• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

Son

Omega
2-Faktor
Letar man så finner man
Root.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Ibland undrar jag om @GWD driver med alla när man ser annonsbilderna. Och sura inte nu GWD att jag lyfter din annons, all reklam är bra reklam :)
Du har ju fått tipsen förut: lägg klockan på en fönsterbräda i dagsljus, ta bort blixten, inga fingrar ivägen och sen fokus på klockan istället för det bredvid.

https://klocksnack.se/threads/candino-10511.138044/

Någon som vill köpa klocka för 5 lax? :D

DSC_1028.jpg
DSC_1030.jpg
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Ibland undrar jag om @GWD driver med alla när man ser annonsbilderna. Och sura inte nu GWD att jag lyfter din annons, all reklam är bra reklam :)
Du har ju fått tipsen förut: lägg klockan på en fönsterbräda i dagsljus, ta bort blixten, inga fingrar ivägen och sen fokus på klockan istället för det bredvid.

https://klocksnack.se/threads/candino-10511.138044/

Någon som vill köpa klocka för 5 lax? :D

DSC_1028.jpg
DSC_1030.jpg
Ett annat tips kan ju vara att skriva en kort annonstext så man vet vad man köper! :p

Edit. Det finns ju faktiskt riktlinjer gällande detta under utformning av annons såg jag nu.
https://klocksnack.se/threads/riktlinjer-för-annonsering-på-köp-sälj-uppdaterat-200121.17050/
 
Senast ändrad:

GWD

Panerai
Ibland undrar jag om @GWD driver med alla när man ser annonsbilderna. Och sura inte nu GWD att jag lyfter din annons, all reklam är bra reklam :)
Du har ju fått tipsen förut: lägg klockan på en fönsterbräda i dagsljus, ta bort blixten, inga fingrar ivägen och sen fokus på klockan istället för det bredvid.

https://klocksnack.se/threads/candino-10511.138044/

Någon som vill köpa klocka för 5 lax? :D

DSC_1028.jpg
DSC_1030.jpg
Klockan är såld trots ditt gnäll om dåliga bilder.
 

GWD

Panerai
Vad har det med saken att göra? Det var de extremt dåliga bilderna jag lyfte fram. Nästan svårt att ta så dåliga bilder, speciellt med tanke på alla tips du har fått under åren.
Dåliga bilder ja men alla som är ute efter en Candino vet väl hur en ser ut. Skicket efter 50+år kan väl de flesta ana. Använd med dings och hairlines här och där.
 
Vad har det med saken att göra? Det var de extremt dåliga bilderna jag lyfte fram. Nästan svårt att ta så dåliga bilder, speciellt med tanke på alla tips du har fått under åren.
Dåliga bilder ja men alla som är ute efter en Candino vet väl hur en ser ut. Skicket efter 50+år kan väl de flesta ana. Använd med dings och hairlines här och där.

Boomer vs Besserwisser, kul ju
 

HSK

Patek
2-Faktor
Kanske att den är över list?
Spekulationshandel och höga begagnatpriser är inte särskilt konstigt vid det här laget oavsett vad man tycker om det så jag förstår inte riktigt vad det är som är tokigt då varenda Rolex och vissa nyare Tudormodeller platsar i denna kategori. Det är klart att det är tråkigt att klockorna säljs över list men det är inte säljarnas fel att marknadsvärdet ligger på dessa nivåer. ;)
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Mest en reflektion över att vi lever i konstiga tider. När det gäller prissättningen så tror jag på en fri marknad. Men eftersom samma klocka går att köpa genom Chrono24 för 40 papp så tycker jag nog att prissättningen är tokig.

Personligen håller jag helt och hållet med dig. Tyvärr är detta förfarande inget tokigt i klockträsket.
 

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Spekulationshandel och höga begagnatpriser är inte särskilt konstigt vid det här laget oavsett vad man tycker om det så jag förstår inte riktigt vad det är som är tokigt då varenda Rolex och vissa nyare Tudormodeller platsar i denna kategori. Det är klart att det är tråkigt att klockorna säljs över list men det är inte säljarnas fel att marknadsvärdet ligger på dessa nivåer. ;)

La till en brasklapp kort efter att jag postade :)
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Men vad i helskotta är det där??? :confused:
Jadu... :D En Google Translate på den italienska beskrivningen ger detta i alla fall:

I made it for me. I'm diving in it right now. Case 40 mm about excluding crown, revolving dial. Assembled with two seals above and below the glass fixed to screw to flywheel. 3mm seal under the new silicone back. Movement derivation eta 2824 completely overhauled and goes slightly forward because so I wanted it. It is not a rare piece, but unique: strap adapted by me undiscovered modified with loops on this model. The movement is totally overhauled and, having done it for me, the Moebius 9215 oil is in every tip of the wheels, the 9010 on the rubies and on stone and counter-stone of the barbell. 9215 on anchor rubies and thick fat on quick date snap system, on spool and crack and on every tip of the disc. Vintage vine crown dolphin coeva. For sea lovers. One piece. Glass slightly experienced as well as the crate, diving...

Don't bid if you're not sure, good auction...

"Moments of crisis are a constant...
 
Topp