• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Haha nej, direkt efter mitt mail försvann den. Såg du den? Vitguldssub för 45. ;)
Jag har sett den!!! :D
image.png
image.png

Ganska exakt hälften. 100% påslag till sina forumkamrater är enligt mig aldrig ok oavsett om det är sneakers, konsertbiljetter eller vad som helst när den enda ansträngningen har varit att trycka på en knapp.
Håller med om att det är ett svinpris.
Men ser inte problemet. Antingen vill någon köpa dem till det utannonserade priset eller inte. Inget att få krupp över.

Mia. Det är ju ingen som skäms för att ta 15.000kr extra för att nåt streck är extra tjockt på GMT-tavlan för att "marknaden" säger så. Samma grej.

Mia. Det är ju ingen som skäms för att ta 15.000kr extra för att nåt streck är extra tjockt på GMT-tavlan för att "marknaden" säger så. Samma grej.

Är faktiskt, lite grann, böjd att hålla med.
Sen kanske jag - om jag nu velat tjäna trettonhundra snabba - varit så pass taktfull att jag gjort det på Blocket eller nåt sneakers-forum.
Ska också tilläggas att jag inte vet om 2.600kr är ett okej pris för skorna eller ej.

Håller med om att det är ett svinpris.
Men ser inte problemet. Antingen vill någon köpa dem till det utannonserade priset eller inte. Inget att få krupp över.

Självklart är det fri prissättning. Lika fri som rätten att påpeka det osköna beteendet att ockra ett par sneakers på ett klockforum.
Jag har också svårt att se hur prissättningen skulle vara friskriven kritik med argumentet att det är ok eftersom det finns en frivillighet att köpa eller inte.

För ganska längesedan på P3 eller P4 så fanns ett moraltest som diverse kända personer utsatte sig för, sammansatt av filosofen Bengt Brülde. Där fanns ett exempel där man skulle säga vad man tyckte om att en paraplyförsäljare höjde sina priser med 500% i händelse av regn. Finns så klart inget rätt eller fel...men svaret säger ju ändå en hel del.

Nåväl, jag har fått fram min poäng så slut på den här diskussionen från min sida.

Tillbaka
Topp