• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Ändå rimligt svar kan jag tycka.
Skärmavbild 2018-11-24 kl. 22.16.35.png
Känner mig sekundärkränkt på alla luffares vägnar.
paradisoskar3.jpg

Omvänt: om konstnären säljer riktigt bra finns det ingen anledning att byta bort en tavla för mindre än den är värd. Konstnären borde alltså tjäna på att sälja tavlan och sedan använda pengarna till att köpa klockan.
Mm men jag tänker att det kan vara lättare på detta sätt. Vid en formell försäljning kanske nån mellanhand måste användas eller så.

Jag upprepar även mitt svar sen här innan. Det är ett högst spekulativt scenario jag beskrev där det kan vara lönsamt för bägge parter.

Det skulle ju faktiskt kunna vara lönsamt för bägge. Produktionskostnaden för konstnären är ju relativt låg och slipper hen gå genom normala försäljningskanaler är ju insatsen låg. Om konstnären ifråga faktiskt säljer bra så kan det ju också vara en riktigt bra affär för klockförsäljaren.
Det låter som om du kanske precis erbjudit tre tavlor i utbyte mot en klocka? ;)

Omvänt: om konstnären säljer riktigt bra finns det ingen anledning att byta bort en tavla för mindre än den är värd. Konstnären borde alltså tjäna på att sälja tavlan och sedan använda pengarna till att köpa klockan.

Det finns definitivt en anledning och ett tydligt incitament för konstnären om han säljer bra men likväl har gamla lager ståendes som kan omsättas i skattefria objekt eller pengar.

Känner mig sekundärkränkt på alla luffares vägnar.
paradisoskar3.jpg

Tänk om alla luffare hade varit som Rasmus och hans luffarkompis, fryntliga, gedigna och med en pipa som gjord för sång och dans.. ja då hade vi haft mindre problem generellt i samhället är min blyga uppfattning.

Nåväl. Angående blocket så är det klart kanske nån procent har genuina anledningar till det men ska vi vara ärliga så är det väl mest sådana man inte vill ha något att göra med som kör den där lite hemliga varianten. Tycker blocket blivit ganska bra genom att man kör all kommunikation genom deras app och helt enkelt blockar dem som inte är seriösa.

Den här är fin. Säljer en klocka för 120k och säger att man minsann får googla fram egna bilder på modellen som inte säger ett dugg om skicket på just detta exemplar. Annonsen har dessutom förnyats flera gånger under ett par veckors tid och jag är lite nyfiken på hur ett eventuellt köp skulle gå till om säljaren ständigt är på resande fot...

20181127_220501.jpg

Den här är fin. Säljer en klocka för 120k och säger att man minsann får googla fram egna bilder på modellen som inte säger ett dugg om skicket på just detta exemplar. Annonsen har dessutom förnyats flera gånger under ett par veckors tid och jag är lite nyfiken på hur ett eventuellt köp skulle gå till om säljaren ständigt är på resande fot...

20181127_220501.jpg
"Skickas endast mot förskottsbetalning"

"Skickas endast mot förskottsbetalning"
Ja, lite så. Antingen existerar klockan inte alls och det hela är någon typ av blåsning men även om klockan skulle vara äkta verkar det omöjligt att få till en affär i alla fall om han inte ens haft möjlighet att fota klockan på flera veckor.

Eller så är personen bara jävligt lat. Jag har sett samma sak gällande bilar för flera hundra tusen där personen inte bemödat sig att ordna en enda bild.

Senast ändrad:
Ligger en "Omega se diver 300m face-lift 41mm"
På blocket .Bilden är printscreen på mobilen och de har inte cert till klockan. Jag vet inte vad de har fått kvittit ifrån..
Hon säljer klockan som hennes pappa har fått i present av sin kompis....
Mycket som inte stämde när jag ringde

Ligger en "Omega se diver 300m face-lift 41mm"
På blocket .Bilden är printscreen på mobilen och de har inte cert till klockan. Jag vet inte vad de har fått kvittit ifrån..
Hon säljer klockan som hennes pappa har fått i present av sin kompis....
Mycket som inte stämde när jag ringde
Jag var med om en liknande grej nyligen fast med en Certina. Bilden såg ut att vara en bild av en bild s.a.s. och när jag hörde av mig och bad om fler bilder fick jag en annan bild skickad till mig som föreställde kvittot men även denna gång var det en bild av en bild.

Tror att det var någon i Malmö eller Skåne åtminstone. Såg att detta gällde Stockholm men det kan ju vara samma person för det alt. att mitt minne sviker och att det även då rörde sig om Stockholm.

Tillbaka
Topp