• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Hur funkar den där FB gruppen du rekommenderar? Är den seriös eller mycke tomtar med där oxå?
Jag va med i någon FB-klock grupp som helt spårade.. de va ba å gå ur.

Rolex gruppen på Facebook? Eller "Rolex collectors world" som den heter. Jag tycker den är OK. Klart det dyker upp udda typer då och då med udda åsikter men det finns en hel del större samlare där som kan en hel del om klockor och Rolex. Det är ju ändå nästan 60.000 medlemmar. Du får väl testa helt enkelt, gillar du den inte kan du ju gå ur den.

https://www.facebook.com/groups/103361799833003/

014BB60E-EB92-49A9-B321-38231E58350A.png
E95EB22B-A0E6-44FD-A3CE-5565B93B23CA.png

För bra för att vara sant? Tyckte de va lite billigt :)

Säkert inget tokigt med denna men vad menas med ”rectangular” på 16710? Aldrig stött på det förut..

4429BE01-B03F-48FB-A575-84DD775CD716.jpeg

68CBF4C4-AF93-4D44-A8F7-8704DCE9261A.jpeg
Det är "2an" i texten GMT Master som motsats till stick "II", att det är med romerska som således bildar ett rektangulärt utseende på enheten 2, finns väl tre varianter. Stick, rectangular och nån mer:)
Om jag inte är helt ute och vimsar:)

Det är "2an" i texten GMT Master som motsats till stick "II", att det är med romerska som således bildar ett rektangulärt utseende på enheten 2, finns väl tre varianter. Stick, rectangular och nån mer:)
Om jag inte är helt ute och vimsar:)
och vanlig.

Stick = ||
Rectangular = täta II som bildar fyrkant
Vanlig(ast) = II

Och är det så att det är lite "Premium" att ha Rectangular?
..som annonsören verkar vilja få det till.
För övrigt som sagt.. Roligt nörd-vetande.. man lär sej alltid något nytt här :)

Det kan vara så att man ser andra annonser med höga andrahandspriser och tänker att det är en rimlig prissättning. Här är ett ganska färskt exempel: det finns en säljare i Stockholm som säljer NOS Swatchklockor för uppåt 5k/styck (har ingen koll på samlarvärdet men tycker spontant att det låter som väldigt mycket) och troligtvis har denna annonsör sett dessa annonser och trott att det finns pengar att hämta i äldre Swatchklockor.

Eller vad sägs om 2k för en klocka som hunden verkar ha käkat och sen spytt upp igen? :D

20181128_133241.jpg
Har hyfsad koll på dyrare swatch. Finns faktiskt en hel del som går för mer än 5000kr. Den dyraste (Kiki Picasso) går för över 200.000kr men det är ju ett riktigt samlarobjekt för en "nörd"

De du länkade är inte värda 2000kr iaf. Måste vara en nolla för mycket ;) När du skrev att det såg ut som hunden spytt upp den trodde jag först du syftade på att den högra är ful. Sen såg jag bandet på vänstra, haha vilken skojare.

Är kanske som du skriver att man utnyttjar att vissa går dyrt då de är samlarobjekt. Så lägger man ut sina "vintage" dyrt trots att de inte är något värde där pga. att de INTE är någon limiterad variant t.ex. Men en kund kan missuppfatta då man ser andra gå dyrt som faktiskt är värda en del och då tro att typ alla gamla Swatch har högt värde. Fult gjort.

Why do these hideous Invicta watches keep ending up in the "Exklusiva Klockor" category? They can hardly be called watches, much less "exclusive" watches. They usually get posted around 10 at a time, and it's just pollution.
Screenshot_20181213-105357_Tradera.jpg

Why do these hideous Invicta watches keep ending up in the "Exklusiva Klockor" category? They can hardly be called watches, much less "exclusive" watches. They usually get posted around 10 at a time, and it's just pollution.
Screenshot_20181213-105357_Tradera.jpg
This is always a problem when the seller gets to choose listing category. Tradera is exceptionally bad since Exklusiva Klockor is 90 % germasian brands, 5 % is frankenwatches and the remaining 5 % being real watches stolen and resold time and again. Of course some moderation would be good but then we'd probably pay even higher final value fees.

This is always a problem when the seller gets to choose listing category. Tradera is exceptionally bad since Exklusiva Klockor is 90 % germasian brands, 5 % is frankenwatches and the remaining 5 % being real watches stolen and resold time and again. Of course some moderation would be good but then we'd probably pay even higher final value fees.
Tradera has been pretty worthless recently. Lots of people will start the bid at like 9999kr for example, then set a buy it now price at 10k kr.... Lots of people don't know what their stuff is worth and try to start an auction at the high end of list price. Fashion and shit watches get thrown in categories they shouldn't be in.... In order to find an ACTUAL realistic listing, you have to look through all 700+ listings. Last couple times I listed something, I had people email me low ball bids, even when I start the auction at 1/4 average list price. At this point, I'd be happy to pay for better moderation.

Found this beaut just now. Again, listed under the category "Exklusiva Klockor"
Screenshot_20181213-165821_Tradera.jpg

Bilagor

• Screenshot_20181213-165821_Tradera.jpg
    Screenshot_20181213-165821_Tradera.jpg
    71.6 KB · Visningar: 2
Priset diskuteras ej men blir högre om man väljer att betala kontant :eek:. Folk mår fan inte bra.
87EA1A55-CDC0-4186-B515-C081EC7BF31E.jpeg

A5B1D043-EE0C-474A-B9FF-D045342F6D91.jpeg
Det här kan jag på ett sätt förstå. Att få mer än säg 500kr i kontanter anser jag vara helt hopplöst då jag måste ta mig till insättningsautomat - besvärligt och en onödig rånrisk. Över 25k måste man dessutom in på banken under de 43 minuter de har öppet per dag och genomgå ett korsförhör var pengarna kommer ifrån.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp