• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har hört talas om fake-Casio, men detta är första gången jag ser en. Säljaren är i alla fall ärlig med sin oärlighet.
https://www.tradera.com/item/384935756

Screenshot_20200217-212820__01.jpg
Homage!
 

jlind

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

Remofflan

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Mer fake än homage, det enda som som skiljer verkar vara att att den saknar Casio loggan, modelnr är ju samma som originalet.
Var går gränsen för kopia och homage? :)
För mig en solklar fakekopia.
Ja, skojade bara i detta fall. Ser den också som kopia. Men det är en bra fråga som jag tror behandlas i en egen tråd. Det är inte helt lätt med var gränsen går.
 

BillyBaxter

Breitling
Har inte annonssajterna regler, undrar man...
Har hört talas om fake-Casio, men detta är första gången jag ser en. Säljaren är i alla fall ärlig med sin oärlighet.
https://www.tradera.com/item/384935756

Screenshot_20200217-212820__01.jpg
Jag köpte en fejk-Casio på Tradera en gång. Det framgick inte av annonsen att den var fejk. Vem fejkar en klocka värd 150 kr!? Tänkte jag. Fick dock tillbaka pengarna efter lite tjafsande.
 

Andsan

Rolex
Annons på Tradera i dag
Tveksamt om denna Rolex är en M-serie då den har hål i hornens utsida. Det borde den inte ha. Kanske säljaren "lånat" bild på nätet och gjort ett hopkok
Screenshot_20200218-212457_Tradera.jpg
 

supersu

Omega
“Real Invicta”.... as opposed to what exactly?

the description says there’s a defect with it, is if it existing wasn’t defective enough.
A0789699-8873-45AE-A1E8-8575C47E1CEE.png
 
Topp