AlexLindh
Basic
Särskilt i andra handDen är ju grön och allt grönt från Rolex går ju att sälja för dubbla list!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Särskilt i andra handDen är ju grön och allt grönt från Rolex går ju att sälja för dubbla list!
En väldigt tydlig indikation för mig är den fake tourbillon som är ett "open heart" snanare än en korrekt tourbillon. Det är något relativt simpelt som jag rekommenderar klock intresserade att noteraJag gissade att det var det som var problemet, men jag skulle önska att folk här berättade hur man vet det. Det är kanske uppenbart för en del, men varför inte sprida lite kunskap om hur man identifierar kopior till oss andra? Vad är det som är fel på den? Det är en av anledningarna till att jag följer detta forum, för att lära mig mer.
”Tolv tusen kronor .!!!”Haha...man måste berömma säljaren för att han är ärlig i alla fall!
Lägger in bilderna på annonsenhttps://www.blocket.se/annons/halland/olika_klockor_till_bra_pris_/88027305
"Bild 4 Rolex Yacht master 2 Köpt av en vän med tillhörande certifikat ovh äkthetsintyg Det behövs ställas in en sprint hoa urmakare men annara i otroligt fint skick. Jag köpte den för 50.000kr Jag tönkte sälja för 30.000kr vid snabb och smidig affär "
Även Invicta i vitguld köpt för 29.000kr, nu endast 10.000.
Bra pris, 30' för en YM är ju inte illa!Lägger in bilderna på annonsen
Ja det är så man blir sugenBra pris, 30' för en YM är ju inte illa!
Det känns ju nästan som att man skulle lura honom om man köper den för 30'.Ja det är så man blir sugen
hahaha Hade det inte vart så tidigt så hade jag ringt direktDet känns ju nästan som att man skulle lura honom om man köper den för 30'.
Ska vi lägga 15' var och köra varannan vecka?hahaha Hade det inte vart så tidigt så hade jag ringt direkt
Det gör viSka vi lägga 15' var och köra varannan vecka?
Sedan kan vi lämna in den på Kaplans och få ett äkthetsintyg hahaha!Det gör vi
ja vilken bra ide dom kan ju det med äkthetsintygSedan kan vi lämna in den på Kaplans och få ett äkthetsintyg hahaha!
Precis!ja vilken bra ide dom kan ju det med äkthetsintyg
I början av 00-talet köpte jag en Omega Seamaster av en inne på UD, det var lite roligt!Såg denna här på KS tidigare och skrattade även då åt formuleringen med beväpnade vakter och ett dygns föranmälan. Nu har den även letat sig ut på Blocket (där det iof kanske är mer relevant)
Undrar vart den finns? Riksbanken? Kungliga Slottet? Polishuset?
Regeringskansliet?Såg denna här på KS tidigare och skrattade även då åt formuleringen med beväpnade vakter och ett dygns föranmälan. Nu har den även letat sig ut på Blocket (där det iof kanske är mer relevant)
Undrar vart den finns? Riksbanken? Kungliga Slottet? Polishuset?
Regeringskansliet?
Begreppet stilren används generellt sett fel. Oftast menas nog något som är stramt, enkelt och "inte utsmyckat" men det är inte ordets faktiska betydelse. Något som är stilrent följer en viss stil rakt av, dvs blandar inte in drag från andra stilar. En barockmöbel kan alltså vara stilren, trots alla utsmyckningar; likaså kan en stram Bauhausklocka tack vare lånade drag från t ex andra stilar alltså misslyckas med att vara stilren.
När jag tänker "stilren" så ser jag en diskret och stram dressklocka framför mej, men smaken är ju som sagt olika...
Begreppet stilren används generellt sett fel. Oftast menas nog något som är stramt, enkelt och "inte utsmyckat" men det är inte ordets faktiska betydelse. Något som är stilrent följer en viss stil rakt av, dvs blandar inte in drag från andra stilar. En barockmöbel kan alltså vara stilren, trots alla utsmyckningar; likaså kan en stram Bauhausklocka tack vare lånade drag från t ex andra stilar alltså misslyckas med att vara stilren.
Sedär, då lärde man sej något nytt då!Begreppet stilren används generellt sett fel. Oftast menas nog något som är stramt, enkelt och "inte utsmyckat" men det är inte ordets faktiska betydelse. Något som är stilrent följer en viss stil rakt av, dvs blandar inte in drag från andra stilar. En barockmöbel kan alltså vara stilren, trots alla utsmyckningar; likaså kan en stram Bauhausklocka tack vare lånade drag från t ex andra stilar alltså misslyckas med att vara stilren.
Det kanske hänger ihop med detta:Känns lite väl billigt.