• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Har googlat friskt på Musse Pigg-klockor senaste veckorna och det finns som du länkar rykten om OEM Rolex Disney-klockor, men det verkar aldrig ha visats i någon tryckt katalog, eller kunnat styrkas med någon form av handlingar eller bekräftelse från Rolex. Med tanke på alla andra exempel på co-branding, logotyper och företagsnamn som Rolex satt på sina tavlor är det inte orimligt att det skulle ha funnits ett samarbete med Disney. Men isåfall kan jag tycka att det är en lite för väl bevarad hemlighet för att det ska vara troligt. Här ett inlägg med en uppsjö av Rolex brandade tavlor, dock ingen Musse Pigg: https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=636386

någon som känner till denna typ av affär via eBay?
C388F6F8-BFBA-41A8-AE13-2CF305D90916.png

någon som känner till denna typ av affär via eBay?
C388F6F8-BFBA-41A8-AE13-2CF305D90916.png

Har varit nära att bli lurad en gång när säljaren erbjöd ett liknande upplägg. H*n länkade själv till en "trusted escrow service" som jag skulle föra över pengarna till, de skulle sen ge säljaren pengarna först när jag inspekterat klockan. Scammarna hade byggt upp en hel hemsida (rätt snygg) för detta ändamål. Ett par dagar senare var hemsidan nere och hade öppnat upp med ny URL. Sen kan Ebay säkert ha en riktig escrow service, men detta luktar illa...

Har varit nära att bli lurad en gång när säljaren erbjöd ett liknande upplägg. H*n länkade själv till en "trusted escrow service" som jag skulle föra över pengarna till, de skulle sen ge säljaren pengarna först när jag inspekterat klockan. Scammarna hade byggt upp en hel hemsida (rätt snygg) för detta ändamål. Ett par dagar senare var hemsidan nere och hade öppnat upp med ny URL. Sen kan Ebay säkert ha en riktig escrow service, men detta luktar illa...
Stort tack för tydligt svar! Och tack till alla andra som gav sin input

Screenshot_20191022_221351.jpg

"Den har slutat att funka, batterier eller vad det är. Det är en automatklocka som går igång så fort man har på sig den men av nån anledning så sluta den å gå." :confused:

En väldigt konstig och motsägelsefull annons.
Det är batteriet som är slut, det måste vara batteriet. Går den ett litet tag när man har på sig den och sedan stannar då är det så. Finns det ingen plats för batteri när man öppnar baklocket så är det fake!

Tillbaka
Topp