• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Blocket (och andra tokiga annonser)

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Helt klart äkta vara men 23k för en quartz... :cool:
Screenshot_20200923-212912_Blocket.jpg
Midsize quartz, dessutom.
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Det stinker Niklas Jonsson om Blocket-annonsen nedan. Synd att varningen redan är på sida 4 på Goodguys/Badguys. Fortfarande inga planer på att klistra den @hook @Leben ? Bra konsumentupplysning även om det är på andra säljsajter som man slipper gå på pumpen.

https://klocksnack.se/threads/varning-för-en-niklas-jonsson.137807/

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/sjoo_sandstrom_worldtimer_41/92093555

Skärmavbild 2020-09-21 kl. 21.23.13.png
Ja verkligen, jag tycker fortfarande att detta bör ligga separat men ihop med efterlysta klockor. Bedrägerier kommer bli mycket vanligare på den här typen av forum då jag tror skitfolket märkt att det bygger mycket på tillit här.
 

HSK

Patek
2-Faktor
En rimligt prissatt Rolex för en gång skull? :) Jag har dålig koll på värdet men söker man på referensen på C24 så är den nästan billigast WW och verkar även vara lägre prissatt än de exemplar som har sålts här på K&S.

Screenshot_20200927-223706_Blocket.jpg
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
En rimligt prissatt Rolex för en gång skull? :) Jag har dålig koll på värdet men söker man på referensen på C24 så är den nästan billigast WW och verkar även vara lägre prissatt än de exemplar som har sålts här på K&S.

Screenshot_20200927-223706_Blocket.jpg
Ser ut som midsize 35mm och är väl lite till åren? Då är det ju inget superpris längre. Hittar den inte på blocket.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Ser ut som midsize 35mm och är väl lite till åren? Då är det ju inget superpris längre. Hittar den inte på blocket.
Det stod ingen referens i annonsen men jag antog att det var en 16622 baserat på modell och årtal (2002 tror jag att det var) och då var den i så fall väldigt rimligt prissatt och jag tyckte bara att det var kul att se i en tid av extremt uppblåsta priser. YM är visserligen en relativt sval modell men den var ändå billigare än de annonser jag kikade på här på KS och nästan billigast WW på C24.

Med tanke på handleden som jag skulle uppskatta till 20cm+ så är det rimligtvis 40mm, 35mm hade sett extremt litet ut på en så pass respektingivande handled. :)
 
Senast ändrad:

Stefan S

Patek
2-Faktor
Det stod ingen referens i annonsen men jag antog att det var en 16622 baserat på modell och årtal (2002 tror jag att det var) och då var den i så fall väldigt rimligt prissatt och jag tyckte bara att det var kul att se i en tid av extremt uppblåsta priser. YM är visserligen en relativt sval modell men den var ändå billigare än de annonser jag kikade på här på KS och nästan billigast WW på C24.

Med tanke på handleden som jag skulle uppskatta till 20cm+ så är det rimligtvis 40mm, 35mm hade sett extremt litet ut på en så pass respektingivande handled. :)
Ja, får revidera mig där kanske? Handleden är faktiskt stor och att den är borta (=såld?) tyder nog på 40mm och ett bra pris.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Det håller jag helt med om. Försöker lägga ut klockor till salu där ibland, så ska de granska annonsen och rätt som det är så blir den inte godkänd :banghead:
Det är ganska ironiskt att de filtrerar bort seriösa annonser som innehåller namn på specifika varumärken i tron om att det är piratkopior när marketplace svämmar över av de faktiska kopiorna. :facepalm:

Marketplace är jäkligt rörigt i sig och är dysfunktionellt även när det fungerar som det ska och jag förstår inte vad det är Facebook vill åstadkomma med det eller vilka människor det är som seriöst använder tjänsten. Däremot är det jättesmidigt med specifika grupper för olika regioner, intressen osv. :)
 
Topp