• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det verkar inte vara någon som helst koll på vad som släpps igenom iaf. Att annonserna granskas innan de publiceras kan ju omöjligt stämma..
Det enda som granskas är möjligtvis att den är betald..
Annonserna granskas av bakfulla 18-åringar på Malta som ska hålla ordning i 236 olika kategorier. Kvaliteten blir därefter...

(detta är dessvärre helt sant, eller rättare det var när jag jobbade där)
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
33C417F7-42FF-44F3-9780-0D253C05C8AD.png

Ödmjuk, trevlig & bra approach.. ;)

Hur tänker man när man när man skriver en sån annonstext för en klocka för dem pengarna?
Jag har alltid tolkat det som ett utslag av trötthet på "tjena kompis"-svar som "har pengarna snart", vill byta mot en begagnad bil, vill att man ska åka till Dals Långed för att göra upp affären, osv...
 
E

editime

Guest
Jag har alltid tolkat det som ett utslag av trötthet på "tjena kompis"-svar som "har pengarna snart", vill byta mot en begagnad bil, vill att man ska åka till Dals Långed för att göra upp affären, osv...


Ja, det är såklart sant & såna svar är värdelösa men det får man på köpet via Blocket..

Å andra sidan skrämmer han ju bort ev intressenter genom sin värdelösa annonstext & EN bild
 

Erdna

Cartier
Ja, det är såklart sant & såna svar är värdelösa men det får man på köpet via Blocket..

Å andra sidan skrämmer han ju bort ev intressenter genom sin värdelösa annonstext & EN bild

Men verkligen, om man nu lägger ut en annons och verkligen betalar för det kan man ju tycka att man kan offra sig något för att skriva en ordentlig annonstext.
... och 1 bild, herregud.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Samtidigt annorlunda och lite underhållande text. Raka rör och inget trams. Köp läget eller gå vidare. Lite humor tycker jag. :D
Fast jag tror chansen är liten det är avsett som en slags humor. En del är såna där. Skulle inte göra affär med en utpräglat ohyfsad person om det inte vore ett extremt tillfälle. Skulle inte ens svara på ett motsvarande pm.

Tror heller inte jag är ensam om det. Knappast personen ifråga är medveten om att det inverkar negativt på försäljningen.
Har avstått många på grund av att säljaren verkar konstig och arrogant.
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Fast jag tror chansen är liten det är avsett som en slags humor. En del är såna där. Skulle inte göra affär med en utpräglat ohyfsad person om det inte vore ett extremt tillfälle. Skulle inte ens svara på ett motsvarande pm.

Tror heller inte jag är ensam om det. Knappast personen ifråga är medveten om att det inverkar negativt på försäljningen.
Har avstått många på grund av att säljaren verkar konstig och arrogant.
Nej jag hade inte heller köpt men ser framför mig folk som ändå hör av sig och ska delbetala med en husvagn och pruta samtidigt. :D
 

Riffraff

Cartier
Nu när man har börjat lägga ut klockor till försäljning på blocket o andra ställen så har jag förvånats över vilka skambud folk kommer med, fått 2 ok bud (o 1 skambud) som jag tackat nej till o det var på Klocksnack .

Spelar ingen roll vilken prisnivå man lägger sig på, folk ska ändå komma med ett skambud eller som bäst pruta på ett pris som bevisligen redan ligger i botten av spannet. Tackar man nej så får man ibland förklarat för sig varför klockan inte är värd begärt pris. Klockan har en mindre repa?, ja men så är den ju också mellan 30-40% billigare än lägsta nypriset hos svensk nätförsäljare. Börjar förstå varför vissa bara forslar iväg klockorna via Kaplans eller Bukowskis. Skulle jag också göra om pengar inte vore en ändlig resurs

Köpt totalt 1 klocka på KS. Begärt pris var schysst så jag bara köpte den utan att pruta
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor

KenKun

Patek
2-Faktor
Nu när man har börjat lägga ut klockor till försäljning på blocket o andra ställen så har jag förvånats över vilka skambud folk kommer med, fått 2 ok bud (o 1 skambud) som jag tackat nej till o det var på Klocksnack .

