Harry Palmer
Silver
Känner mig sekundärkränkt på alla luffares vägnar.Ändå rimligt svar kan jag tycka.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känner mig sekundärkränkt på alla luffares vägnar.Ändå rimligt svar kan jag tycka.
Mm men jag tänker att det kan vara lättare på detta sätt. Vid en formell försäljning kanske nån mellanhand måste användas eller så.Omvänt: om konstnären säljer riktigt bra finns det ingen anledning att byta bort en tavla för mindre än den är värd. Konstnären borde alltså tjäna på att sälja tavlan och sedan använda pengarna till att köpa klockan.
Och där fick du bekräftat att personen inte hade goda intentionerÄndå rimligt svar kan jag tycka.
Anmälde precis annonsen, blir så äcklad när jag ser sånt härGrymt. Högsta kvalite. Precis som det brukar vara med Rolex. Men tänk vad Armani rusat i värde. Nu går de för Rolex-priser!
Grymt. Högsta kvalite. Precis som det brukar vara med Rolex. Men tänk vad Armani rusat i värde. Nu går de för Rolex-priser!
Härligt att det är högsta kvalitet iaf, det är viktigtGrymt. Högsta kvalite. Precis som det brukar vara med Rolex. Men tänk vad Armani rusat i värde. Nu går de för Rolex-priser!
Sjukt hur dessa annonser kan gå igenom Blockets så kallade "granskning"Grymt. Högsta kvalite. Precis som det brukar vara med Rolex. Men tänk vad Armani rusat i värde. Nu går de för Rolex-priser!
Löjligt!Sjukt hur dessa annonser kan gå igenom Blockets så kallade "granskning"
Den funkar bra vet jag, min bilannons nekades 2ggr för att jag använde "sökord" då jag hänvisade till en bilmodell med samma motor.Sjukt hur dessa annonser kan gå igenom Blockets så kallade "granskning"
Jag kan inte formulera ihop någon snärtig eller häftig replik ur skallen, för där är det kortslutning just nu...Grymt. Högsta kvalite. Precis som det brukar vara med Rolex. Men tänk vad Armani rusat i värde. Nu går de för Rolex-priser!
Förmodligen 100% samma idiot som skrev till mig som också lackade för samma sak.Ändå rimligt svar kan jag tycka.
Helt sjukt. Kopior verkar iallafall helt tillåtetDen funkar bra vet jag, min bilannons nekades 2ggr för att jag använde "sökord" då jag hänvisade till en bilmodell med samma motor.
Det låter som om du kanske precis erbjudit tre tavlor i utbyte mot en klocka?Det skulle ju faktiskt kunna vara lönsamt för bägge. Produktionskostnaden för konstnären är ju relativt låg och slipper hen gå genom normala försäljningskanaler är ju insatsen låg. Om konstnären ifråga faktiskt säljer bra så kan det ju också vara en riktigt bra affär för klockförsäljaren.
Han har skrivit till mig och kah skickade vidare hans bilder till en högst erkänd konstsäljare som jag känner, han sade att med högsta trolighet var det fake.Man blir ju nyfiken! Men konst hade jag nog inte gissat
Hahaha. Absolut, bara jag inte blir ombedd att visa samples innan.Det låter som om du kanske precis erbjudit tre tavlor i utbyte mot en klocka?
Omvänt: om konstnären säljer riktigt bra finns det ingen anledning att byta bort en tavla för mindre än den är värd. Konstnären borde alltså tjäna på att sälja tavlan och sedan använda pengarna till att köpa klockan.
Man blir ju nyfiken! Men konst hade jag nog inte gissat
Eller så har han svårt att kränga sin konst och får leta efter köpare på alla möjliga ställenHan gillar nog klockor för jag har fått exakt samma erbjudande för ett tag sedan, jag nappade inte
Känner mig sekundärkränkt på alla luffares vägnar.
"Skickas endast mot förskottsbetalning"Den här är fin. Säljer en klocka för 120k och säger att man minsann får googla fram egna bilder på modellen som inte säger ett dugg om skicket på just detta exemplar. Annonsen har dessutom förnyats flera gånger under ett par veckors tid och jag är lite nyfiken på hur ett eventuellt köp skulle gå till om säljaren ständigt är på resande fot...
Skorpionen, innovativt länkuppvik ändåGrym annons ändå. Lagt lite tid...
bat man och ro bin
Ja, lite så. Antingen existerar klockan inte alls och det hela är någon typ av blåsning men även om klockan skulle vara äkta verkar det omöjligt att få till en affär i alla fall om han inte ens haft möjlighet att fota klockan på flera veckor."Skickas endast mot förskottsbetalning"
Jag var med om en liknande grej nyligen fast med en Certina. Bilden såg ut att vara en bild av en bild s.a.s. och när jag hörde av mig och bad om fler bilder fick jag en annan bild skickad till mig som föreställde kvittot men även denna gång var det en bild av en bild.Ligger en "Omega se diver 300m face-lift 41mm"
På blocket .Bilden är printscreen på mobilen och de har inte cert till klockan. Jag vet inte vad de har fått kvittit ifrån..
Hon säljer klockan som hennes pappa har fått i present av sin kompis....
Mycket som inte stämde när jag ringde
Skorpionen, innovativt länkuppvik ändå