• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Det där gör mig upprörd. Hur kan de i beskrivningen använda "Armbandsur Rolex"? Jag är av uppfattningen att de ska ändra beskrivningen eller helt ta bort den. Ett professional ombud som kaplans borde välja bort såna där objekt.

Det där gör mig upprörd. Hur kan de i beskrivningen använda "Armbandsur Rolex"? Jag är av uppfattningen att de ska ändra beskrivningen eller helt ta bort den. Ett professional ombud som kaplans borde välja bort såna där objekt.

Jag är av uppfattningen att en ändring av beskrivningen inte på långa vägar räcker.
Näe. Bort med skiten!

Hade blivit besviken om jag hittade denna på någon av landets nittiosjutusen mindre auktionshus. Men när det dessutom är Kaplans så vet jag inte riktigt vad jag ska tycka...
Och inte kan de väl komma undan med att gömma sig bakom Sefina? På min telefon är det i alla fall Kaplans gröna logga på samma sida som fejkklockan.

Den ligger kvar på Kaplans hemsida.. :rage:
När blev det lagligt att sälja kopior i Sverige? Alla de som säljer kopior på Blocket kanske borde lämna in de till Kaplans som gladeligen säljer de och bekräftar att det är kopior som de säljer...
image.png

Vore inte kul för kaplans om det skrivs på https://www.hodinkee.com om att de säljer fejkklockor. Lär dra ned anseendet på kvaliten. Är sjukt tröttsamt på att de "gömmer" sig bakom att de bara "hyr ut" sitt auktionssystem till sefina. De tar betalt för varorna och kasserar in provisionen så i mina ögon är det samma som alla andra auktioner. Men lagen om förbud att sälja varumärkesförfalskningar gäller även sefina så det är ju fritt fram att för rolex att stämma dem.

Den ligger kvar på Kaplans hemsida.. :rage:
När blev det lagligt att sälja kopior i Sverige? Alla de som säljer kopior på Blocket kanske borde lämna in de till Kaplans som gladeligen säljer de och bekräftar att det är kopior som de säljer...
image.png
Detta är bara sjukt, jag skulle skämmas ordentligt om jag jobbade på Kaplans vid ett sånt här tillfälle.

jag har för mig att det är varje pantbank själva som skriver till pantauktionerna men kaplans ska ju kolla av dem såklart
de har sålt fejk märkes ur förut främst då på pantauktionerna (vilket detta var) och då har det alltid rört sig om helguldsklockor och de har aldrig visat urtavla och urverk på bilderna men man har ju sett vad det har varit bla day-date och daytona om jag minns rätt

jag mejlade kaplans och frågade hur de kunde sälja/förmedla fejk. spännande och se om jag får något svar :)...
(den är ju borta, men hur kunde den gå igenom filtret...???!!!)

läs ovan, de gör ej pantauktionerna själva, vidare så den lär säljas men inte som en klocka utan som tex "ett parti guld"
Stämmer inte riktigt. Enligt svar från Kaplans så gör de auktionerna, men partiet får de från Sefina (i detta fall). Och nej klockan kommer inte säljas över huvudtaget, den har enl Kaplans skickats tillbaka.

Stämmer inte riktigt. Enligt svar från Kaplans så gör de auktionerna, men partiet får de från Sefina (i detta fall). Och nej klockan kommer inte säljas över huvudtaget, den har enl Kaplans skickats tillbaka.

då är nog svaren lite olika beroende på hur man frågar
senast jag frågade om en pantvara så kunde de inte svara på frågor då de ej fått varorna ännu och de ej skrev infon om varorna
klart den säljs de har säkert lånat 10k på den det måste de få tillbaka men som sagt ej som en klocka i den kategorin

det jag menar är att frågar du om de säljer fake får du givetvis ett automatiskt nej i örat sen har de avtal med sefina att sälja deras pantvaror så räkna själv ut vad som händer

Den här annonsen känns inte legit! Bilder från olika källor och ägaren befinner sig utomlands... Ja kolla själva och säg vad ni tycker!

Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad
  • Lägg in annons
  • Logga in

Sökningen
Nästa annons »
  1. 5874102607.jpg
  2. 5806512048.jpg
  3. 5817315195.jpg
  4. 5852004464.jpg
  5. 5899776708.jpg
  6. 5815735504.jpg
Bild 1 av 6
Omega Seamaster (Automatic) Aquaterra Chronom
18 000:-
INLAGD Idag 17:11
PLATS Hudiksvall , Gävleborg, 82430
Inför köpet
Automatisk Omega Seamaster klocka i strålande skick utan synliga repor eller andra skador. Levereras tillsammans med de tre garantikorten (klocka, urverk, armar), ficka för garantikort, kvitto från officiell Omega återförsäljare samt låda och tillbehör. Klockan är uttagen ny sent 2015. Förlängningslänkar medföljer.

Detta är alltså den automatiska modellen och inte den betydligt billigare quartz modellen. Det är dessutom en open back modell med urverket synligt från urets baksidan (se bild) vilket gör den lite mer speciell.

Som ni kan se på bilden har förpackningen lite märken på baksidan, det är det enda som inte är felfritt.

Jag känner att färgerna på bilden gör urtavlan orättvisa då den är mer mot vitt eller vit pärla, snarare än silver som på bilden.

Klockan är min sons och jag hjälper honom med försäljningen då han bor i utlandet. Om ni har några frågor, var vänliga att höra av er. Klockan finns i Hudiksvall och försäljningen kan ske hos en lokal försäljare.

Säljes för att bekosta utveckling av en iPhone application.

För mer information om klockan, se länk: http://www.omegawatches.com/watches/seamaster/aqua-terra-chronometer/25033000/

Karin
Skicka meddelande Spara annonsen Ta bort, ändra, förnya

Den här annonsen känns inte legit! Bilder från olika källor och ägaren befinner sig utomlands... Ja kolla själva och säg vad ni tycker!
Dålig magkänsla på den oaktat bilder. När någon förklarar för mycket, ex varför klocka säljs drar åtminstone jag öronen åt mig.
Men vem vet. Karin kanske är legit...

Blocket.se - Sveriges största Köp & Sälj marknad
  • Lägg in annons
  • Logga in

Sökningen
Nästa annons »
  1. 5874102607.jpg
  2. 5806512048.jpg
  3. 5817315195.jpg
  4. 5852004464.jpg
  5. 5899776708.jpg
  6. 5815735504.jpg
Bild 1 av 6
Omega Seamaster (Automatic) Aquaterra Chronom
18 000:-
INLAGD Idag 17:11
PLATS Hudiksvall , Gävleborg, 82430
Inför köpet
Automatisk Omega Seamaster klocka i strålande skick utan synliga repor eller andra skador. Levereras tillsammans med de tre garantikorten (klocka, urverk, armar), ficka för garantikort, kvitto från officiell Omega återförsäljare samt låda och tillbehör. Klockan är uttagen ny sent 2015. Förlängningslänkar medföljer.

Detta är alltså den automatiska modellen och inte den betydligt billigare quartz modellen. Det är dessutom en open back modell med urverket synligt från urets baksidan (se bild) vilket gör den lite mer speciell.

Som ni kan se på bilden har förpackningen lite märken på baksidan, det är det enda som inte är felfritt.

Jag känner att färgerna på bilden gör urtavlan orättvisa då den är mer mot vitt eller vit pärla, snarare än silver som på bilden.

Klockan är min sons och jag hjälper honom med försäljningen då han bor i utlandet. Om ni har några frågor, var vänliga att höra av er. Klockan finns i Hudiksvall och försäljningen kan ske hos en lokal försäljare.

Säljes för att bekosta utveckling av en iPhone application.

För mer information om klockan, se länk: http://www.omegawatches.com/watches/seamaster/aqua-terra-chronometer/25033000/

Karin
Skicka meddelande Spara annonsen Ta bort, ändra, förnya

Känns ju inte helt ok, texten är yxig och verkar nästan vara översatt av Google Translate.

Vad tror ni om klockan då? Om det nu det kommer en klocka på posten efter man betalat... :)

Är i Hudiksvall regelbundet. Om någon är sugen på klockan kan jag -även om jag inte på något sätt är expert- i alla fall kolla om den existerar. PM:a.

Tillbaka
Topp