• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Vad tar han för bud :p
EE0F28CA-FFB0-4BAA-ABA7-D4A671805D70.png

Kan inte lösa ut den men kan tänka sig en annan klocka? rimligt..

Ses-Daweller, samma verkshöjd som "visningspinnar", "visningspluppar" och "snörra på pluppen"... :D
”Ses-Daweller”. Ja och hur fan kan personen inte ens läsa på urtavlan? Förstår att alla inte är bevandrade i klocktermer men att ha klockan framför sig och ändå stava såpass fel är utanför mitt förstånd. Sen den där fina diskbänks-bilden gör ju annonsen komplett.

Har någon någonsin ”fyndat” en Rolex på blocket?
Jag har ingen koll på prisläget på Rolexdykare då de inte intresserar mig men det känns spontant som att 33' plus en service fortfarande är extremt billigt/borde ge en skaplig vinst förutsatt att den är äkta osv. Verkar dock märkligt med ett pantvärde på 33 papp?

Jag har ingen koll på prisläget på Rolexdykare då de inte intresserar mig men det känns spontant som att 33' plus en service fortfarande är extremt billigt/borde ge en skaplig vinst förutsatt att den är äkta osv. Verkar dock märkligt med ett pantvärde på 33 papp?
Det jag menar är att om en rolex är uppseendeväckande billig (som denna som är typ 40-50k under marknadsvärde).
Har det någonsin inte varit en scam då?

Han kan ju ha plockat ut mindre och inte pantat för hela värdet.
Sen vill han nog plussa lite annars blir det ju meningslöst då han inte måste hämta ut ett pantat föremål:)

Det jag menar är att om en rolex är uppseendeväckande billig (som denna som är typ 40-50k under marknadsvärde).
Ingen aning, det verkar som sagt vara ett väldigt lågt pantvärde men så har jag inte heller någon koll på hur värderingar fungerar. De kanske utgår från dagens listpris och drar av x% för ålder och slitage om de inte har kunnig värderingspersonal?

Att den är fake är så klart också ett tänkbart alternativ, därav "förutsatt att den är äkta osv".

Ingen aning, det verkar som sagt vara ett väldigt lågt pantvärde men så har jag inte heller någon koll på hur värderingar fungerar. De kanske utgår från dagens listpris och drar av x% för ålder och slitage om de inte har kunnig värderingspersonal?

Att den är fake är så klart också ett tänkbart alternativ, därav "förutsatt att den är äkta osv".
Jag vet inte hur pantsättningar fungerar öht, men tänkte mer på om priset rakt av hade varit 35k för denna klocka. Och har då aldrig hört talas av någon som äger en Rolex (som typ alla i hela världen vet om är ett exklusivt märke) skulle annonsera ut den till halva marknadsvärdet :)

...och årets ocker på samma dag? De går väl för runt 5' som oanvända/mint om inte prisläget har ändrats drastiskt de senaste månaderna.

20190513_141246.jpg
Känns onekligen väldigt högt ja, en snabb sökning på köp&sälj visar att de fyra senaste alpinisterna på KS gått för runt 4500...

Vad tar han för bud :p
EE0F28CA-FFB0-4BAA-ABA7-D4A671805D70.png

Han kan ju ha plockat ut mindre och inte pantat för hela värdet.
Sen vill han nog plussa lite annars blir det ju meningslöst då han inte måste hämta ut ett pantat föremål:)

Är det inte så att han säljer pantsedeln för 33k sen får man betala för att lösa ut den för det han lånat på den typ 10-20-30k till. Borde ju dock stå i annonsen i sånna fall kan man tycka.

Är det inte så att han säljer pantsedeln för 33k sen får man betala för att lösa ut den för det han lånat på den typ 10-20-30k till. Borde ju dock stå i annonsen i sånna fall kan man tycka.
Jo precis så brukar det vara :)
För att det kanske känns halvskumt och han hellre presenterar det per personlig kontakt.
När man säljer pantsedlar på föremål som är lättsålda och har ett övervärde så beror det oftast på.
1. Onda avsikter
2. Klockan är med dåliga delar eller trasig men har passerat pantbanken.
3. Man har sjukt dåligt med Cash och vill få ut det lilla.

Men visst det förekommer, har själv köpt ett föremål på liknande sätt, framgångsrikt.

Tillbaka
Topp