• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Roffe

Panerai
2-Faktor
IMG_0223.PNG

Grymt pris! Senast jag kollade var listpriset 305 kakor!
Nippledial väl? Nyskick, t.om. plast kvar. Upp emot millen :D
 

Rolesor

Breitling
Hej,

Jag har en klocka ute på annons (Blocket) och har blivit kontaktad av en Jesper som är intresserad av klockan. Vi kommer överens om pris och hur vi går tillväga i affären, so far so good. Han får mitt telefonummer för att swisha över handpenningen. Nu får jag inte någon kontakt med köparen trots upprepade försök. Blir lite orolig nu när han ganska enkelt kan ta fram mina uppgifter. Bör jag vara orolig?

Tack.
 
Hej,

Jag har en klocka ute på annons (Blocket) och har blivit kontaktad av en Jesper som är intresserad av klockan. Vi kommer överens om pris och hur vi går tillväga i affären, so far so good. Han får mitt telefonummer för att swisha över handpenningen. Nu får jag inte någon kontakt med köparen trots upprepade försök. Blir lite orolig nu när han ganska enkelt kan ta fram mina uppgifter. Bör jag vara orolig?

Tack.
Rör det sig om en dyr klocka skulle jag kanske tänka lite extra på det. Ett ganska smidigt sätt att vaska fram potentiella mål, notera hur ofta klockor som annonseras på KS ligger i bankfack...
 

Zingo

Rolex

Fantomen

Omega
Hej,

Jag har en klocka ute på annons (Blocket) och har blivit kontaktad av en Jesper som är intresserad av klockan. Vi kommer överens om pris och hur vi går tillväga i affären, so far so good. Han får mitt telefonummer för att swisha över handpenningen. Nu får jag inte någon kontakt med köparen trots upprepade försök. Blir lite orolig nu när han ganska enkelt kan ta fram mina uppgifter. Bör jag vara orolig?

Tack.
Nja. Tror inte det. Kanske ångrade sig. Men i framtiden så bör du få köparen att identifiera sig innan du gör det. De ska uppge jobb e-mail, reggat telefonnr eller dylikt.
 

Psykel

Patek
"Brown Bob"?
2018-03-15.png


*EDIT* Svar från säljaren
Hej Leo,
Det finns en komediserie bestående av 5 delar som heter Back to the Future: Citizen Brown som är skriven av Bob Gale.
Citizen klockan är enligt uppgift en del i den japanska marknadsföringen kring släppet av serieböckerna. Men det är inget jag själv lyckats få verifierat.
Sent svar, men den serien publicerades i början av 2017. Säljaren hittade helt på bakgrunden själv eller blivit blåst av nån annan.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
De va det jag syftade på. Och hur lätt han tog på att chronon inte funka :D ”vem använder den liksom”
Ja, en del skarvande i den annonsen helt klart. Men ingen direkt osanning och väldigt klar beskrivning av bristerna. Tolkar det som att ett Omeganato ingår, det är värt en tusing isf. Får man ner priset till 10-11 och hittar någon som kan reparera en dubois-depraz modul är det nog ingen helkass affär ändå. Box & Cert ingick också.
Edit: det är nog inget omeganato ändå.
 
Topp