• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Vad tror ni om denna?

http://www.tradera.com/1979_18k-ss_..._datejust____midsize-auktion_190120_189328545

Har den inte varit ute en gång tidigare på tratten? Vore grymt om den vore kosher, precis vad jag letat efter till frun (och från hennes födelseår dessutom).

Kan inte säga så mycket om själva klockan, men den där Polacken har haft väldigt mycket intressant till salu på tratten.. verkar vara en legit säljare.. men om produkterna är det, ingen aning :/

Donkii Tror att det länkades till den här i tråden för typ en vecka sedan, vet inte om annonsen gick ut eller om den togs bort. Säljaren har inga omdömen som säljare, bara som köpare, får mig att haja till lite. Men han kanske sålt under annat namn.

Tack för snabbt svar!

Donkii Tror att det länkades till den här i tråden för typ en vecka sedan, vet inte om annonsen gick ut eller om den togs bort. Säljaren har inga omdömen som säljare, bara som köpare, får mig att haja till lite. Men han kanske sålt under annat namn.

Tack för snabbt svar!

Tänkte inte ens på att kolla om omdömena var som säljare eller köpare.. Kanske är lite skumt?
Kan kanske vara så att han haft ett reservationspris som inte nåtts eller nått?

tradera känns lite som lådrensning där piratkopior och defekta ur gärna svämmar över så fort man tror sig hitta något man är intresserad av. köpte en klocka där allt ingick med kvitton box och certifikat, när allt mottogs så var boxen till en annan klocka, certifikatet var ett kvitto på ett armband och skicket var inte det som utlovades. i detta fallet så var det ingen jättesumma så jag valde att inte gå vidare med det, även om man skulle gjort det som ren princip. mejlkonversationerna lovar guld och gröna skogar, något som inte bilderna däremot utlovar, gärna svävande svar och kassa mobilbiler, .
har någon verkligen gjort klipp där utlovat skick, papper och certifikat har följt med hela vägen till brevlådan?

Varför anställer inte Blocket ngn med lite koll..? 2 fakies på samma sida.. Suck.

Ser f.ö. att Josef B säljer ut lite av sin samling, varför?

aLNgcPC.jpg

Är detta för bra för att vara sant?!

5437243160.jpg

5429327174.jpg

5406245333.jpg

Tillhörande Annonstext:
"Säljer min ca 1 år gamla Rolex GMT 2 Inköpt på Luxury Watches ( i Sthlm ) Klockan medföljer med Certifkat samt box. Klockan är i top skick. Jag är inte intresserad av några byten. Har du fler frågor eller intresserad så maila gärna så hör jag av mig.
Själv klart är klockan äkta och ingen kopia
Info:
Case: Ø40mm. Steel
Bezel, Dial : Black Cerachrome
Movement: Rolex Caliber 3186, The date is displayed under the cyclops (2.5x) magnification lens) at the 3 o'clock position. The date function is synchronized to the 12-hour hand.
Water Resistant: 100m / 330ft (suitable for swimming)
Clasp: Oysterlock, steel
Bracelet: Steel
Crystal Synthetic Sapphire, Anti
Reflective Box, Papers

Pris: 24000:-
"

länken till annons; http://www.blocket.se/jonkoping/Rolex_gmt_ii_49217695.htm?ca=16&w=3

Tyckte det var ett VÄLDIGT lågt pris för en ett år gammal GMT?

Är detta för bra för att vara sant?!

5437243160.jpg

5429327174.jpg

5406245333.jpg

Tillhörande Annonstext:
"Säljer min ca 1 år gamla Rolex GMT 2 Inköpt på Luxury Watches ( i Sthlm ) Klockan medföljer med Certifkat samt box. Klockan är i top skick. Jag är inte intresserad av några byten. Har du fler frågor eller intresserad så maila gärna så hör jag av mig.
Själv klart är klockan äkta och ingen kopia
Info:
Case: Ø40mm. Steel
Bezel, Dial : Black Cerachrome
Movement: Rolex Caliber 3186, The date is displayed under the cyclops (2.5x) magnification lens) at the 3 o'clock position. The date function is synchronized to the 12-hour hand.
Water Resistant: 100m / 330ft (suitable for swimming)
Clasp: Oysterlock, steel
Bracelet: Steel
Crystal Synthetic Sapphire, Anti
Reflective Box, Papers

Pris: 24000:-
"

länken till annons; http://www.blocket.se/jonkoping/Rolex_gmt_ii_49217695.htm?ca=16&w=3

Tyckte det var ett VÄLDIGT lågt pris för en ett år gammal GMT?

Är dessvärre ingen superkännare men den ser i mina ögon riktig ut. Så enastående chans?

