• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Denna var härlig.
"Går som en Rolle, är som en Breitling"

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    129.2 KB · Visningar: 149
Denna var härlig.
"Går som en Rolle, är som en Breitling"
Haha vilka tomtar det finns... Om man säljer något man inte har kunskap om (må det vara klockor såväl som bilar eller annat tjafs), varför dra till med konstiga och intetsägande beskrivningar av objektet istället för att bara skriva sakliga faktan? Eller iofs, det var ju ganska tydligt att den går som en Rolle men är som en Breitling...:rolleyes:

Alla > Personligt > Accessoarer & Klockor
Snygg herrklocka Big Size 50mm
Säljes av: Janne B (Område: Västerås)

6414135320.jpg

500:-
Säljer en ny Kurren Business herrklocka.
Stilren och snygg design.
Quartz Waterproof.
Stålarmband 22mm
Big Size 50mm x 11mm
Visar samma tid som en Rolex el liknande superklockor.
Men säljes för endast: 500kr
Hämtas i Västerås.

Ring vid intresse på 073-1551 777

Vad tycker vi om denna? Den påstås visa samma tid som en Rolex el liknande superklockor...:hilarious:

6414135320.jpg

Quartz Waterproof.
Stålarmband 22mm
Big Size 50mm x 11mm
Hämtas i Västerås.

Vad tycker vi om denna? Den påstås visa samma tid som en Rolex el liknande superklockor...:hilarious:
Samma tid lär den ju visa iofs men......ett stort MEN

Det är bara till att slå till om du är intresserad! :);)
Borde vara en scam med tanke på priset... Man kan väl inte få en superklocka för 500 spänn? Eller, jag har ju hört av en kompis kompis tandläkares halvbror att han köpte en Rolex-kopia i Thailand för 500 spänn, tydligen ska de tillverkas i samma fabriker som de äkta, finns inga skillnader. Den visar tom samma tid...:D

Borde vara en scam med tanke på priset... Man kan väl inte få en superklocka för 500 spänn? Eller, jag har ju hört av en kompis kompis tandläkares halvbror att han köpte en Rolex-kopia i Thailand för 500 spänn, tydligen ska de tillverkas i samma fabriker som de äkta, finns inga skillnader. Den visar tom samma tid...:D
Det är väl klart att du kan! Rolex är överprisat p.g.a. att det verkar vara någon hype kring deras klockor, varför vet jag inte... ;)

6414135320.jpg

Quartz Waterproof.
Stålarmband 22mm
Big Size 50mm x 11mm
Hämtas i Västerås.

Det tar aldrig slut.... den positiva aspekten är naturligtvis att man får sig ett gott skratt varje dag i denna tråden.

Lite OT men jag blir så trött, satt och pratade med en släkting häromdagen.... Han hade tydliga åsikter om att en klocka tillverkad i kina på fabrik är lika äkta som en riktig Swiss Made. Urmakare kan inte ens se skillnad........Jag var tyst och gick iväg.

Tillägg vederbörande är INTE intresserad av klockor.

Lite OT men jag blir så trött, satt och pratade med en släkting häromdagen.... Han hade tydliga åsikter om att en klocka tillverkad i kina på fabrik är lika äkta som en riktig Swiss Made. Urmakare kan inte ens se skillnad........Jag var tyst och gick iväg.

Tillägg vederbörande är INTE intresserad av klockor.
Sorry om någon OT-polizei tar illa vid sig men det här inlägget får mig att tänka på en anekdot vid en liknande händelse. En kille på krogen för någon månad sen tog tag i min handled och frågade vad jag hade för klocka. Tyckte hela stämningen blev obekväm, men jag var lite glad i hatten så vi började babbla lite klockor.

Då tar han fram (ur bakfickan?!) en uppenbart falsk Rolex Sub i alloy och sa att han stolt bär den trots att den är falsk, för hans lokala urmakare på Abu Hassans klockfix och batteribyte hade sagt att det var en av de bättre kopior han någonsin skådat och att han var intresserad över att komma över ett parti liknande... Jag nickade lite osäkert, tog min öl och backade. Ber som sagt om ursäkt för OT!

Sorry om någon OT-polizei tar illa vid sig men det här inlägget får mig att tänka på en anekdot vid en liknande händelse. En kille på krogen för någon månad sen tog tag i min handled och frågade vad jag hade för klocka. Tyckte hela stämningen blev obekväm, men jag var lite glad i hatten så vi började babbla lite klockor.

Då tar han fram (ur bakfickan?!) en uppenbart falsk Rolex Sub i alloy och sa att han stolt bär den trots att den är falsk, för hans lokala urmakare på Abu Hassans klockfix och batteribyte hade sagt att det var en av de bättre kopior han någonsin skådat och att han var intresserad över att komma över ett parti liknande... Jag nickade lite osäkert, tog min öl och backade. Ber som sagt om ursäkt för OT!
Hade han varit och kollat på samma ställe som den här. Han äkthetsintyg verkar vara hans urmakares ord enbart. Haha
Vanlig att man har rolle eller två i bakfickan.

Bilagor

• image.jpeg
    image.jpeg
    170.9 KB · Visningar: 186
Hade han varit och kollat på samma ställe som den här. Han äkthetsintyg verkar vara hans urmakares ord enbart. Haha
Vanlig att man har rolle eller två i bakfickan.
Fy fan, det tar ju aldrig sluto_O man kanske skulle stänga av bevakningen av den här tråden, man blir ju full i skratt till en början men på det stora hela är det mest tragiskt med alla dessa annonser:p

Jette spacial guld klocka med diament for man
Säljes av: mike (Område: Malmö, Centralt Söder)

6ec5f12a4ba4a05defcdeedf31cc1ba8.jpg

2 500:-
jette fint ; nästan nytt guld platerad 22k klocka med diament anvandt bara en gang med papier ,garanti,klockan märka ar Pierre renoir från Swiss watches.säljes for 2500kr

Vad tror vi om svenska- samt fotografikunskaperna i denna fantastiska annons? :D

Tillbaka
Topp