Får du nåt intresse då? 50k...Hehe det är min. Kollar intresset Vad tycker du är tokigt med annonsen?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får du nåt intresse då? 50k...Hehe det är min. Kollar intresset Vad tycker du är tokigt med annonsen?
Kändes dyrt bara, jag har ju uppenbarligen ingen prisuppfatning om väggklockor från PPHehe det är min. Kollar intresset Vad tycker du är tokigt med annonsen?
Jag förstår och håller med delvis. Men inget från Patek/AP etc är ju billigt idag. Sen om den blir såld eller ej är en annan femma. Utgick från de som sålts på chrono och la mig ca 10-20% under det... det tycker inte jag är orimligt iafKändes dyrt bara, jag har ju uppenbarligen ingen prisuppfatning om väggklockor från PP
Kinesiska “homager” säljs under namnen Rodina och Rider. Hyfsad kvalitet, faktiskt, med verk från Seagul. Det intressanta är att de nu går ut och varnar för kopior. Någon gör alltså kopior av en homage, vilken i sig är nästan gratis. Märkligt.Hade inte en aning om att det gjordes kopior på Nomos. Känns inte som det första märket man tänker på att kopiera. Intressant
Jajamen har anmält annonserna.Kontaktat Tradera?
Tack! Anmäler nu också.
Fy, jag som budade på en av de där. Tänkte att det var låga utgångspriser man att det var någon härifrån. Fick meddelande igår om att köpa till fast pris. Nu vet jag att det var en fuling. Verkar som att annonsen är borttagen nu.Snälla hjälp mig, en skojare på tradera som lagt upp flertalet Rolex klockor senaste dagarna. Han har bland annat kapat min annons, säkerligen är samtliga hans annonser kapade ifrån andra (troligtsvis från tradera eller här på klocksnack). Alla hans annonser ligger ute till tydligt låga priser och användaren är troligtvis hackad då han sitter inne på bra omdömen, dock alla skrivna för länge sen. Hjälp till att anmäla dessa annonser så ingen stackare blir blåst!
https://www.tradera.com/item/190120/301339950/rolex-oysterdate-precision-6694-vintage-65
https://www.tradera.com/item/190120/301338741/rolex-oysterquartz
https://www.tradera.com/item/190120/301339375/rolex-date-6534
https://www.tradera.com/item/190120/301345446/rolex-explorer-ii
Såg att alla annonser är borta nu, känns som detta blir vanligare på tradera. Och att de oftast är annonser härifrån klocksnack som blir kapade känns ju ännu mindre kulFy, jag som budade på en av de där. Tänkte att det var låga utgångspriser man att det var någon härifrån. Fick meddelande igår om att köpa till fast pris. Nu vet jag att det var en fuling. Verkar som att annonsen är borttagen nu.
Man får väl börja vattenmärka annonsbilder om inte annat.Såg att alla annonser är borta nu, känns som detta blir vanligare på tradera. Och att de oftast är annonser härifrån klocksnack som blir kapade känns ju ännu mindre kul
Just så. Reagerade också på denna.Vad missar jag....dessa ligger väl på ca 8-10’
Såg att alla annonser är borta nu, känns som detta blir vanligare på tradera. Och att de oftast är annonser härifrån klocksnack som blir kapade känns ju ännu mindre kul
Är inte det där den skumma referensen som faktiskt salufördes som en speedmaster? Tror det finns en på forumet till och med.
Nej inte fått något svar från tradera, men ingen av länkarna fungerar för mig. Endast explorern men den är avslutad..Alla länkar du skrev verkar fungera, fått svar från Tradera om att de ska tas bort?
Rättning: Ja det har du helt rätt i, dilemmat av att ha 34 flikar uppe samtidigt.. Skönt att de tog bort de snabbt och hoppas han inte lägger upp igen. Måste man förövrigt inte signera med Bank ID och verifiera personnmr på Tradera nuförtiden?Nej inte fått något svar från tradera, men ingen av länkarna fungerar för mig. Endast explorern men den är avslutad..
Inte vad jag vet, inget minne av att jag gjort det när jag lagt upp annonser. Och så länge man får köparen att betala direkt till säljaren istället för via tradera tror jag man klarar sig undan en försäljning också..Rättning: Ja det har du helt rätt i, dilemmat av att ha 34 flikar uppe samtidigt.. Skönt att de tog bort de snabbt och hoppas han inte lägger upp igen. Måste man förövrigt inte signera med Bank ID och verifiera personnmr på Tradera nuförtiden?
Jaså, ja det blir lite vilda västern det där. Hoppas denna herre iaf. inte härjar vidare!Inte vad jag vet, inget minne av att jag gjort det när jag lagt upp annonser. Och så länge man får köparen att betala direkt till säljaren istället för via tradera tror jag man klarar sig undan en försäljning också..
Är inte det där den skumma referensen som faktiskt salufördes som en speedmaster? Tror det finns en på forumet till och med.
Ofta brukar det vara tvärtom, billigare här då man lätt kan uppdatera priset utan att behöva betala igen som man behöver på blocket. Jag glömmer ofta uppdatera priserna på båda plattformarna själv... men ja, handlar nog om ett enkelt misstag.@scharnke , varför säljer du klockan billigare på blocket? Borde du inte ha samma eller ett lägre pris på ett klockforum?
Rolig och ofarlig annons. Skönt med sånna ibland.
Tycker blocket medlemmarna förtjänar en god deal ;-)Ofta brukar det vara tvärtom, billigare här då man lätt kan uppdatera priset utan att behöva betala igen som man behöver på blocket. Jag glömmer ofta uppdatera priserna på båda plattformarna själv... men ja, handlar nog om ett enkelt misstag.
De senaste klockorna jag publicerat på Tradera har krävt Bank-id. Det har varit klockor i tretusenkronorsklassen med alla säkra betalalternativ. Låter underligt om den här nissen kommit undan det.Jaså, ja det blir lite vilda västern det där. Hoppas denna herre iaf. inte härjar vidare!