• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Screenshot_20191022_221351.jpg

"Den har slutat att funka, batterier eller vad det är. Det är en automatklocka som går igång så fort man har på sig den men av nån anledning så sluta den å gå." :confused:

En väldigt konstig och motsägelsefull annons.
ÄKTA, MAX, MYCKET, JÄTTE
Versaler är det som fäller avgörandet och säljer. Speciellt när man ska sälja en batteridriven automatklocka. :banghead:

Fan jag kan inte stava till klocka och det verkar jättesvårt att ta reda på hur det stavas. Jag helgarderar med två stavningar, en av dem måste ju vara rätt.
Edit: men först ska jag äta lite chips innan blixtfotograferingen.
Screenshot_20191024_175758.jpg
Screenshot_20191024_175829.jpg
Screenshot_20191024_175732.jpg

Jag har absolut ingenting emot att ni tycker det är roligt. Men personligen blir jag bara irriterad som fan. Har folk ingen självrespekt alls?! Köp en beggad snygg Seiko för någon tusenlapp, tusen gånger med klass.

Jag har absolut ingenting emot att ni tycker det är roligt. Men personligen blir jag bara irriterad som fan. Har folk ingen självrespekt alls?! Köp en beggad snygg Seiko för någon tusenlapp, tusen gånger med klass.
Helt sant. Folk som köper och säljer fejks borde få sitta på tukthus på vatten och bröd. Seiko är riktigt schyssta ur till rimligt pris.
Sen kan jag också tycka att det är lite fattigt att skratta åt folk som har svårt med språket och/eller har dyslexi, men annonsen var ju i övrigt rätt risig.

Helt sant. Folk som köper och säljer fejks borde få sitta på tukthus på vatten och bröd. Seiko är riktigt schyssta ur till rimligt pris.
Sen kan jag också tycka att det är lite fattigt att skratta åt folk som har svårt med språket och/eller har dyslexi, men annonsen var ju i övrigt rätt risig.
Dessutom tror jag inte det är dyslexi eller språkproblem. Jag tycker det är uppenbart att det är pekskärmsstavning. a-q c-v
Så, inte speciellt lustigt ur den synvinkel, men en kass annons ändå. (Sedan kan man tycka att lite korrekturläsning hade varit bra, men det var tydligen "fort men fel" som gällde.)

Tillbaka
Topp