• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ta chansen nu, innan det är för sent!:hilarious:
image.png

Wish I did. Så, nope!
Den kom först ut runt 06 på morgonen på en lokal Facebook köp/sälj-sida som min fru hänger på, så hon väckte mig entusiastiskt och frågade om jag ville kolla på dom. :) Hon bad säljaren kontakta mig, vilket han gjorde, och undrade om jag var intresserad. Kollade upp säljaren och svarade sen glatt, tänkte att äntligen ska solen skina lite på mig!
Sen hörde jag inget på någon timme, då fick jag mess; "Hej Philip, den gick jättefort under förmiddagen. Sedan annonsen kom ut på blocket har jag blivit totalt nerringd".
Fan... Jag kände mig så säker på att den enbart var ute på lokala sidan, tänkte att man lägger den där Innan man kör ut den på Blocket.

Jaja! Bra för säljaren, jag vågar nog satsa en krona eller två på att den inte såldes för 14k.

Den kom först ut runt 06 på morgonen på en lokal Facebook köp/sälj-sida som min fru hänger på, så hon väckte mig entusiastiskt och frågade om jag ville kolla på dom. :) Hon bad säljaren kontakta mig, vilket han gjorde, och undrade om jag var intresserad. Kollade upp säljaren och svarade sen glatt, tänkte att äntligen ska solen skina lite på mig!
Sen hörde jag inget på någon timme, då fick jag mess; "Hej Philip, den gick jättefort under förmiddagen. Sedan annonsen kom ut på blocket har jag blivit totalt nerringd".
Fan... Jag kände mig så säker på att den enbart var ute på lokala sidan, tänkte att man lägger den där Innan man kör ut den på Blocket.

Jaja! Bra för säljaren, jag vågar nog satsa en krona eller två på att den inte såldes för 14k.
Nä, låter som att det kan ha blivit budgivning. Nåväl, nästa gång!

Vilken jäkla tomte. Någon borde trolla honom.

Redan gjort. Ställde några frågor för att få igång konversationen, resultatet blev som förväntat på Blocket:
"Mail ang. steinharten öser in så vill bara meddela att det är först till kvarn som gäller. "

Sedan:
"Är du säker på att du vill ha den kanske jag kan hålla den till på fredag. Men som sagt, ska jag skicka klockan så är förskottsbetalning en förutsättning :) inkluderar rek. frakt i priset."

Vad f.., vad hände med spekulanterna?

Hänvisade till tråden och fick:
"Skulle vilja påstå att det inte är artikel utan några personer som tycker till, för övrigt är ju klocksnack kända för att hata Steinhart som märke pga att dem är homages och i deras värld är det lika med "Rolexreplikor".
Har medvetet satt priset högt för att slippa "du får 1000 kr kompis", folk som har koll på klockor ger ett rimligt bud. Fick precis ett bud på 6000 kr som jag överväger. Man måste ha sina strategier när man säljer klockor över nätet, som du kanske vet om du är klockfantast.
Sen försöker man ju självfallet sälja in objektet man försöker sälj, är ju inte dum (med hänsyn till kommentaren ang. youtube)
Tack för kul läsning annars, klockvärldens svar på Nigeriabrev
cid:8d5c94a6-21fc-443c-b51a-13737cc77a4d
Den var bra!"

Han har i alla fall glimten i ögat!

Ändå inte lika störande att han är ute efter cash till skillnad mot alla som kränger sina Invicta och kan tänka sig byten mot motsvarande klocka typ Omega, Breitling eller Rolex.

Jag gillar vintage Certina och nu har jag chans att skaffa mig en riktigt gammal Blue Ribbon! Lite dålig koll på åldern där!
  1. 9761000206.jpg
Bild 1 av 1
Certina, blue Ribbon armbandsklocka
3 000:-
INLAGD Idag 18:30
PLATS Lomma , Skåne, 23441

Armbandsklocka troligen från 30 talet säljes för 3000kr eller bud.

Tillbaka
Topp