• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Bara jag som tycker att det är lite tokigt att de placerar klockan med glaset nedåt mot en sten när de fotograferar denna klocka?
Visst, det är ju safirglas men jag tycker ändå att det är lite märkligt.

Annons från Chrono24 handlare.
0a7e4f8a49e18bb330ff93f304dd39ef.png
0b381699720f936ed392429de29caca9.png
 

Degnell

Cartier
2-Faktor
Jag står inför att åter träda in i klockornas galna värld och jag är lite sugen på en PO. Såg den här annonsen men jag fick inte för mig att den modellen ens fanns när säljaren skriver att den är uttagen? Har jag fel eller ska man hoppa att köpa det här uret? https://www.blocket.se/vi/92627634.htm
 
  • Like
Reactions: DIR

SL96

Omega
Är det någon som har erfarenhet av att sälja klockor som Rolex, Omega m.m. på blocket? Är det enbart oseriösa personer med ”kompispris snabbaffär om en timme” eller kan man hitta rediga köpare även där? Verkar ju som att utgångspriserna är högre där jämfört med KS, men kanske är prutmånen inräknad i större grad där då människor kanske har en tendens att pruta på blocket.
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Är det någon som har erfarenhet av att sälja klockor som Rolex, Omega m.m. på blocket? Är det enbart oseriösa personer med ”kompispris snabbaffär om en timme” eller kan man hitta rediga köpare även där? Verkar ju som att utgångspriserna är högre där jämfört med KS, men kanske är prutmånen inräknad i större grad där då människor kanske har en tendens att pruta på blocket.

Jag har sålt ett par klockor på Blocket när det varit "lågsäsong" i Köp och Sälj här på K.S. Så det går givetvis men man får räkna med att hantera idioter som försöker pruta 50 % också.
 

Husse

Patek
Jag har sålt ett par klockor på Blocket när det varit "lågsäsong" i Köp och Sälj här på K.S. Så det går givetvis men man får räkna med att hantera idioter som försöker pruta 50 % också.
Prylar funkar skapligt på Blocket. Testa att sälja levande djur, katter hundar, fåglar osv...
Då kommer det konstiga frågor och ”erbjudanden” hela tiden!
 

Husse

Patek
Vilken cliffhanger @Stroboman. Nu får du berätta mer! :hungry:
Vi har själva uppfödning av Cornish Rex och bekanta med uppfödning av samma och andra raser.
Vi beskriver alltid rasen noga i annonserna, social, vänlig och att de bara har ett lager med päls.
Kan dom vara ute hela vintern? Är en vanlig fråga! Dom HATAR kyla. Vi har blivit erbjudna gamla åkgräsklippare och bryggor som delbetalning av kattungar, vi bor i en trea!
Eller ”Har ni nån defekt kattunge som vi kan få billigare?”
En bekant som föder upp bengaler fick frågan: Vad äter en ben-galen katt?
Jag kan hålla på läääänge! ;)
 

Flecktarn

Audemars
2-Faktor
Vi har själva uppfödning av Cornish Rex och bekanta med uppfödning av samma och andra raser.
Vi beskriver alltid rasen noga i annonserna, social, vänlig och att de bara har ett lager med päls.
Kan dom vara ute hela vintern? Är en vanlig fråga! Dom HATAR kyla. Vi har blivit erbjudna gamla åkgräsklippare och bryggor som delbetalning av kattungar, vi bor i en trea!
Eller ”Har ni nån defekt kattunge som vi kan få billigare?”
En bekant som föder upp bengaler fick frågan: Vad äter en ben-galen katt?
Jag kan hålla på läääänge! ;)
Haha, chansen att träffa rätt med ett bytesförslag på en flytbrygga måste vara galet liten.
"Hej, såg din Sub ute till salu, kan du tänka dig en halvt sjunken brygga, en friggebod och en snöslunga som delbyte?"
Kan du inte spela med nästa gång, vill veta om de erbjuder sig att köra bryggan till dig...
 

mr.elcar

Cartier
2-Faktor
Vi har själva uppfödning av Cornish Rex och bekanta med uppfödning av samma och andra raser.
Vi beskriver alltid rasen noga i annonserna, social, vänlig och att de bara har ett lager med päls.
Kan dom vara ute hela vintern? Är en vanlig fråga! Dom HATAR kyla. Vi har blivit erbjudna gamla åkgräsklippare och bryggor som delbetalning av kattungar, vi bor i en trea!
Eller ”Har ni nån defekt kattunge som vi kan få billigare?”
En bekant som föder upp bengaler fick frågan: Vad äter en ben-galen katt?
Jag kan hålla på läääänge! ;)

Kul med uppfödning! Vi har en Cornish och en Devon. Trevliga katter med mycket personlighet.

Bäst att bifoga en bild på en prisvärd Rolle så vi inte får skäll för "off topic". Passa på nu, den är ju på rea. :D
Skärmavbild 2020-08-29 kl. 18.32.24.png
 

Husse

Patek
Haha, chansen att träffa rätt med ett bytesförslag på en flytbrygga måste vara galet liten.
"Hej, såg din Sub ute till salu, kan du tänka dig en halvt sjunken brygga, en friggebod och en snöslunga som delbyte?"
Kan du inte spela med nästa gång, vill veta om de erbjuder sig att köra bryggan till dig...
Testade hur långt stollen med åkgräsklipparen var beredd att gå, han var beredd att köra hit klipparen mot en EXTRA rabatt för att besiktiga släpvagnen som han skulle köra klipparen på! :banghead:
 

Rikala

Patek
2-Faktor
En av mina bästa vänner sålde några gamla grejer som låg på gården på blocket, köparen dök inte upp. Ett år senare, när sakerna var slängda, kom två personer och krävde pengar för grejorna som de tänkt hämta:D

Bild på klocka:
20200819_105835.jpg
Tja, de var sålda så i lagens mening får man inte slänga dom då. Dock borde man kunna ta ut hyra, för samma summa kanske ;)
 
Topp