• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Makkanxd

Rolex
Njae?
IMG_2957.PNG

IMG_2960.PNG

IMG_2958.PNG

IMG_2959.PNG
 

Sideshow Bob

Cartier

Såg den också, tycker mig kunna tyda på certifikatet att det står 16610 samt att serienumret vittnar om att det ska vara en 2008-2009.
Inledde faktiskt en diskussion med vederbörande, ställde en massa frågor, om år, var den var utplockad, service etc.
Fick endast som svar:
jag fick den som gåva av min farbror på min 25årsdag! Jag har aldrig använt den och den har inte genomgått någon service! Den är som ny fast bättre ! :)
Inte för att det behöver betyda något men numret i annonsen går till en person som är 23 :)
 

Makkanxd

Rolex
Såg den också, tycker mig kunna tyda på certifikatet att det står 16610 samt att serienumret vittnar om att det ska vara en 2008-2009.
Inledde faktiskt en diskussion med vederbörande, ställde en massa frågor, om år, var den var utplockad, service etc.
Fick endast som svar:
jag fick den som gåva av min farbror på min 25årsdag! Jag har aldrig använt den och den har inte genomgått någon service! Den är som ny fast bättre ! :)
Inte för att det behöver betyda något men numret i annonsen går till en person som är 23 :)
Be han skicka lite fler bilder, gärna på glidelocklåset ;)
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Vi har sett denna tidigare... Då var det nog på Tradera iofs - och med någon tjej som sålde.
Något skumt även då.

EDIT
Hittade den:
Namnlöst-1.jpg

...men annonsen verkar plockad.
Ja, en sak var att bilderna var stulna från en annan auktion ute på nätet. Sen var det storyn bakom som var skum.. den dag dessa scammers lär sig att skriva en vettig annons får man verkligen passa sig.
 

Reverso

Panerai
Så less på dessa Paypal förslag man får via Blocket... blocket har ju blivit helt värdelöst, bara massa skambud och dårar som hör av sig!
IMG_1329.jpg



Och historien bakom hans erbjudande?

Håller dock med om att det är extremt mycket dårar, skambud och snackare på Blocket!

Jag har börjat misstänka att folk som skickar meddelanden/bud om dyrare klockor gärna ser sig själv som en person som köper dyrare lyxklockor. Fast verkligheten är en helt annan.

MAO de vet mycket väl att de innerst inne inte vill köpa den klockan de budar på.
 

Gustav.S

Omega
Finns ingen historia, han inledde med att fråga om slutligt pris. Får liknande svar på möbler också... Verkar ha blivit en grej med Paypal scam.
 

mouqvist

Rolex
Hur exakt går det till då? Begär de refund?
Du får ett fake mail från Paypal där det står att du ska ange kollinumret på varan som du sålt så att pengarna kan överföras till dig.
Paypal frågar aldrig om det. Går man in i fällan skickar man iväg varan för att få kollinumret men inga pengar dyker upp på kontot någonsin
Typiskt är att kommunikationen är på dåligt svenska eller engelska, att man får höra att varan blir en present för nån släkting samt att köparen befinner sig utomlands (typ Nigeria eller England).
 

Sideshow Bob

Cartier
Hade en liknande case, sålde en vara på Blocket, varpå en engelsktalande tjej ringde och sa att hon ville köpa den och att hon bodde i Turkiet. Kort därefter får jag ett mail från Paypal att de mottagit en inbetalning på summan, plus 3800:- Därefter mailar tjejen igen och frågar om jag kan betala in dessa 3800:- till transportören, då de inte kunde ta emot hennes betalning.

Hade en kollega som sa till direkt, "logga in på ditt konto först" Och mycket riktigt, där fanns inga pengar, mailet från Paypal var en scam, och väldigt snyggt gjort, lurar säkert många.

Tråkigt att ständigt behöva misstro folk :mad:
 

Depp-Erik

Cartier
Andra annonsen för fejkade Hublot jag ser på några dagar...
Screenshot_20170824-101944.png


Edit: Om det bryter mot reglerna att säljarens namn syns så ber jag om ursäkt och tar ner bilden. Säg till bara! :)
 

Reverso

Panerai
Andra annonsen för fejkade Hublot jag ser på några dagar...
Screenshot_20170824-101944.png


Edit: Om det bryter mot reglerna att säljarens namn syns så ber jag om ursäkt och tar ner bilden. Säg till bara! :)






I min värld så tänker jag mig att en person som säljer kopior är en ljusskygg person som härjar anonymt på Blocket.


Den här personen gör det helt öppet med namn och bild.


Märkligt!


Hursomhelst så tycker jag att om man medvetet säljer falska klockor så förtjänar man också att hängas ut oavsett om prislappen är 500 kr eller 50 tusen kr.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
The one and only. Det finns endast en som annonserar sina Rolex med tillhörande askar.

Till det märkliga. "Bjud inte mera, klockan har stannat.. Och säljes så klart inte som trasig. Blir ny auktion senare.". Min spontana känsla är att det redigerades så - just för att buden var så låga. Min fråga är i alla fall vad som händer om man vinner budgivningen?

http://www.tradera.com/item/190120/288111279/rolex-explorer-ll-16570-vit-
Skärmavbild 2017-08-24 kl. 14.09.30.png

Tja, det är väl tveksamt att någon skulle kunna tvinga hen att skicka klockan om denne anser att vinnande bud är för lågt.
Står säkert någonting om det i avtalet med Tradera, men som sagt, det är nog svårt att tvinga.

Antar att den är såld på annat håll?
Så pass långt innan avslut borde man inte vara så bekymrad om att buden är låga. Har man 59 försäljningar på Tradera så borde man snappat upp att det mesta händer de sista timmarna.
Säkert nån som kommit med ett bud som inte kunde motstås.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Detta är den i särklass knasigaste annonsen jag någonsin har skådat.
Publicerad på ett annat forum för ett antal år sedan.

" sälges giorgio armanis sällsyntaste,klocka från 1970 talet denna tidiga serie är den allra sällsyntaste tror den kallades emotion klockan gjord på 70 talets mitt har en urtavla som skiftar färg efter kroppsvärme=humöret få ex gjordes klockan är ett förgyllt kvartsur mycket fin design varje länk bit har armanies loggotyp gjord i swiss made guld på stål,auktionspriser på dessa design ur ligger på 15000-20000,mycket rar.armaniklocka kontakta ×××××××××××××××××××××××[email protected] tillfälle!!!!!!
smile.gif
äventuellt byte mot bättre heuerkronograf eller jeager le coultre herrarmbandsur
!cid_bild(26).jpg
!cid_bild(27).jpg
!cid_bild(28).jpg
mitt pris 17000.
a01.gif

Senast redigerad av ×××××××××××× tis 12 mar 2013, 21:33, redigerad totalt 1 gång.
×××××××××××××××
 
Topp