• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Detta är den i särklass knasigaste annonsen jag någonsin har skådat.
Publicerad på ett annat forum för ett antal år sedan.

" sälges giorgio armanis sällsyntaste,klocka från 1970 talet denna tidiga serie är den allra sällsyntaste tror den kallades emotion klockan gjord på 70 talets mitt har en urtavla som skiftar färg efter kroppsvärme=humöret få ex gjordes klockan är ett förgyllt kvartsur mycket fin design varje länk bit har armanies loggotyp gjord i swiss made guld på stål,auktionspriser på dessa design ur ligger på 15000-20000,mycket rar.armaniklocka kontakta ×××××××××××××××××××××××[email protected] tillfälle!!!!!!
smile.gif
äventuellt byte mot bättre heuerkronograf eller jeager le coultre herrarmbandsur
!cid_bild(26).jpg
!cid_bild(27).jpg
!cid_bild(28).jpg
mitt pris 17000.
a01.gif

Senast redigerad av ×××××××××××× tis 12 mar 2013, 21:33, redigerad totalt 1 gång.
×××××××××××××××
Dessvärre är bilderna borta dom var om möjligt ännu värre än beskrivningen:)
 

Reverso

Panerai
Vet inte om det är så tokigt men det var en person som ville pruta när jag klart och tydligt hade skrivit att det var ett fast icke förhandlingsbart pris, där jag förklarade för honom att jag redan hade tackat nej till ett bud på 58.000.

Såhär kan man också handskas med skambudare som inte respekterar vad man skrivit i annonsen. :)

offtopic.png
 

AMG63

Cartier
Förstår inte att det kan vara så svårt att se vad det står på bilderna personen precis har tagit :)
Ja..eller när de blandar i hop flera olika modeller i samma annons.
Bäst måste vara.. Hulbot bytes mot avgasrör till Volvo 850:)..
Precis som ni säger, kommer bli värre när skummisarna får koll på faktan..hu.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Vet inte om det är så tokigt men det var en person som ville pruta när jag klart och tydligt hade skrivit att det var ett fast icke förhandlingsbart pris, där jag förklarade för honom att jag redan hade tackat nej till ett bud på 58.000.

Såhär kan man också handskas med skambudare som inte respekterar vad man skrivit i annonsen. :)

offtopic.png
Annars kan man be dem skicka bild på sitt kontoutdrag för att se om de är likvida...
 

Jax

Cartier
Det här luktar försök till bedrägeri. Lägga ut en Rolex SD på Tratten med ett utgångspris på 17000kr. Dessutom inget reservationspris. Tyvärr är inte jag mannen att,utifrån decdåliga bilderna avgöra om det är en fake SD,eller inte. Men jag tror inte den som betalar får se någon klocka, i vart fall ingen äkta. Försökt att länka till annonsen men det vill sig inte. Jo, nu gick det.
http://www.tradera.com/item/288830987
IMG_1631.JPG
 

Stil

Omega
Det här luktar försök till bedrägeri. Lägga ut en Rolex SD på Tratten med ett utgångspris på 17000kr. Dessutom inget reservationspris. Tyvärr är inte jag mannen att,utifrån decdåliga bilderna avgöra om det är en fake SD,eller inte. Men jag tror inte den som betalar får se någon klocka, i vart fall ingen äkta. Försökt att länka till annonsen men det vill sig inte. Jo, nu gick det.
http://www.tradera.com/item/288830987
IMG_1631.JPG
Rätt frikostigt att lämna 30 dagars öppet köp :facepalm:. Det gör ju inte ens butikerna.
 
Det här luktar försök till bedrägeri. Lägga ut en Rolex SD på Tratten med ett utgångspris på 17000kr. Dessutom inget reservationspris. Tyvärr är inte jag mannen att,utifrån decdåliga bilderna avgöra om det är en fake SD,eller inte. Men jag tror inte den som betalar får se någon klocka, i vart fall ingen äkta. Försökt att länka till annonsen men det vill sig inte. Jo, nu gick det.
http://www.tradera.com/item/288830987
IMG_1631.JPG
Kapat konto vad det verkar.
 

Depp-Erik

Cartier
Är det den här Maryam El Dakkak som är i farten igen?
Njaaa, tror det var nån annan denna gång, hittar inte annonsen igen.
Hehe, påminner dock om när jag, @t0mt3far och @Allan Ballan satt på tåget på väg hem från en GTG i Malmö och en passagerare snappade upp att vi var intresserade av klockor och visade sin "Patek". Han frågade om vi vågade gissa värde, jag tippade på 1500 kronor medan han hävdade envist att den var en present som värd 4000 (eller var det 6000) euro.
 

AW10

Omega
2-Faktor
Lite otydlig text i annonsen, killen skulle sälja den som en RED för ett tag sen och gick till kaplans med köparen där han fick reda på att texten submariner var målad red någongång i historien. Var ju bara tvungen att ringa och kolla läget så att fler KS:are slipper ringa =) Kanske varit på tal innan?


Skärmavbild 2017-09-03 kl. 14.30.28.png
 

thomastheswede

Audemars
Here we go again... den här har varit ute hela sommaren till lite olika priser. Uppenbarligen svårsåld mht till det nya priset men har någon KS:are kikat på den irl? Hur risig är den och hur kladdig ser urtavlan ut i verkligeheten? Finns ju en hel del frågetecken kring klockan men snart skänker han ju bort den...
IMG_2572.PNG
 
Topp