• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Såg att det hade dykt upp medan jag skrev! :D Fortfarande nyfiken på om någon sett klockan live, är den någorlunda straight eller är det ett hopkok? Ser ju relumad ut av någon som använt en bomullstops och sedan ser inte boettlocket korrekt ut heller. Skulle vara intressant att veta serienumret.

Frågade säljaren det med, framförallt hur illa tavlan såg ut i övrigt med relume osv. Han sa att det inte var relumad men det skulle jag nog sätta en större peng på att den är :p

Då kör vi, Facebook Marketplace live! :D
Screen Shot on 2017-09-05 at 20-21-04.png

Absolut :) för bra pris för att inte kommentera, eller?
Har "stört" mig på den där annonsen sen den först dök upp men det slog mig idag: TÄNK OM säljaren har nollkoll och själv pröjsat premium för den. Sen går han till Kaplans och blir totalsågad, vilken mardröm! Och nu är han nere på 49 och den går ändå inte iväg. Jobbigt! (OM det nu är så...)

Har "stört" mig på den där annonsen sen den först dök upp men det slog mig idag: TÄNK OM säljaren har nollkoll och själv pröjsat premium för den. Sen går han till Kaplans och blir totalsågad, vilken mardröm! Och nu är han nere på 49 och den går ändå inte iväg. Jobbigt! (OM det nu är så...)
antingen är det som du säger eller så visste säljaren om det och försökte en fuling.

antingen är det som du säger eller så visste säljaren om det och försökte en fuling.
Ja, med tanke på de suddiga bilderna osv. så lutar det ju åt att han anade att nåt var skumt. Eller så är han bara dålig på att fotografera...

Och den nya formuleringen "Tavlan är målad RED," är ju inte supertydlig. Alla urtavlor hade ju röd text som per definition var målad (eller tryckt), han borde skriva "Tavlan är i efterhand OMmålad till RED" eller nåt liknande så att köparen förstår att det är en felaktig tavla som sitter i. (vilket det ju enligt Kaplans är frågan om)

@BasOmega är inte detta samma klocka som du frågade om i Snabba Rolex frågor-tråden? Än mer anledning att avstå kanske? :)

Hahaha oh shit, ja det är den klockan!
Men jag släppte den klockan ganska omgående efter tips och råd från våra kära KS medlemmar!

Jag är tyvärr inte så kunnig och tittade inte ordentligt på alla bilder, men jag lär mig hela tiden och utan detta forum så kanske jag skulle ha trampat på den minan!

Tack KS

Nu äntligen...:)
Liten tröst iaf, att de åker fast och fällande dom, betalnings skyldig plus ränta.
Bedragare på Blocket, som tog emot pengar men skickade ingen vara.
Nu skall grisen anmälas till Kronofogden.
Allt för några fjösiga tusenlappar:banghead:
Bra att tingen tar småbuset med, en eloge till dem.:)
Resized_20170913_092033.jpeg

Tillbaka
Topp