• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

"Ta med 355' i omärkta sedlar. Lägg dem i en attacheväska så möts vi upp utanför en butik i stan." :nailbiting:

20191030_121307.jpg

Kombinationen "355 000", "Jag tar helst kontanter" och "Affären görs upp i min butik" luktar sämst ..

I min hjärna förutsätter jag att butiken säljer klockor men så behöver det ju givetvis inte vara.
En klockaffär som enbart tar kontanter är inte nödvädigtvis en toppengrej det heller ;)
Att dyra klockor används för penningtvätt är dock rätt gamla nyheter vid det här laget

Undvika transaktionsavgifter från kortföretagen?Var iaf mindre än 10 år sedan som ADs i Stockholm erbjöd en särskild rabatt om man betalade kontant. Kontanthantering kanske blivit dyrare sedan dess iofs.
Kontanthanteringen i Sverige är dyr, kortavgifterna billiga. Sist jag höll på med sånt betalade vi 0,62% debitkort och 0,72% kredit. Ftg-kort kostade 1.5%
Den enda anledningen till att en affär idag vill ha betalt med cash istället för kort är för att man inte tänkt ta vägen via skattemyndigheten med pengarna...

Tänk om polisen kunde tillsätta iaf en utredare som hade hand om internetbedrägerier av detta slag. Hade ju inte varit arbetsbrist direkt.
Nu är det ju tydligt att det bara är att köra på med kopior och annat bös...

Vi lyfte det i en annan tråd i veckan, kanske borde framföra detta till ledningen.

Ah, ok! Ja det vore ju såklart önskvärt ifall man kunde få bukt med detta på något sätt. Dels för att ingen ska råka gå på bedrägeriet såklart, men också för att det "svärtar" ner ens egen annons ifall någon ser den på olika platser med olika beskrivning / pris och med olika namn vilket kan göra att man blir osäker på om den "riktiga" annonsen är legit eller inte.

Tillbaka
Topp