Det är märkligt att personen säger "Jag vill ha den" och inte bara "jag är intresserad av den"...Vanligt tyvärr
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är märkligt att personen säger "Jag vill ha den" och inte bara "jag är intresserad av den"...Vanligt tyvärr
Jag förstår inte riktigt vad det är de här människorna är ute efter. Jag har själv varit med om det flera gånger när jag haft varor ute på Blocket. Någon hör av sig och frågar om den finns kvar och/eller säger sig vilja köpa men trots att man besvarar meddelandet direkt får man inget svar tillbaka.Det är märkligt att personen säger "Jag vill ha den" och inte bara "jag är intresserad av den"...
Jag har några yngre kollegor på jobbet, dom skriver från sina tankar rakt av. De orkar sällan formulera ihop något artigt och trevligt. Man vänjer sej.Det är märkligt att personen säger "Jag vill ha den" och inte bara "jag är intresserad av den"...
Korrekt.
"Jag säljer min fina Explorer II, den perfekta klockan enl mig. (...) Har bytt upp mig till en Daytona."
Eller långsiktig prissättning
Ca: 30k + provis = 36,5k. Låter saftigt för denna utan box och cert va?Vad tror ni om denna? Ändlänkarna ser inte rätt ut ens till den senare länken. Är den ok i övrigt?
https://m.lauritz.com/sv/auktion/rolex-datejust-herreur-i-stl-med-bl-skive-ca-1977/i5118123
Jag är inte spekulant på den. För mycket pengar för en 1601 med tveksam länk och utan tillbehör.Ca: 30k + provis = 36,5k. Låter saftigt för denna utan box och cert va?
#teamlinusÄndå rimligt svar kan jag tycka.
Kanske har 3186 verket?Hahaha vilken skön lirare...16570...
Hoppas innerligt detKanske har 3186 verket?
HAha mm Sköning! ..ingen som har ställt några sköna novisa frågor?Hahaha vilken skön lirare...16570...
Kan inte annat än hålla med det känns väldigt intelligensbefriat.....Jag förstår inte riktigt vad det är de här människorna är ute efter. Jag har själv varit med om det flera gånger när jag haft varor ute på Blocket. Någon hör av sig och frågar om den finns kvar och/eller säger sig vilja köpa men trots att man besvarar meddelandet direkt får man inget svar tillbaka.
Var är vitsen med att ens höra av sig om man inte är intresserad? Det känns som att det är slöseri med tid även för "köparen". Så jävla snabbt hinner man väl inte ändra sig att man några minuter senare plötsligt inte är intresserad längre.
Detta är ju fördelen med Blocket. Man få stifta bekantskap med ett klientel man inte är van vid att normalt umgås med. ..och då får man lära sej att det finns många Ufon här i vår världKan inte annat än hålla med det känns väldigt intelligensbefriat.....
Det bästa för mig var när en jag t.om stämde träff med som skulle komma aldrig kom, jag misstänkte det och sålde till annan men skrev till han som inte kom dagen efter och sa att det var dålig stil att han inte dök upp jag "tog t.om ledigt från jobbet för du skulle komma" och då flippade människan ur totalt och skulle göra diverse ritualmord på mig vad jag kunde tyda
Också fint att man kan få 4k rabatt om man bara tar klockan. Tänker han sig att sälja låda och manualer separat för 4k eller vad?Hahaha vilken skön lirare...16570...
Kaxigt! "Lönsamt byte".Man blir ju nyfiken! Men konst hade jag nog inte gissat
Well... Det specificerades inte för vilken part.Kaxigt! "Lönsamt byte".
Haha, sant.Well... Det specificerades inte för vilken part.
De säljer bra, men inte så bra att hen kan erbjuda pengar för klockan.Man blir ju nyfiken! Men konst hade jag nog inte gissat
Lite så jag tänkteDe säljer bra, men inte så bra att hen kan erbjuda pengar för klockan.
Det skulle ju faktiskt kunna vara lönsamt för bägge. Produktionskostnaden för konstnären är ju relativt låg och slipper hen gå genom normala försäljningskanaler är ju insatsen låg. Om konstnären ifråga faktiskt säljer bra så kan det ju också vara en riktigt bra affär för klockförsäljaren.Well... Det specificerades inte för vilken part.
Låter som du kanske skall köraDet skulle ju faktiskt kunna vara lönsamt för bägge. Produktionskostnaden för konstnären är ju relativt låg och slipper hen gå genom normala försäljningskanaler är ju insatsen låg. Om konstnären ifråga faktiskt säljer bra så kan det ju också vara en riktigt bra affär för klockförsäljaren.
Omvänt: om konstnären säljer riktigt bra finns det ingen anledning att byta bort en tavla för mindre än den är värd. Konstnären borde alltså tjäna på att sälja tavlan och sedan använda pengarna till att köpa klockan.Det skulle ju faktiskt kunna vara lönsamt för bägge. Produktionskostnaden för konstnären är ju relativt låg och slipper hen gå genom normala försäljningskanaler är ju insatsen låg. Om konstnären ifråga faktiskt säljer bra så kan det ju också vara en riktigt bra affär för klockförsäljaren.