• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Som jag förstått det är det tillverkare som förstör dom när klockan skickas in, har svårt att se att AD kan överta klockan med tvång om man inte lämnar den frivilligt?
Men kan vara fel ute kring det juridiska där..
Så är det säkert, det låter ju konstigt annars. Även om det hade varit bra!

what.JPG

?

Vad är det som stoppar folk i sådant fall från att kopiera bilder från andra delar utav forumet? Rapporterar ni dessa annonser till blocket?
Klart folk kan stjäla bilder ut ”vad gör du och din klocka just nu - tråden” men det är ju lite mer problematiskt när folk stjäl hela annonsinnehållet med foton och tillhörande beskrivning. Resultatet blir ju en annons som blir väldigt verklighetstrogen som fler riskerar att bli lurade på. Vad jag menar är att man genom köp/sälj serverar dom lite mer. Men samtidigt är jag medveten om att köp/sälj drar folk vilket ligger i KS intresse.

Jag rapporterar alltid på tradera och blocket och övriga auktionssidor. Objekten tas ner 9/10 ggr.

Jag skulle inte sälja till en nollpostare eller någon utan referenser på KS idag. Skulle gärna se att köp/sälj är låst för utomstående samt att det införs automatisk vattenstämpel på bilderna.
Jag har sålt till flera nollpostare som senare har blivit aktiva på forumet. Bara klockor i det lägre segmentet men ändå, har aldrig haft problem. Skulle aldrig köra F2F med nollpostare men om man tar betalning via Swish och skickar med posten så ser jag inte riktigt vad som skulle kunna gå fel.

Jag har sålt till flera nollpostare som senare har blivit aktiva på forumet. Bara klockor i det lägre segmentet men ändå, har aldrig haft problem. Skulle aldrig köra F2F med nollpostare men om man tar betalning via Swish och skickar med posten så ser jag inte riktigt vad som skulle kunna gå fel.

Jag ser inte heller problemet med att sälja till en nollpostare om man först tar betalt och sen skickar varan men någon form av vattenstämpel är inte fel för att försvåra för de som kopierar annonser och bilder.

Den kanske har ett stort affektionsvärde (tveksamt då den säljs för 300kr) men det verkar helt galet att lägga 900 spänn på att reparera en gammal Gul. Kostar de ens 900 spänn i nypris?

20200124_151353.jpg

20200124_151712.jpg

Tillbaka
Topp