• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Är denna kosher? Isåfall galet bra pris:
https://www.blocket.se/stockholm/Audemars_Piguet_royal_Oak_Chronograp_Klockor_70852557.htm?ca=11
IMG_0667.PNG
IMG_0668.PNG
IMG_0669.PNG
IMG_0670.PNG
Ser bra ut imo. Håller med om att det är bra pris!

Nu börjar det bli riktigt oseriöst. Annonsen är uppe igen, med nytt pris och väldigt viktig info om boetten...

Aftermarket-boett OCH urtavla... tjenare!
IMG_6273.PNG

IMG_6274.PNG
Vilken sopa.

"Jag säljer ett slott med 27 rum... ja ett luftslott alltså men om det hade vart riktigt skulle det kosta 80 milj, men jag säljer det för några 1000lappar. Inflytt omgående..."

Frugan och jag har snart egen personal hos blocket! Jag klagar på klockannonser och hon på kattannonser!
Hoppas att de oseriösa klocksäljarna INTE tittar på kattannonserna och lär sig en massa dumheter!
Jag kan dock endast anmäla de annonser som är uppenbart båg. Har för lite kunskap om de riktiga fulingarna. Därför är det ett ovärdeligt arbete vi tillsammans kan utföra här på KS!
Det är jätteviktigt att kopiera och lägga upp de misstänkta annonserna vi ser, om det skulle behövas i bevisföring! Snälla, glöm inte detta!

Nu börjar det bli riktigt oseriöst. Annonsen är uppe igen, med nytt pris och väldigt viktig info om boetten...

Aftermarket-boett OCH urtavla... tjenare!
IMG_6273.PNG

IMG_6274.PNG

Ligger på Tradera nu.. uppe i dryga 40k..
lite nyfiken är man ju ändå på detta med aftermarket boett och tavla... aldrig sett detta till en 6538... hur ser man att det är fejk?

Han hade ju tidigare bild på ett värderingsintyg i blocketannonsen där serial o.s.v stod angivet samt bilder på klockan... så värderingsmannen måste ju ha varit riktigt okunnig som missat detta isf..:nailbiting:

IMG_1779.PNG

lite nyfiken är man ju ändå på detta med aftermarket boett och tavla... aldrig sett detta till en 6538... hur ser man att det är fejk?

Han hade ju tidigare bild på ett värderingsintyg i blocketannonsen där serial o.s.v stod angivet samt bilder på klockan... så värderingsmannen måste ju ha varit riktigt okunnig som missat detta isf..:nailbiting:

IMG_1779.PNG

Citerar mig själv.. hehe!
Efter lite sökning så fann jag svar.. tydligen inte svårt alls att hitta aftermarket prylar till 6538.. det där värderingsintyget som fanns på bild tidigare måste ju vara hittepå!! Det finns förhoppningsvis inte i hans ägo.. annars är det ju förjävligt av värderingsmannen att sätta ett värde på 350 000kr på fejkgrejer!!!

IMG_1779.PNG
Uppmanar att alla anmäler den. Gjorde just det själv. Någon kommer att bli besviken.

Ägaren skriver följande i mail på frågan om han säljer en kopia....

"En Kopia har inte äkta delar, detta är en klocka med äkta urverk från 1958.. jag var hos westling (värderingsman) enligt honom var allt grönt men sen så var jag i en klockbutik i östermalm och de sa att delar är aftermarket och av den anledning så säljer jag den på det här viset.

Om en klocka har delar som är aftermarket kallas inte för kopia, det kan hända att visaa delar skadas och byts ut eller nått liknande. Den här informationen har jag fått av vintage klock experter. Om du inte är intresserad så förstår jag inte varför du ens skriver?"

Uppmanar att alla anmäler den. Gjorde just det själv. Någon kommer att bli besviken.

Ägaren skriver följande i mail på frågan om han säljer en kopia....

"En Kopia har inte äkta delar, detta är en klocka med äkta urverk från 1958.. jag var hos westling (värderingsman) enligt honom var allt grönt men sen så var jag i en klockbutik i östermalm och de sa att delar är aftermarket och av den anledning så säljer jag den på det här viset.

Om en klocka har delar som är aftermarket kallas inte för kopia, det kan hända att visaa delar skadas och byts ut eller nått liknande. Den här informationen har jag fått av vintage klock experter. Om du inte är intresserad så förstår jag inte varför du ens skriver?"

Vilken jäkla bluffare!! Och det är nästan ännu mer skrämmande att han lyckats fått en skriftlig värdering på den!!

Skrivit fel urverk och kanske fel datum? Gjordes de g-serie eller är det en random som råkar börja på g? Vad är mer felskrivet? Klockan lär vara helt ok, drwatch har bara slarvat lite med texten.
Kunde inte se något märkligt med den alls, förutom att den kom 2011(?)
DrWatch är reko.

Han missar dock den lilla detaljen att han varit på den med Dremeln, poleringen ser rent ut sagt förjävlig ut...

IMG_0601.JPG
IMG_0602.JPG

Tillbaka
Topp