Känns inte helt rätt när man inte tar swich
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Regel #1: Man gör inte affärer med folk som gått i "livets hårda skola" eller pizzabagare. Spar oerhört mycket tid och energi, men framförallt huvudvärk.Från Facebook! Varnings klockan ringer.
Var i kontakt med en person som utgav sig som bilförsäljare på ett bolag som heter Arlöv City Motor AB (559071-3698) "Vilket då skulle styrka hans legitimitet" och att han hade ett spårbart nummer etc.
Mötte honom i Stockholms innerstad på ett Café, presenterade sig som en Michael. Vilket visade sig vara falskt.
Bytte en AP 15300 mot en Daytona 116500( Allt såg fair ut, har gjort hyfsat många affärer tidigare) Cert, Box, SNMR, Originalkvitto. allt stämde, dock för att vara säker gick jag till R,E för en funktionskontroll. Där jag fick reda på att detta var en extremt välgjord kopia. Har därefter försökt nå denna personen från detta bolaget men han hävdar då att jag bytt ut klockan mot en falsk etc. etc. Klassisk Con-artist, vill med detta varna samtliga på detta forum och även höra ifall någon annan blivit utsatt av denna person från Arlöv City Motor i Arlöv?
Och till alla Er som inte blivit det, var väldigt försiktiga med att köpa/byta/sälja på blocket. Det har blivit ett träsk för alla som egentligen inte bör ha finare klockor.
Hlsn,
A
Varför gör du en äkthetskontroll EFTER bytet?
En till här!Hur man försöker finta systemet för att kunna sälja kopior.
Haha, "inte original utan mer reklammärkesvariant"!En till här!
Parfymklocka har man ju hört talas om, men reklammärkesklocka?! Han är i alla fall tydlig med att det inte är det real deal...Haha, "inte original utan mer reklammärkesvariant"!
Sorry men kan inte se problemet med annonsen? Är tilldelningen mer begränsad än efterfrågan resulterar det i att andrahandspriserna blir högre än listpriserna (typ allt sportstål?)God kväll
https://klocksnack.se/threads/tudor-bb58-blue.135530/
Kan tycka att det är lite tokigt med det rätt genomskinliga citatet "Har redan sålt en men ångrade mig och köpte en till. Dock får även den här lämna. Det är bara att inse, konkurrensen från annat blir för stor."
Vad jag förstått ligger priset hos tudor på ca 37000. Jag har inget problem med priset. Dock är detta ett sätt att tjäna en hacka likt ks app. dealers. Då hade det sett bättre ut att bara skriva ut fakta om klockan och pris.
Jag skrev aldrig att det var ett problem med priset. I texten skriver jag att det är helt okej med tillgång och efterfrågan.Sorry men kan inte se problemet med annonsen? Är tilldelningen mer begränsad än efterfrågan resulterar det i att andrahandspriserna blir högre än listpriserna (typ allt sportstål?)
Ang. fakta om klockan - är det för att motivera prispåslaget eller ett generellt önskemål? Säljer man en klocka i 40k klassen kan man absolut skriva ut lite fakta om klockan på samma gång som man som köpare kan googla sig till detta.
Å sen blev det uppfunnet igen 1996.....Pass på! En spionklocka från 60-80-talet. JA, USB fanns då
Förstör nu inte den här killens affärsidéÅ sen blev det uppfunnet igen 1996.....
Eller så köper man en sån här för 27 pund
https://www.amazon.co.uk/Camera-Dig...d-search-10&pf_rd_t=BROWSE&pf_rd_i=1330831031
Det är för han egna bästa, innan han plockar ut ny tjänstebil o ställer sig i kö på ny sportstålis, med tanke på affärsidén.....Förstör nu inte den här killens affärsidé
Den är i sektionen Klockor->Andra klockor->Tidtagarur av någon mystisk anledning också...Pass på! En spionklocka från 60-80-talet. JA, USB fanns då
Det är en del av spionverksamheten, såklart.Den är i sektionen Klockor->Andra klockor->Tidtagarur av någon mystisk anledning också...
Tänkte inte ens på det....Den är i sektionen Klockor->Andra klockor->Tidtagarur av någon mystisk anledning också...
Det är vad dom vill få dig att tro.Å sen blev det uppfunnet igen 1996
Tradera har en uttrycklig regel som förbjuder det. Vad de gör, och kan göra, i praktiken vet jag däremot inte, men jag antar att man i alla fall kan anmäla det om man misstänker det.På förekommen anledning, och relevant för tråden: Gör Tradera och Ebay någon typ av arbete för att förhindra att säljare har kumpaner/andra konton som trissar upp priser på sina egna auktioner? Känns som att det förekommer väl ofta för att det ska vara så, och de har ju ingen ekonomisk vinning på att hålla sånt beteende borta, snarare tvärtom.
Att sälja en klocka man inte ens äger än. Det är rimligt.
Kanske man borde göra. Trist är det iallafall. Man kan väl åtminstone hämta ut klockan innan man plockar hem vinsten.Tipsa Bergström så ryker nog den köplatsen.
Surt sa räven.
Som sagt har full förståelse för att kunder börjar svartlistas. Att prata tillgång och efterfrågan är en sak likaså att testa och inse att det var ”bättre på pappret” än i verkligheten. Men hela gråhandeln är en tråd för sig . Ursäkta OT.Tipsa Bergström så ryker nog den köplatsen.
Surt sa räven.