• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

kexet77

Cartier
...men cert har den! :) Luktar snodda bilder lång väg det här.
505A6581-57BF-4D72-B13F-B7EAAE8E7EB0.jpeg
"Use box for cigarettes after removing this card and watch support"
Aldrig noterat den raden tidigare, kul grej :)
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
"Uret ger ett avslappnande... intryck" så avslappnande att det inte går att fokusera på det? Hur kan man tycka att inte bara en, utan FEM bilder helt ur fokus är ok? :wtf: Och som pricken över i: 100 kr + frakt i utropspris för ett kvartsur som inte funkar...
https://www.tradera.com/item/342162...mbandsur-pulsar-quartz-y112-8019-r0-90-defekt
tradera-suddigt-defekt-avslappnande.png
Vad i hela.... Han har 7 andra annonser ute och har pissig fokus på alla, hur man lyckas med det och uppenbarligen verkar vara nöjd över bilderna är för mig obegripligt. Lite roligt också att en av annonserna är en "vintage" kamera, kanske är den han har använt....
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Kanske inte riktigt hör hemma här men har ju legat på blocket iaf. Har försökt hitta annonsen dock utan framgång. Ber om ursäkt om den varit uppe förr, trots allt en artikel från 2015.

”En Rolex-klocka är det många som drömmer om. En riktig entusiast är Sandra Andersson, 28, från Stockholm. Hon har länge velat ha en klocka från det lyxiga märket.”
En riktig klockentusiast tigger klockor på blocket....
581D227A-5462-4EE7-B77C-83677ED14EFB.png
 

PJZ

Cartier
Kanske inte riktigt hör hemma här men har ju legat på blocket iaf. Har försökt hitta annonsen dock utan framgång. Ber om ursäkt om den varit uppe förr, trots allt en artikel från 2015.

”En Rolex-klocka är det många som drömmer om. En riktig entusiast är Sandra Andersson, 28, från Stockholm. Hon har länge velat ha en klocka från det lyxiga märket.”
En riktig klockentusiast tigger klockor på blocket....
581D227A-5462-4EE7-B77C-83677ED14EFB.png

Publicerad 2015 och eftersöker något i 250.000 kronors klassen, vad gissar vi på? Fick man en helguld sub på den tiden? Nånting med diamantklädd bezel?
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Har för mig att hennes annons bara sa Rolex i helguld och inte en specifik modell

Enligt artikeln efterfrågade hon en DD
Precis.
Saxat från artikeln:
”Vilken modell vill du ha då?
– En Daydate i helguld med presidentlänk. Det ska vara en urtavla i guld eller vitt med diamanter!”

Inga dåliga krav hon ställde ändå.. Att blocket tillåter tiggeri tycker jag är fel men det är väl klart, dom tjänar ju på det och fick dessutom lite gratisreklam..
 

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Precis.
Saxat från artikeln:
”Vilken modell vill du ha då?
– En Daydate i helguld med presidentlänk. Det ska vara en urtavla i guld eller vitt med diamanter!”

Inga dåliga krav hon ställde ändå.. Att blocket tillåter tiggeri tycker jag är fel men det är väl klart, dom tjänar ju på det och fick dessutom lite gratisreklam..
Fanns det något löfte om motprestation eller belöning? Varför skulle någon ge henne en klocka för 250 papp?
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fanns det något löfte om motprestation eller belöning? Varför skulle någon ge henne en klocka för 250 papp?
Nej inte vad de verkar, hon vill helt enkelt bara ha en gratis Rolex för att ”hon velat ha en i hur många år som helst.”

”– Jag tycker att livet handlar om att ge och ta. Den glädje jag får av en Rolex-klocka kan någon annan få av någonting annat, och det vill jag bidra med, säger hon.”

Dummaste jag läst på länge. Jag får lite lyxsökar- prostitutionsvibbar. Skulle dock inte bli helt förvånad om hon lyckades lura någon förmögen gubbe som var i hopp om en ”trevlig stund”, värre har man ju hört.
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
"Uret ger ett avslappnande... intryck" så avslappnande att det inte går att fokusera på det? Hur kan man tycka att inte bara en, utan FEM bilder helt ur fokus är ok? :wtf: Och som pricken över i: 100 kr + frakt i utropspris för ett kvartsur som inte funkar...
https://www.tradera.com/item/342162...mbandsur-pulsar-quartz-y112-8019-r0-90-defekt
tradera-suddigt-defekt-avslappnande.png
Gillar den här, skön patina, ett riktigt fynd!
Förvånansvärt många som försöker sälja grejer på nätet som tar urusla bilder.
Screenshot_20200213-135408__01.jpg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Hahah... Det värsta är att jag börjar tro att stackarn är seriös :p
Han verkar ärlig åtminstone. En del som kan faktiskt fotografera hyfsat bra väljer ett kort skärpedjup och fokuserar så att "fond" blir suddigt och endast "acier inoxydable" blir läsbart. Eller ett utfrätt blänk över "back" så man bara ser "stainless steel". Den senare metoden ser jag ibland här på KS K&S för att sudda ut fula repor. Kombineras med fördel med "ingen retur".
 
Topp