• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Han verkar ärlig åtminstone. En del som kan faktiskt fotografera hyfsat bra väljer ett kort skärpedjup och fokuserar så att "fond" blir suddigt och endast "acier inoxydable" blir läsbart. Eller ett utfrätt blänk över "back" så man bara ser "stainless steel". Den senare metoden ser jag ibland här på KS K&S för att sudda ut fula repor. Kombineras med fördel med "ingen retur".
Ja han hade ju fått bra omdömen iaf så han är nog legit ändå. Jag har noll fotokunskaper mer än att förstå hur fokusen fungerar på mobilkameran så det du beskriver är för mig ungefär som att läsa på hebreiska. :p

Skapde en säljes annons på en MM300 med priset 18.5k
Fick direkt ett erbjudande på 19k där köparen på visade att han saknade referenser men kunde fota pass och körkort.
Följde inte upp då det var fler intresserade med goda referenser.
Men varför bjuder man över utgångspris och erbjuder bilder på pass???
Mvh

Skapde en säljes annons på en MM300 med priset 18.5k
Fick direkt ett erbjudande på 19k där köparen på visade att han saknade referenser men kunde fota pass och körkort.
Följde inte upp då det var fler intresserade med goda referenser.
Men varför bjuder man över utgångspris och erbjuder bilder på pass???
Mvh

För att man har ett falskt pass att fotografera?

Var tanken då att jag skulle posta klockan innan jag fått betalt pga pass bilden eller finns det något annat vis man kan bli lurad på?

Det ger ju onekligen bilden av att köparen är en seriös person som står för sitt ord och tar ansvar. Eller så är det någon som redan är anmäld tusen gånger och struntar i att ytterligare en som blivit lurad vet vem han är. Eller, föga troligt, så är det en ärlig person som bara vill göra rätt för sig, men de tror jag knappt existerar :)

Han verkar ärlig åtminstone. En del som kan faktiskt fotografera hyfsat bra väljer ett kort skärpedjup och fokuserar så att "fond" blir suddigt och endast "acier inoxydable" blir läsbart. Eller ett utfrätt blänk över "back" så man bara ser "stainless steel". Den senare metoden ser jag ibland här på KS K&S för att sudda ut fula repor. Kombineras med fördel med "ingen retur".
Jag förstår faktiskt inte hur man kan ta sådana dåliga bilder överhuvudtaget, verkar faktiskt svårt.

Kanske inte riktigt hör hemma här men har ju legat på blocket iaf. Har försökt hitta annonsen dock utan framgång. Ber om ursäkt om den varit uppe förr, trots allt en artikel från 2015.

”En Rolex-klocka är det många som drömmer om. En riktig entusiast är Sandra Andersson, 28, från Stockholm. Hon har länge velat ha en klocka från det lyxiga märket.”
En riktig klockentusiast tigger klockor på blocket....
581D227A-5462-4EE7-B77C-83677ED14EFB.png

Alltid trevligt med entusiaster.

Men hela klockan är ju faktisk av 18k Guld (förutm knapparna då) ..148gx300kr = ca 44k ..värde i rent guld :hungry::hungry::hungry::hungry::wideyed::woot::wtf:
Nu skriver han iofs ca 130g (man får ju räkna bort urverk och sånt), men det är å andra sidan suspekt låg vikt. Jag gissar att en sån där borde ligga närmare 200g om det verkligen är solitt guld, oavsett om det står Rolex på den eller inte.

Nu skriver han iofs ca 130g (man får ju räkna bort urverk och sånt), men det är å andra sidan suspekt låg vikt. Jag gissar att en sån där borde ligga närmare 200g om det verkligen är solitt guld, oavsett om det står Rolex på den eller inte.
:) Nu va jag iof väldigt ironisk.. Och tro inte en sekund på att det är max 3g guld i skiten

Tillbaka
Topp