• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ska inte skita ner tråden för mycket, men 1500 för 18K borde väl någon nappa på? :D
Egentligen borde fb marketplace ha någon form av moderering så dylika annonser inte publiceras.

Bilagor

• 5F124658-C1F5-455A-A10F-7E8340450A32.png
    5F124658-C1F5-455A-A10F-7E8340450A32.png
    244.6 KB · Visningar: 4
Kan det vara så att det inte är några större märken på klockat utan att det är belysningen som speglar sig och ger det intrycket. Han ser ut att använda någon typ av ledpanel.

Kolla länken. Hela övre delen av bezeln är mosad/vikt, men skitskumt att det inte syns på några av bilderna?

Edit: på storskärmen såg det annorlunda ut än i luren, kanske bara är mysko belysning?

https://www.blocket.se/stockholm/Grand_Seiko_Simple_but_Beautiful_81737355.htm?ca=11&w=1
Inga stora fel i annonsen egentligen, men om man ändå vill styrka något med att nämna vart den är inköpt kunde man ju bemöda sig att välja en butik som faktiskt säljer Grand Seiko...
*rättelse. Den är tydligen beställd igenom Stjärnurmakarna Sickla, det kan ju vara bra att veta att möjligheten finns för andra som är sugna på att beställa :)

Senast ändrad:
https://www.blocket.se/stockholm/Grand_Seiko_Simple_but_Beautiful_81737355.htm?ca=11&w=1
Inga stora fel i annonsen egentligen, men om man ändå vill styrka något med att nämna vart den är inköpt kunde man ju bemöda sig att välja en butik som faktiskt säljer Grand Seiko...
Fast den kan väl vara inköpt där? Enligt deras hemsida säljs GS i vissa utvalda butiker. Hittade också en tråd här på KS där Nacka tas upp.

Bra pris för övrigt! Batteribyte lär dock vara aktuellt.

Wow, den där var riktigt frän! Jag ser inga tydliga giveaways som skulle stämpla den som fake, men jag har heller inte för mig att 116234 skulle finnas i grön...
Tavlan är konstig i jämförelse med min svarta stick dial, placering av text i förhållande till index tex. Etiketten på den vita kartongen ser inte ut som min heller, men det kanske kan skilja mellan olika AD.

Var in på fyndtorget och hittade en Rolex Sub för 45000 och en Rolex GMT II för 60000. Är det inte lite bra för att vara sant? Jag är ingen Rolex kännare men ändå. Bett om fler bilder men ännu inte fått svar.

haft lite kontakt med han ang den gröna datejusten, han verkar lite lullig, och riktigt sugen på att bli av med den, frågade om referenser men han tyckte inte om klockforum.. så avstår

ang urtavlan så svarade han:

”Det är en originaltavla från en 116200 som jag ägde tidigare rosa till färg som jag har låtit restaurera och måla till grön i stället i England. Originaltavlan är vit med romerska index som följer med givetvis.

Skickat från min iPad”

Tillbaka
Topp