Makkanxd
Guld
Det går absolut att hitta smidiga köpare på blocket också, but rarelyFår man några vettiga erbjudanden på blocket alls? Man får inte det intrycket av den här tråden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det går absolut att hitta smidiga köpare på blocket också, but rarelyFår man några vettiga erbjudanden på blocket alls? Man får inte det intrycket av den här tråden.
Ja och många gånger får man bättre betalt där än på K&S. Finns massor av köpstarka personer som inte är genuint klockintresserade men som vill ha en exklusiv klocka. Men det finns tyvärr ännu fler pappskallar som inte har något vett och sans överhuvudtage. För varje vettig person går det (minst) 10 tokstollar. Ibland fler...Får man några vettiga erbjudanden på blocket alls? Man får inte det intrycket av den här tråden.
Han verkar gå full-on bedrägeri.
Känner inte till TH direkt med allt men denna skriker väl ändå fake?
Edit: Blocket
Edit: Missade priset men fortfarande.
Nej.![]()
![]()
Är det tillåtet att sälja kopior på blocket?
Nej, det är inte okej.Men är det inte tillåtet att sälja kopior ifall man skriver typ Tag heuerKopia? Att det framgår i annonsen att det är en replika eller kopia? Rätta mig gärna om jag har fel för vill gärna ha fel
Nej det är inte lagligt att sälja varumärkesförfalskningar.Men är det inte tillåtet att sälja kopior ifall man skriver typ Tag heuerKopia? Att det framgår i annonsen att det är en replika eller kopia? Rätta mig gärna om jag har fel för vill gärna ha fel
Nej, det är inte okej.
Att folk gör det är en annan femma. Lade till en skärmdump saxat från Tullverkets sida precis i mitt inlägg här över.Nej självfallet är det inte okej, men har själv sett att det krängts Rolexkopior där det står rolexkopia i annonsen nämligen.
Att folk gör det är en annan femma. Lade till en skärmdump saxat från Tullverkets sida precis.
Det är dock tillåtet att köpa piratkopior.
Även att importera över landets gränser? Tänker eftersom de ofta kommer utomlands ifrån.Att folk gör det är en annan femma. Lade till en skärmdump saxat från Tullverkets sida precis i mitt inlägg här över.
Det är dock tillåtet att köpa piratkopior.
Böter eller fängelse upp till 2 år gäller i Sverige, efter en snabb googling.Okej, i Frankrike är det andra bullar, där kan man som privatperson få upp till 300.000kr i böter eller 7års fängelse för varumärkesförfalskningar
Tycker Sverige borde ta efter det till fullo
Även att importera över landets gränser? Tänker eftersom de ofta kommer utomlands ifrån.
Från Tullverkets webbplats:Det är inte olagligt att köpa, enligt zippan iallafall. Orkar inte googla fram det på mobilen, men litar på honom.
Insåg att jag såg helt fel på frågan. Men kul info, trevligt att du googlar för oss utan ork.Från Tullverkets webbplats:
![]()
Lurigt, ref. 16200 har ju slät bezel. Felaktigt angiven referens kanske?Är denna verkligen the real deal? Tavlan ser ut som nån på en förskola målat, kronan mycket märkligt sliten i ytterkant samt så tycker jag texten inuti boettlocket är ovanligt stor. Åsikter?
![]()
https://auktion.catawiki.se/kavels/...term=fb_23842557319310429&utm_content=Watches
Och bud på 74 500:- redan!Tänkte tipsa om en fin Rolex DD i helguld från kronofogdenhttps://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20170915_1522&inO=3
Är det något fel på den förutom att den är förskräcklig och att det inte är en klocka?Tänkte tipsa om en fin Rolex DD i helguld från kronofogdenhttps://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20170915_1522&inO=3
Enbart guldet torde vara värt ca 130 x 292 = ~38 ksekOch bud på 74 500:- redan!![]()
Fel och fel förutom att den är extremt osmaklig och att det är en "rolex" så vet jag faktiskt inte om det är något fel på den. Det framgår inte att något skulle vara felaktigt i annonsenÄr det något fel på den förutom att den är förskräcklig och att det inte är en klocka?
Konstigt, kan inte hitta den bland modellerna på Rolex hemsida...Tänkte tipsa om en fin Rolex DD i helguld från kronofogdenhttps://auktion.kronofogden.se/auk/w.object?inC=KFM&inA=20170915_1522&inO=3
Såld blev den till någon som inte vill hålla låg profil.Konstigt, kan inte hitta den bland modellerna på Rolex hemsida...![]()
Vad var din poäng på mitt inlägg?"Kampanjpriser". Jag säger inte att guldbrev är en hoper lycksökare som kör med lockpriser och "Nej du vet, det är ett exempel på det högsta pris vi någonsin betalat (i en vecka)", men...![]()
Finstilta värderingsavgifter är också snyggt!
Jag "vet" en butik som denna vecka betalat 200/g 18K, och inga avgifter. De har inga volymbegränsningar heller.
Egentligen tar jag bara varje tillfälle som ges att peka ut oseriösa aktörer i branchen. Klart OT.Vad var din poäng på mitt inlägg?
Håller helt med dig om guldbrev och liknande. Jag ville bara uppmärksamma på att guldet i "armbandet" bara var värt ca hälften av det då uppbådda budet på 75...