• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Bra pris @Adams ;)

Screenshot.png

Varför inte då? Finns ju många alternativ man kan använda sig av hos AD för att avgöra äkthet, servicebehov eller värdering.
Visst inte gratis men det skrev jag inte heller...
Blir väl ett värderingsbevis man får be om då. Så kan man fråga värderingsmannen samtidigt om den behöver servas osv.
Men det tar lite tid tror jag.

Kan ju vara någon som inte har så mycket att förlora som behöver få in deg, då kan han nog hålla på ganska länge.
Tyvärr är det nog så. Är väl inga direkta straff att tala om heller. Utredningen lär väl pågå ett jävla tag och sedan läggas ned, om det nu ens blir någon.

Jävligt trist hursomhelst.

Tyvärr är det nog så. Är väl inga direkta straff att tala om heller. Utredningen lär väl pågå ett jävla tag och sedan läggas ned, om det nu ens blir någon.

Jävligt trist hursomhelst.
Vet faktiskt inte hur straffskalan ser ut för (grovt?) bedrägeri men visst är det så att det inte direkt är 10 år man riskerar. Frågan är om blocket ens plockar ner annonsen..

Hej!

Ni som köpt dyrare klockor på Blocket. Verifierar ni klockan på något sätt innan köp? Har sett att vissa föreslår affär hos bank eller AD. Brukar AD generellt ställa upp på detta, och om de gör det, verifierar dem äktheten?

Spännande tillvägagångssätt. Finns ett telefonnummer till de på adressen (med rätt namn), men jag misstänker att de inte känner till detta.
Så är nog fallet, tråkigt. Jag är nyfiken på hur det skulle utspela sig om jag faktiskt skulle besöka adressen och knacka på.

Har inte fattat hur det går till... Finns klockan?
Troligtvis inte.

Märklig utveckling! Håll oss uppdaterade @Willur

Hej!

Ni som köpt dyrare klockor på Blocket. Verifierar ni klockan på något sätt innan köp? Har sett att vissa föreslår affär hos bank eller AD. Brukar AD generellt ställa upp på detta, och om de gör det, verifierar dem äktheten?

Avråder dig från att köpa klockor på blocket. Handla på köp o sälja här på forumet istället, av någon med goda referenser. AD vill inte ha några privatpersoner som gör upp affärer hos dem. Vissa handlare utför värderingsintyg mot avgift.

Avråder dig från att köpa klockor på blocket. Handla på köp o sälja här på forumet istället, av någon med goda referenser. AD vill inte ha några privatpersoner som gör upp affärer hos dem. Vissa handlare utför värderingsintyg mot avgift.
Allt finns inte här, jag har köpt flera dyrare klockor på blocket genom åren samma sak som här gäller köp säljaren, finns hyggligt folk även på blocket.

Finns ju även bra gråisar (om man kan leva med att prisbilden ofta är lite högre...)

Allt finns inte här, jag har köpt flera dyrare klockor på blocket genom åren samma sak som här gäller köp säljaren, finns hyggligt folk även på blocket.

Givetvis går det att köpa klockor från seriösa säljare på blocket, har gjort det själv. Men menade helt enkelt att det är enklare här på ks om man är nybörjare och inte vet vad man ska titta efter.

Finns ju även bra gråisar (om man kan leva med att prisbilden ofta är lite högre...)

Du har en poäng, jag syftade mest på privata säljare (borde nog nämnt det).

Annonsen är nedtagen. Han kanske tror att du kommer! :(
:)

Blocket har nära 5 miljoner besökare i veckan (!) och får in runt 20 000 annonser varje dygn (!) - Självfallet kommer det alltid finnas oärliga bland både annonserna och de som köper. De kommer vara nära omöjligt att någonsin bli totalt fläckfri från detta för en jätte som dom.
Dessutom tillhör klockor, mobiler och elektronik i allmänhet stöldbegärliga ting och verkligen föremål man måste vara en aning mer på tårna när man ska handla/sälja än någon som säljer en soffa exempelvis. Detta behöver man inte vara något geni för att förstå. När en säljare dessutom skriver att man inte skickar med blocketpaketet är det ju en sådan röd flagga utan dess like......

KS i all ära men faktum är att jag fått till de bästa affärerna på Blocket - nästan samtliga till nybörjare. De är inte på KS.. än.

Tillbaka
Topp