• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Kickstarterklocka som inte visar vad klockan är, helt otroligt.
https://www.kickstarter.com/projects/jesperwatch/jesper-the-ultimate-minimalist-watch?ref=category
6yuhujhjkk.JPG

Edit: Las upp den 1/4 men skulle ju lika gärna kunna vara på riktigt i dagens kickstarterhype...
Because being mainstream is too mainstream...:D Suck på alla dessa kickstarterklockor, man undrar hur maskineriet går på dessa "entreprenörer" vid brainstormingprocessen.

Jette spacial guld klocka med diament for man
Säljes av: mike (Område: Malmö, Centralt Söder)

6ec5f12a4ba4a05defcdeedf31cc1ba8.jpg

2 500:-
jette fint ; nästan nytt guld platerad 22k klocka med diament anvandt bara en gang med papier ,garanti,klockan märka ar Pierre renoir från Swiss watches.säljes for 2500kr

Vad tror vi om svenska- samt fotografikunskaperna i denna fantastiska annons? :D
22 k guldmeshhhhh

Jette spacial guld klocka med diament for man
Säljes av: mike (Område: Malmö, Centralt Söder)

6ec5f12a4ba4a05defcdeedf31cc1ba8.jpg

2 500:-
jette fint ; nästan nytt guld platerad 22k klocka med diament anvandt bara en gang med papier ,garanti,klockan märka ar Pierre renoir från Swiss watches.säljes for 2500kr

Vad tror vi om svenska- samt fotografikunskaperna i denna fantastiska annons? :D

Vadå "vad tror vi om svenskakunskaperna?"
Vill du ha svar eller vadå?
Gör personen sig inte förstådd på svenska?
Du känner väl inte till hans eller hennes förutsättningar? Han eller hon kanske kom hit igår. Det vet väl inte du? Vilket språk ska säljaren annars skriva på när en klocka ska annonseras ut på en svensk köp -och säljforum? Är det kul när folk försöker och det blir fel? Står du och skrattar och pekar då? Är du den som är den? Retorikern..

Du känner väl inte till hans eller hennes förutsättningar? Han eller hon kanske kom hit igår. Det vet väl inte du? Vilket språk ska säljaren annars skriva på när en klocka ska annonseras ut på en svensk köp -och säljforum? Är det kul när folk försöker och det blir fel? Står du och skrattar och pekar då? Är du den som är den? Retorikern..
Naturligtvis är jag inte insatt i vad denna personen har för språkliga förutsättningar, men ja, jag kan ändå finna det en smula underhållande då det som skrivs blir på så pass sönderyxad svenska, i och med att möjligheten finns att använda sig av engelska med hänvisning till just bristande kunskaper. Ber om ursäkt om jag upprört någon, för det var verkligen inte min avsikt med det inlägget.

2fe59cf49419cb356926a70199c94c72.jpg

Naturligtvis är jag inte insatt i vad denna personen har för språkliga förutsättningar, men ja, jag kan ändå finna det en smula underhållande då det som skrivs blir på så pass sönderyxad svenska, i och med att möjligheten finns att använda sig av engelska med hänvisning till just bristande kunskaper. Ber om ursäkt om jag upprört någon, för det var verkligen inte min avsikt med det inlägget.
;-)

Denna var härlig.
"Går som en Rolle, är som en Breitling"

Haha vilka tomtar det finns... Om man säljer något man inte har kunskap om (må det vara klockor såväl som bilar eller annat tjafs), varför dra till med konstiga och intetsägande beskrivningar av objektet istället för att bara skriva sakliga faktan? Eller iofs, det var ju ganska tydligt att den går som en Rolle men är som en Breitling...:rolleyes:

Jag tror även att folk skriver med sånna korkade meningar, bara för att få med ord som ger fler klick, då kommer ju deras annons upp när man söker på tex Rolex...
:banghead:

Tillbaka
Topp