• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Alltså den kommer Watch only, så priset är väl satt utifrån det. Mer än så kan jag inte tänka mig att någon vill betala för en Hulk utan låda och cert... Men för övrigt kändes den genuin och annonsen skickar inga starka varningssignaler till mig iaf. Jag förstår inte heller riktigt vad det var som @Notorious Niklas menade när han lade upp skärmdumpen i övrigt okommenterad, men det kan ju ha varit högt pris han reagerade på kanske?
Oj, såg att min kommentar inte kom med. Skrev en kort kommentar om att så pass nya klockor utan tillbehör alltid känns skumt och att folk kanske ska vara försiktiga, speciellt med tanke på att det alltid hittas på nya sätt att lura folk :)
 

JB_XII

Rolex
Oj, såg att min kommentar inte kom med. Skrev en kort kommentar om att så pass nya klockor utan tillbehör alltid känns skumt och att folk kanske ska vara försiktiga, speciellt med tanke på att det alltid hittas på nya sätt att lura folk :)

Mycket bra förtydligande.
Förutom det uteblivna värdet av tillbehören och intyget av äktheten så skall man också komma ihåg att garantin försvinner.

Vilket är det största värdet, på en såpass ny klocka, enligt mig.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Alltså den kommer Watch only, så priset är väl satt utifrån det. Mer än så kan jag inte tänka mig att någon vill betala för en Hulk utan låda och cert... Men för övrigt kändes den genuin och annonsen skickar inga starka varningssignaler till mig iaf. Jag förstår inte heller riktigt vad det var som @Notorious Niklas menade när han lade upp skärmdumpen i övrigt okommenterad, men det kan ju ha varit högt pris han reagerade på kanske?
Okej ja där var det en del av svaret, så pass nya klockor med garanti kvar önskar i alla fall jag ha papper på.
Har inte riktigt koll på vad de utan papper går för. Men skulle nog inte säga att priser är högt.
 
Okej ja där var det en del av svaret, så pass nya klockor med garanti kvar önskar i alla fall jag ha papper på.
Har inte riktigt koll på vad de utan papper går för. Men skulle nog inte säga att priser är högt.
Nej, precis. Priset känns relativt "lågt och lockande" men samtidigt svårt att uttala sig om då i princip samtliga klockor som är så pass nya kommer med tillbehör. Och den otydliga bilden är ju inget vidare för att kunna urskilja eventuella "tells" heller om det nu skulle vara så att själva klockan är fake.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Nej, precis. Priset känns relativt "lågt och lockande" men samtidigt svårt att uttala sig om då i princip samtliga klockor som är så pass nya kommer med tillbehör. Och den otydliga bilden är ju inget vidare för att kunna urskilja eventuella "tells" heller om det nu skulle vara så att själva klockan är fake.

Man vet inte ens om den finns. Eller så är allt reko. Det är väl det som är lite av spänningen ;)
Har själv köpt klocka via blocket, men tveksamt om jag skulle göra det idag. Känns som det är så mycket oseriösa bluffmakare som finns där. Men kanske också för man letar efter de annonserna ;)
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Risken är väl överhängande med nya klockor utan cert och box att de är stulna eftersom de flesta in släpper med sig det på stan.
 
So.... I couldn't sleep last night .... Got bored and started playing with a few old watches l have lying around....
I reckon there is a Hundralapp on Blocket for me there!
What do you all think?
Screenshot_20190306-065111_Gallery.jpg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
So.... I couldn't sleep last night .... Got bored and started playing with a few old watches l have lying around....
I reckon there is a Hundralapp on Blocket for me there!
What do you all think?
Screenshot_20190306-065111_Gallery.jpg
I believe this to be a fake. The bottom end link is skewed towards the watch implying a bad fit. Also the right lug is noticeably thinner because it has been polished too much, lowering the value of the watch. I’d say it’s worth roughly 70-80 SEK if it was originally bought from a Swedish instagram user in betongförorten.
 
Senast ändrad:

SpejsMan

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Bra att de agerar. Inget hände när jag rapporterade en sub som en kille som tyvärr inte använde klocka hade vunnit i en säljtävling. 8k ville han ha för den. Blocket verkar tyckt att det var rimligt i det fallet...
 
Bra att de agerar. Inget hände när jag rapporterade en sub som en kille som tyvärr inte använde klocka hade vunnit i en säljtävling. 8k ville han ha för den. Blocket verkar tyckt att det var rimligt i det fallet...
It seems that if you put a 14 inch rubber cock on Blocket with a Rolex crown as a necklace they would still put it in the Luxury watch section.. distinct lack of knowledge on their side and everything is down to the disgression of the buyer.... Never forget the old saying.. SOLD AS SEEN!!!
 
Samma säljare som Hulken vi pratade om för någon dag sen. Inte heller den hade ju tillbehör. Jag tyckte att Hulken kändes ok, men nu börjar jag tveka... Subben ovan ser ju väldigt knepig ut. Nåt lirar dåligt...

Stinker lång väg. Båda två från 2016, utan tillbehör, köpta på pantbank i januari -17? Inte en sportmössa. Låter som en bedragarstandardfras som verkar återkomma så håll utkik för denna formulering i framtiden, tänker jag!
 
Topp