• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Antingen scam eller en riktigt bra deal för den som vågar chansa

Bilagor

• E753AACF-481B-498D-B86F-657828BDB9D4.png
    E753AACF-481B-498D-B86F-657828BDB9D4.png
    199 KB · Visningar: 6
  • 2CDA7D2C-E7E0-42E1-89D9-F5AE03E5873D.png
    2CDA7D2C-E7E0-42E1-89D9-F5AE03E5873D.png
    128.6 KB · Visningar: 5
  • 6520ABF2-BE16-432C-AC42-9A9108B290BA.png
    6520ABF2-BE16-432C-AC42-9A9108B290BA.png
    61.3 KB · Visningar: 5
Finns ju en seamaster 007 (quartz?) inkl. länk samt en Rolex jubileelänk

Aha, det var så rutten bild så jag ides inte titta närmare. Borde väl ha stått lite i texten då jag inte förstår varför man skriver upp en massa skräp, men glömmer att skriva upp Omegan. Gissar att det är någon kopia då den inte syns i texten

Aha, det var så rutten bild så jag ides inte titta närmare. Borde väl ha stått lite i texten då jag inte förstår varför man skriver upp en massa skräp, men glömmer att skriva upp Omegan. Gissar att det är någon kopia då den inte syns i texten

Det står ju att det är av okänt märke. Alltså replikor oavsett hur de är märkta.
upload_2020-4-29_18-58-0.png

Kan ju även vara så att personen i fråga låtsas vara ovetande för att locka köpare som vill få till en snabb affär pga att de tror att säljaren inte vet att klockan/länkarna är värdefulla och på så sätt slopar köparna sitt kritiska tänkande, säljaren får in pengarna på kontot och går upp i rök. Detta är väl dock att överanalysera situationen, mer troligt att det är som ni säger

Kan ju även vara så att personen i fråga låtsas vara ovetande för att locka köpare som vill få till en snabb affär pga att de tror att säljaren inte vet att klockan/länkarna är värdefulla och på så sätt slopar köparna sitt kritiska tänkande, säljaren får in pengarna på kontot och går upp i rök. Detta är väl dock att överanalysera situationen, mer troligt att det är som ni säger

Svårt att säga hur det ligger till.
Men kan man ange en massa detaljerad info om lågbudgetklockor men helt och hållet missa att skriva Rolex eller Omega, mer än att en länk på 22mm passar Omega sportklockor, så känns det som att man har koll...men glömmer att nämna just att man har en Omega klocka och en Rolex-länk.

Nåja, en jävligt snurrig annons där jag förmodar att man inte vill skriva Omegakopia o.dyl

Såg nyss denna, vad tror ni, legit?
Väldigt kort med info måste jag säga..
https://www.tradera.com/item/397100451
Vet inte om inlägget är i fel tråd?
Att folk vågar lägga bud I den prisklassen till med den typen av säljare förvånar mig.
Det är säljarens första försäljning, inga referenser finns, annonsen tar första pris i bristfällighet då massa info saknas. +att det är felstavat.
Är glad att slippa swisha 20k till nån random lurifax utan garantier på att få något tillbaka.

Anmälde nog exakt den där för någon vecka sedan. Blocket var bra och tog bort annonsen direkt så hoppas dom gör det igen
Ibland är de snabba, ibland inte. För ett par veckor sen anmälde jag en Aquanaut som låg ute för typ 75k. Då fick jag först svaret att de inte kunde avgöra om det var en fejk. Men de tog bort den någon timme senare ändå.

Har letat efter en Donald Mickey-tavla sedan dackefejden. Trodde att jag hittat en till slut, men det här är ju en Mickey Donald... Jaja. Bara att fortsätta leta.
Screenshot_20200503-235545.jpg

Tillbaka
Topp