Spelar ingen roll vilken prisnivå man lägger sig på, folk ska ändå komma med ett skambud eller som bäst pruta på ett pris som bevisligen redan ligger i botten av spannet. Tackar man nej så får man ibland förklarat för sig varför klockan inte är värd begärt pris. Klockan har en mindre repa?, ja men så är den ju också mellan 30-40% billigare än lägsta nypriset hos svensk nätförsäljare. Börjar förstå varför vissa bara forslar iväg klockorna via Kaplans eller Bukowskis. Skulle jag också göra om pengar inte vore en ändlig resurs

Köpt totalt 1 klocka på KS. Begärt pris var schysst så jag bara köpte den utan att pruta
Jag tror att det är "Hårda tider" meningen i din annons som triggar igång skambudarna
 

Virknisse

Cartier
Har en kompis som lyckades få in en annons på blocket för ett år år sen med barbiedockor i ”utmanande positioner” den fick vara kvar ett tag, men efter en hel del klagomål från användare så tog dom bort annonsen. Så nej, det känns som att blocket har ganska dålig kontroll på sina annonser. Såvida du inte råkar lägga ut någonting i fel kategori eller gud förbjude, säljer två saker dom ändå är relaterade i samma annons som borde ligga i två olika kategorier. Då blir det smisk på fingrarna
 

Riffraff

Cartier
Jag tror att det är "Hårda tider" meningen i din annons som triggar igång skambudarna

Njae, sedan jag lade till det (för det är det väl ändå i tider när statsministern håller tal till nationen) och droppade en tusing i pris har jag fått 0 bud faktiskt. Inga direkta skambud på Omegan, däremot på en Seiko

Det är ju dock mycket bättre än Blocket eller Chrono24. Man slipper få förklarat för sig varför klockan egentligen är värd mellan 50-70% av ett begärt pris som är marknadsmässigt lågt
 

EmmiiLL

Cartier
2-Faktor
Har han lagt upp sin klocka på blocket, tagit en bild på sin upplagda annons, för att sedan lägga upp sin klocka på blocket igen med en mobilfottad bild på sin egna annons?

upload_2020-3-24_14-32-12.png
Såg också den där, lite intressant att första annonsen är upplagd av en Daniel i Kungsbacka medans den andra är upplagd av Stefan i Ängelholm.. :D
Screenshot_20200324-155022.jpg
 
M

Marcel Watch Group AB

Guest
Tjena,

Ja, det kan vi.

Enligt urmakare så är det erosion. Inte smuts. Men håller med, det ser inte rent ut.

Miniservice är service utan några utbytta delar i urverket i stort sett :) isärplockat, rengjort, ihopsatt, typ så.

Priset, tja, vad ska vi säga. Snyggt jobbat du som köpte den för 80kr, tror fler än jag kan hålla med om att det är ett klipp, vi kan köpa den för 100 så tjänar du en Selma :D ;) :) Nä. Men skämt åsido, vi tänker oss kanske inte flitiga traderare som kund till den klockan, vi tänker nog någon turist som vill köpa något svenskt när de landar i vår fysiska butik, vi tänker att vi säljer den på samma sätt som typ trähästar ;).

Seiko-priserna, tja, vad ska vi säga här då, tror alla har lite olika prisbild av vad som är billigt och dyrt och det är helt okej, återigen, vi säljer mycket internationellt och prismässigt är vi långt ifrån dyrast, tror ni som skriver vet det också. Om man tänker Tradera som lägst och Chrono24 som högst så är vi kanske strax, till en bit, över mitten där.

Men, tveka aldrig att fråga oss något, om pris eller smuts i urverket, fast då helst på [email protected] eller via www.marcelswatch.com då vi inte är online så ofta här.

Tvätta händerna och ta hand om er under dystra tider! Låt en klocka eller två pigga upp och köp dem, dyrt som attans just nu, online hos oss ;) haha.

Idag bjuder vi på en sjukt dyr FHF (ursäkta eventuell smuts i urverket). Vilken klocka gissar vi att denna sitter i? Svensk anknytning :D

Vänligen

Marcels Watch Group
 

Bilagor

  • 20200308_214806.jpg
    20200308_214806.jpg
    472.6 KB · Visningar: 7

Riffraff

Cartier
Screenshot_20200328-195520.png


Stort att låta den vandra vidare till någon som använder den och att det "känns rätt" . Mindre stort att inte då istället ha låtit en person som skulle använda den också ha fått köpa klockan från AD.

Varför kan folk inte bara skriva "Pengar luktar inte"
 
Topp