• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Mailat...

Er vara nummer 56191 ett bretiling ur ser ut att vara en varumärkesförfalskning.
Att sälja varumärkesförfalskningar är olagligt i Sverige oavsett om säljaren säger sig inte känna till om det är en äkta eller ej.

Jag rekommenderar att ni tar bort auktionen tills ni verifierat uret som äkta, eller mer troligt att ni får svaret att det är en förfalskning och i så fall förstör klockan.

Att sälja varumärkesförfalskningar förstör förtroendet för varumärket och bidrar till ökad misstänksamhet mot försäljning av seriösa aktörer på en andrahandsmarknad.
Mvh

Inget svar från auktionsfirman, och annonsen ligger fortfarande uppe. :/

Verkar vara ett gäng oseriösa personer bakom Auktionshuset syd.

http://syd.auction2000.se/auk/w.Object?inC=SYD&inA=20140125_1918&inO=77

• Like
Reactions: K-S
Fet Datejust.. Ny turnograph? ;DD
Anmäla eller trolla honom?
VCnsbtw.jpg

WCAkXHO.jpg

Mailat...

Er vara nummer 56191 ett bretiling ur ser ut att vara en varumärkesförfalskning.
Att sälja varumärkesförfalskningar är olagligt i Sverige oavsett om säljaren säger sig inte känna till om det är en äkta eller ej.

Jag rekommenderar att ni tar bort auktionen tills ni verifierat uret som äkta, eller mer troligt att ni får svaret att det är en förfalskning och i så fall förstör klockan.

Att sälja varumärkesförfalskningar förstör förtroendet för varumärket och bidrar till ökad misstänksamhet mot försäljning av seriösa aktörer på en andrahandsmarknad.
Mvh

Jag skickade också ett mail igår kväll. I morse hade jag ett svar att det var ett misstag som nu är korrigerat. OK tycker jag. Misstag kan göras av alla.

Jag skickade också ett mail igår kväll. I morse hade jag ett svar att det var ett misstag som nu är korrigerat. OK tycker jag. Misstag kan göras av alla.

Fick själv ett meddelande från dem nu på morgonen där det står att där ska åtgärda. Annonsen ligger dock fortfarande uppe. Självklart får man göra misstag, men på det sättet annonsen var skriven så lät det ju faktiskt som att de visste att klockan inte var äkta!
Bra att de svarar, jag hoppas auktionen försvinner nu och att de kontrollerar varan nästa gång.

Edit. Det stod visst att de ska ta bort den under eftermiddagen.

Tillbaka
Topp