• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Vad gör folk i skolan egentligen? Allt utom att plugga verkar det onekligen som...

block.jpeg
 

Husse

Patek
Jag såg också den där och funderade på om det resulterar i någon enda kontakt? Man blir ju lite lagom skeptisk...
Om man lägger ut en annons på blocket, är risken stor att man kontaktas av den som skrev bytta, eller nån annan mer korkad filur!
Då vill dom bytta en Moccamaster mot en kattunge eller, åkgräsklippare (från -83) mot en GMT!
Inget förvånar på blocket!
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Om man lägger ut en annons på blocket, är risken stor att man kontaktas av den som skrev bytta, eller nån annan mer korkad filur!
Då vill dom bytta en Moccamaster mot en kattunge eller, åkgräsklippare (från -83) mot en GMT!
Inget förvånar på blocket!
Det var en person som ville byta en extern hårddisk jag lade ut på blocket mot en borrmaskin...
 

KJS79

Cartier
2-Faktor
Den för 142'. Var det ett slutpris eller bara annonserat pris?
Kollade inte så noga, bara snabb googling. Men jag konstaterade att det varierade väldigt mycket. Allt från typ 6000 till 142000. Fanns några kring 45000 och nån på 92000 också. På Chrono var den billigaste på 92000 tror jag det var.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Kollade inte så noga, bara snabb googling. Men jag konstaterade att det varierade väldigt mycket. Allt från typ 6000 till 142000. Fanns några kring 45000 och nån på 92000 också. På Chrono var den billigaste på 92000 tror jag det var.
Lite halvskumt i alla fall. Jag gick inte riktigt igång på dem heller så jag avstår köp. :)
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Kollade inte så noga, bara snabb googling. Men jag konstaterade att det varierade väldigt mycket. Allt från typ 6000 till 142000. Fanns några kring 45000 och nån på 92000 också. På Chrono var den billigaste på 92000 tror jag det var.
Klassiskt sätt att lura folk att tro att de gör en bra affär på 30k genom att prångla ut annonser på trippla priset. De vet att alla refkollar ebay och c24....
 

ekan76

Omega
Hade inte en aning om att det gjordes kopior på Nomos. Känns inte som det första märket man tänker på att kopiera. Intressant :wideyed:
Det har funnits kopior på Nomos sedan många år. Såldes mycket kina klockor med i princip exakt lika utseende, men under annat namn. Kommer inte ihåg namnet nu, men de var ganska vanliga i diskussionerna på WUS för ett par år sedan.
 
Topp