Hej,

Jag har också varit i kontakt med honom, dock verkar det vara bedrägeri, det finns bara 2st personer i landet med samma namn och när jag kontaktade dem, så visste de ingenting om klockan. Annonsen är polisanmäld.

Stibing

Hej,

Jag har också varit i kontakt med honom, dock verkar det vara bedrägeri, det finns bara 2st personer i landet med samma namn och när jag kontaktade dem, så visste de ingenting om klockan. Annonsen är polisanmäld.

Stibing

Tack för infon!

Jag märkte också att något var ganska skumt när jag hade mailkonversation med honom.

"För bra för att vara sant" stämde verkligen denna gången :)

Kan tillägga att han verkligen inte ville göra en F2F affär, trots att vi bara bodde 10mil ifrån varandra, det var väl där någonstans som jag anade att något var fel.

Hoppas ingen här inne gick på hans blåsning ! Jag gjorde iaf inte de. Fick världens utlägg att han var bortrest till Gotland med jobbet mm. Här kommer hans försök till såkallat "blocketpaket"

Johan Carl Jerkeby vill skicka ett paket till dig!
Detta är en bekräftelse på att din e-postadress har registrerats som köpare i ett ärende hos Blocketpaketet
Du ska nu göra inbetalningen till vårt bankkonto.
Säljare: Johan Carl Jerkeby, Gripenbergsgatan 40, 561 36 Huskvarna
Stämmer dessa uppgifter?
Köpare:xxxxx xxxxx
xxxxxxxxxxx
xxx xx xxxxx

Varans namn: Rolex GMT II
Varans pris: 24000:-
Bygger inte denna betalningsförfrågan på en aktuell överenskommelse mellan dig och avsändaren så kan du bortse ifrån detta mail. Otillbörligt användande av denna tjänst rapporteras till vår support. Tjänstens villkor.
Du ska göra inbetalningen till vårt bankkonto. Om du betalar via Internetbank ange OCR-numret i fältet för OCR-nummer (som meddelande). Om du betalar via bankkontor ange OCR-numret i blankettens meddelandefält!
Bank: SEB
Clearingnummer: 5209
Kontonummer: 3463598
(ange "Blocket AB" som betalningsmottagare)
OCR-nummer: 92343422
Glöm inte att ange OCR-nummer som meddelande.

Hoppas ingen här inne gick på hans blåsning ! Jag gjorde iaf inte de. Fick världens utlägg att han var bortrest till Gotland med jobbet mm. Här kommer hans försök till såkallat "blocketpaket"

Johan Carl Jerkeby vill skicka ett paket till dig!
Detta är en bekräftelse på att din e-postadress har registrerats som köpare i ett ärende hos Blocketpaketet
Du ska nu göra inbetalningen till vårt bankkonto.
Säljare: Johan Carl Jerkeby, Gripenbergsgatan 40, 561 36 Huskvarna
Stämmer dessa uppgifter?
Köpare:xxxxx xxxxx
xxxxxxxxxxx
xxx xx xxxxx

Varans namn: Rolex GMT II
Varans pris: 24000:-
Bygger inte denna betalningsförfrågan på en aktuell överenskommelse mellan dig och avsändaren så kan du bortse ifrån detta mail. Otillbörligt användande av denna tjänst rapporteras till vår support. Tjänstens villkor.
Du ska göra inbetalningen till vårt bankkonto. Om du betalar via Internetbank ange OCR-numret i fältet för OCR-nummer (som meddelande). Om du betalar via bankkontor ange OCR-numret i blankettens meddelandefält!
Bank: SEB
Clearingnummer: 5209
Kontonummer: 3463598
(ange "Blocket AB" som betalningsmottagare)
OCR-nummer: 92343422
Glöm inte att ange OCR-nummer som meddelande.

Han är ju en riktig amatör?
Han ger dig namn och adress och dessutom kontonummer.

Detta är extra skoj när blocketpaketet tydligt meddelar att man betalar varan när den hämtas ut.

Hoppas verkligen någon polisanmält bedragaren.

Han är ju en riktig amatör?
Han ger dig namn och adress och dessutom kontonummer.

Detta är extra skoj när blocketpaketet tydligt meddelar att man betalar varan när den hämtas ut.

Hoppas verkligen någon polisanmält bedragaren.

Någon som kan kolla upp kontonumret?
Vi får förmoda att det inte är hans egna namn utan någon stackare som fått sitt namn kapat.
Jag bor i Jönköping så jag mailade om att få se den f2f men han skulle tydligen till Gotland. Såg att den riktiga Jerkerby äger någon firma som ligger på Gotland. Låter legit bortsett från att det förmodligen bara är en bedragare som utger sig för att vara Jerkerby.

Tillbaka
Topp