• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

alfgren

Rolex
2-Faktor
Får man några vettiga erbjudanden på blocket alls? Man får inte det intrycket av den här tråden.
Ja och många gånger får man bättre betalt där än på K&S. Finns massor av köpstarka personer som inte är genuint klockintresserade men som vill ha en exklusiv klocka. Men det finns tyvärr ännu fler pappskallar som inte har något vett och sans överhuvudtage. För varje vettig person går det (minst) 10 tokstollar. Ibland fler...
 

Vonlind

Panerai
Han verkar gå full-on bedrägeri.

Känner inte till TH direkt med allt men denna skriker väl ändå fake?

Edit: Blocket

Edit: Missade priset men fortfarande.
 

Bilagor

  • Screenshot_20170925-170450.png
    Screenshot_20170925-170450.png
    226.1 KB · Visningar: 278

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Nej självfallet är det inte okej, men har själv sett att det krängts Rolexkopior där det står rolexkopia i annonsen nämligen.
Att folk gör det är en annan femma. Lade till en skärmdump saxat från Tullverkets sida precis i mitt inlägg här över.
Det är dock tillåtet att köpa piratkopior.
 

Snus

Omega
Att folk gör det är en annan femma. Lade till en skärmdump saxat från Tullverkets sida precis.
Det är dock tillåtet att köpa piratkopior.

Okej, i Frankrike är det andra bullar, där kan man som privatperson få upp till 300.000kr i böter eller 7års fängelse för varumärkesförfalskningar

Tycker Sverige borde ta efter det till fullo
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Okej, i Frankrike är det andra bullar, där kan man som privatperson få upp till 300.000kr i böter eller 7års fängelse för varumärkesförfalskningar

Tycker Sverige borde ta efter det till fullo
Böter eller fängelse upp till 2 år gäller i Sverige, efter en snabb googling.
 

aneki

Omega
Intressant "se mellan fingrarna"-mentalitet. Men kostar väl för mycket för att upprätthålla och ger inte särskilt mycket tillbaka.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Enbart guldet torde vara värt ca 130 x 292 = ~38 ksek

http://www.guldpriset.nu/Jamfor/
IMG_7407.PNG
"Kampanjpriser". Jag säger inte att guldbrev är en hoper lycksökare som kör med lockpriser och "Nej du vet, det är ett exempel på det högsta pris vi någonsin betalat (i en vecka)", men...
Finstilta värderingsavgifter är också snyggt!
Jag "vet" en butik som denna vecka betalat 200/g 18K, och inga avgifter. De har inga volymbegränsningar heller.
 

JLC

Panerai
2-Faktor
IMG_7407.PNG
"Kampanjpriser". Jag säger inte att guldbrev är en hoper lycksökare som kör med lockpriser och "Nej du vet, det är ett exempel på det högsta pris vi någonsin betalat (i en vecka)", men...
Finstilta värderingsavgifter är också snyggt!
Jag "vet" en butik som denna vecka betalat 200/g 18K, och inga avgifter. De har inga volymbegränsningar heller.
Vad var din poäng på mitt inlägg?
Håller helt med dig om guldbrev och liknande. Jag ville bara uppmärksamma på att guldet i "armbandet" bara var värt ca hälften av det då uppbådda budet på 75...
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Vad var din poäng på mitt inlägg?
Håller helt med dig om guldbrev och liknande. Jag ville bara uppmärksamma på att guldet i "armbandet" bara var värt ca hälften av det då uppbådda budet på 75...
Egentligen tar jag bara varje tillfälle som ges att peka ut oseriösa aktörer i branchen. Klart OT.
Sedan "halv-OT" så är poängen i så fall att guldvärdet snarare är 26 än 38k.
 
  • Like
Reactions: JLC
Topp