• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Milanoo

Omega
26C37819-A86C-4E15-8D0B-37276BCADD2E.png
8083D374-DDB5-4653-9B1D-E78AB48BCFB6.png
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Ändå ball att man säljer in den som mer användbar utan datum ;)

DFDCF4C8-608E-436F-AB8B-8F37AC348E4F.png
”Buter gärna...” Förstår faktiskt inte att man inte dubbelkollar efter stavfel innan man lägger ut annonser. Även om man råkar var dyslektiker eller inte behärskar språket till fullo så finns det ju många hjälpmedel.
Personligen tycker jag det ger ett oseriöst intryck. Dock är det kanske bra då det kanske avslöjar hur seriös och noggrann personen som bemödat sig lägga ut annonsen verkligen är. Alla kanske inte har talangen eller känslan att ta bra och säljande bilder men texten bör i min mening vara felfri för att jag ska bli seriöst intresserad.
 

Husse

Patek
Sökte på ”Rolex” på Blocket och fick upp en guld Rolex med eget pass... undrar om det innebär fullset? :)
4F6196C4-92F9-481B-802E-0C002A78D522.jpeg

8D2C3D04-459C-43D5-9E30-8BA200582DD4.jpeg

Äntligen en prisvärd Rolex :D
Ledsen mina vänner!
Här har ni missuppfattat en liten detalj, hästen som säljs för 25’kr är ett hingstföl som heter Auroraängens Pontus.
Hans far heter Golden Rolex och är en mycket meriterad hingst.
Den gossen lär nog kosta jämförbart med en 2:a hands BLNR, om inte mer...
Men nog var det ett kul namn!
4319E0D4-9DD1-4272-AE40-9212D97324F0.jpeg

Pappa Golden Rolex!
Hästannonser är INTE lättlästa :)
Ha en fin dag mina vänner!
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Ledsen mina vänner!
Här har ni missuppfattat en liten detalj, hästen som säljs för 25’kr är ett hingstföl som heter Auroraängens Pontus.
Hans far heter Golden Rolex och är en mycket meriterad hingst.
Den gossen lär nog kosta jämförbart med en 2:a hands BLNR, om inte mer...
Men nog var det ett kul namn!
4319E0D4-9DD1-4272-AE40-9212D97324F0.jpeg

Pappa Golden Rolex!
Hästannonser är INTE lättlästa :)
Ha en fin dag mina vänner!
Hahaha tack för förtydligandet!
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
”Buter gärna...” Förstår faktiskt inte att man inte dubbelkollar efter stavfel innan man lägger ut annonser. Även om man råkar var dyslektiker eller inte behärskar språket till fullo så finns det ju många hjälpmedel.
Personligen tycker jag det ger ett oseriöst intryck. Dock är det kanske bra då det kanske avslöjar hur seriös och noggrann personen som bemödat sig lägga ut annonsen verkligen är. Alla kanske inte har talangen eller känslan att ta bra och säljande bilder men texten bör i min mening vara felfri för att jag ska bli seriöst intresserad.
...och här ännu en stjärna. Vi ses-daweller.
Med vänlig hälsning,
Ordpolisen
9AD03D1B-DAAC-4761-A443-126BD5620121.jpeg
 
Topp