• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Kanske postar på fel ställe nu, men hur okej är det med annonser innehållande oäkta klockor, där de säljs som just oäkta, dvs det står i annonsen att den är fejk?
Screenshot_20180609-201554.jpg

Kanske postar på fel ställe nu, men hur okej är det med annonser innehållande oäkta klockor, där de säljs som just oäkta, dvs det står i annonsen att den är fejk?
Screenshot_20180609-201554.jpg
För det första så bryter det mot lagen att sälja förfalskningar och för det andra så bryter det mot Traderas regler. Anmäl den till Tradera och bifoga gärna länk så att vi kan göra detsamma.

Jo de är sant, finns ju alltid undantag. ☺️
Skulle våga mig på att säga att minst runt 90% av klockorna som säljs på Blocket är reko. (I högre prissegment) sen av resterande ca 10% är bedrägeriförsök som man genomskådar ganska enkelt. Så jag skulle inte känna mig otrygg att handla, så länge affären sker f2f, så du kan kontrollera klockan och betala i samband med hämtning av klockan. :)

Såg en Speedmaster moonwatch .005 förra månaden för 15 tusen! Frågade annonsören varför han lade ut den så billigt, inget svar..

Tillbaka
Topp