är fullt av dessa tomtar, går knappt att annonsera där längre. Bara scammare och märkligheter kvar.

I detta fall är det ju "kunskap" han vill byta, och hur man värderar kunskap är ju från person till person. Han tycker tydligen att han är så duktig på vad han gör så det är värt dem pengarna. Men jag tror han menade att han kunde byta sin kunskap mot klockan rakt av. Så om han kan bevisa och dokumentera vad han kan så kanske det kan vara värt något.
Jag håller med dig om blocket, det är extremt mycket konstiga förslag man får när man annonserar där.

Antagligt fett okunnig som inte förstår att klockan måste röras alt. Den är isönder...
Jag satt här och småfnissade lite, så kollade frugan på mig och frågade vad som var roligt.

Jag skulle precis förklara för henne, men då slog det mig vilken jävla nörd jag är som skrattar åt sånt här och lät bli att förklara det för henne.
Skulle nog fått "The big L" i pannan.

Jag satt här och småfnissade lite, så kollade frugan på mig och frågade vad som var roligt.

Jag skulle precis förklara för henne, men då slog det mig vilken jävla nörd jag är som skrattar åt sånt här och lät bli att förklara det för henne.
Skulle nog fått "The big L" i pannan.
Haha! Vi kan inte låta bli att skratta åt sånt här vi nördar, frugan måste känna sig frånvarande när hon inte förstår vad du fnissar åt..

(Klockan är ute för 16')

Vänliga hälsningar, Mats
Haha, ett strålande erbjudande!
Det är väl bara att köra;)

Tillbaka
Topp