• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Tokigt är väl bara förnamnet :)

https://www.tradera.com/item/190804...mklocka-nytt-batteri-snygg-bra-vintage-klocka

Skärmavbild 2017-10-09 kl. 22.25.09.png
7eleven klocka?? Ja nu har jag fan sett allt

Man kan inte rå för att man är ordblind (?) men den här annonsen är rätt kul...

Man kan ju tänka sig att någon i ens närhet skummar igenom texten om man har dessa bekymmer. Om inte annat för att få klockan såld. En slarvigt skriven text med stavfel drar ner helhetsintrycket.

Här är det dock inte bara stavfelen som får mig att reagera !

Han skriver en text som är mer svårtydd än egyptiska hieroglyfer, men själv vill han bara sälja till en svensktalande person så att "missförstånd ej sker".........ridå ner !

Denna var rätt kul också !
"Klockan visas i Malmö....för att den befinner sig där"

913F8F97-4742-41B5-901E-EBD5EDB0329D.png
Tyckte denna var ganska fin, undrar om den är äkta? Från köp- och säljgrupp på facebook.

Tycker du verkligen det?
Har svårt att se vad som gör denna bättre än, t.ex. en DW.
Jag kan köpa hur man gillar enkelheten i denna typ av klockor, men då känns ju en välbyggd Nomos som ett vettigare alternativ.

Tycker överlag att Guccis klockor har det ställt lite si och så med kvalitetskänslan så jag hade sagt 50/50 om äktheten.

Sorry om jag går på, men jag kan som sagt inte se varför denna klocka är bättre än många andra som får utstå spott och spe.
Det sagt så är det väl roligt om alla inte gillar exakt samma!

Inte Blocket, men jag tycker den platsar i den här tråden. Använder Kaplans den dyraste "köp nu" de hittar på ebay som prisreferens för butiken?
2Bnj7Dy.png

Tycker du verkligen det?
Har svårt att se vad som gör denna bättre än, t.ex. en DW.
Jag kan köpa hur man gillar enkelheten i denna typ av klockor, men då känns ju en välbyggd Nomos som ett vettigare alternativ.

Tycker överlag att Guccis klockor har det ställt lite si och så med kvalitetskänslan så jag hade sagt 50/50 om äktheten.

Sorry om jag går på, men jag kan som sagt inte se varför denna klocka är bättre än många andra som får utstå spott och spe.
Det sagt så är det väl roligt om alla inte gillar exakt samma!

Vet inte om kag misstolkar ditt inlägg. Men det är väl ganska självklart att detta är en kopia på ett märke vars klockor från början är ganska tvivelaktiga.

Vet inte om kag misstolkar ditt inlägg. Men det är väl ganska självklart att detta är en kopia på ett märke vars klockor från början är ganska tvivelaktiga.

Nejdå, du misstolkade säkert inte.
Men jag verkar ha gjort det på ditt inlägg...

Eftersom (jag tycker att) alla Gucci-klockor ser ut som skräp och lite till så reflekterade jag inte ens över om denna var fejk eller ej. Trodde att du var genuint intresserad och var nyfiken på vilka triggers som, i sånt fall, gjort denna bättre än valfri DW.

Modeföretagen överlag tycker jag gör riktigt tråkiga klockor, som enbart verkar användas som en marginalförstärkare av rang.
Chanel och LV eventuellt något undantagna från ovan.

Inte Blocket, men jag tycker den platsar i den här tråden. Använder Kaplans den dyraste "köp nu" de hittar på ebay som prisreferens för butiken?
2Bnj7Dy.png
Lauritz har ju helt världsfrånvända priser generellt. Därtill kommer slagavgift på runt 20 procent, vilket gör att i princip varje klocka blir rejält utprisad

Tillbaka
Topp