• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Glöm inte lägga in printscreen. :)
833DFAFB-1597-4C48-BB3C-6AFB4452CFA3.png

Lider du av beslutsångest? Då har jag klockan för dig! För endast 430kr kan du köpa denna Daytona Seamaster Emergency Ploprof G-shock! :banghead:

20200129_065008.jpg

20200129_065026.jpg

Denna roade mig lite och då skippar jag att anmärka på grammatiken , utan bara att ”kronografen” bara går ett kvarts varv :happyhappy:

B87DB76A-D14E-4B00-99C2-A294325BD0AC.png

430598FE-6617-4EF1-A811-7CEA48918944.png
Alla tycker att felstavningen av kronograf (autocorrect, förmodligen) är skoj, men dom som har koll på Seiko Kinetic vet var den riktiga humorn ligger. Knappen som han tror startar kronografen, som bara går ett kvarts varv och sen stannar, är power reserve. Man trycker på knappen och sekundvisaren visar på skalan som går 12-6 hur mycket kräm finns kvar.

Alla tycker att felstavningen av kronograf (autocorrect, förmodligen) är skoj, men dom som har koll på Seiko Kinetic vet var den riktiga humorn ligger. Knappen som han tror startar kronografen, som bara går ett kvarts varv och sen stannar, är power reserve. Man trycker på knappen och sekundvisaren visar på skalan som går 12-6 hur mycket kräm finns kvar.
Vilket helt plötsligt gör det ännu roligare. Hur snabbt rör sig visaren när den ska visa PR? Jag har ju en känsla av att den rör sig snabbare än en sekundvisare :D

Tillbaka
Topp